L'alt de les Creus, el Puntal del Massalari, el Puntal dels Germanells i el Pic de la Ratlla

22/01/2019Aquesta vegada ens desplacem a la Safor concretament a Tavernes de la Valldigna. Anem a fer una fantàstica ruta circular per la serra de Corbera, una alineació muntanyosa de crestes agudes amb una extensió d'uns 20 quilòmetres i una superfície de 4.819,79 Ha que s'estén pels municipis d'Alzira, Benifairó de la Valldigna, Tavernes de la Valldigna, Favara, Llaurí i Corbera.Catalogada com a zona LIC la serra alberga pràcticament les úniques restes de boscos de llorer del País Valencià (marfull tini-Fraxinetumorni), que suposen més del 15% del total de la regió mediterrània i conté la Cova de les Ratetes de Corbera, considerada com un refugi important per a la conservació dels ratpenats al País Valencià i a on habiten en època hivernal uns dos-cents exemplars de ratpenat de ferradura gros. La serra de Corbera culmina als 625 metres en el Pic de la Ratlla, convertint-se aquest cim al mateix temps en el punt més alt de la comarca de la Ribera Baixa, altres altures i cims a destacar són l'alt de les Creus, el Cavall Bernat i la Creu el Cardenal.La ruta de hui ens portarà pel vessant més llevantí de la serra, començarem a caminar des de Tavernes i ens enfilarem serra amunt fins arribar a l'alt de la Creus passant per les Fontetes de Cantus. Des de l'alt de les Creus seguirem en direcció nord-oest fins a la font de la Sangonera, des d'on el sender continuarà cap al Puntal del Massalari, el Puntal dels Germanells, el Piló dels Quatre Termes i el Pic de la Ratlla. Tornarem a Tavernes per la pista forestal que va pel pla del Barber i pel pla de la Sangonera per a finalment, baixar de la Muntanya de les Creus per l'espectacular senda de les Revoltes dels Amoladors. És una ruta amb una certa dificultat, no la recomanem a persones que no disposen d'un bon estat físic.L'itinerari:Tavernes de la Valldigna - Fontetes de Cantus - Alt de les Creus - Font de la Sangonera - Puntal del Massalari - Puntal dels Germanells - Piló dels Quatre Termes - Pic de la Ratlla - Font del Barber - Casa Ximet - Senda de les Revoltes dels Amoladors - Tavernes de la ValldignaLa ruta de hui comença al Carrer del Dr. Gómez Ferrer, és a on nosaltres vam aparcar el cotxe Les dades i el perfil de la ruta:Aparcarem i anirem cap amunt, el primer que veurem serà el panell d'una variant del PR-CV 39 Racó de Joana - Ullal Gran, encara que no es correspon amb la ruta que farem nosaltres anem a pegar-li una ullada. Aquest sender va des de Tavernes fins a l'Ullal Gran i de Les Penyetes, passant pel Racó de Joana que inclou un itinerari botànicPanell de PR-CV 39 V1Continuarem caminant en direcció oest per un camí asfaltat fins a trobar-nos de cara amb un pal amb marques de PR i SL, moment en el qual girarem a la dreta passant per les tanques del canal de defensa, aquest canal arreplega les aigües acumulades en les fortes pluges en la part nord del terme i les tanques eviten que els despreniments de la muntanya arriben fins al poble.Des d'ací baix ja veurem el nostre primer objectiu de hui: l'alt de les CreusL'alt de les Creus, en el punt més altAquest camí ens conduirà a un dipòsit d'aigua, però abans d'arribar a ell ens desviarem per la senda que naix a mà dreta, caminarem uns pocs metres i arribarem al panell dels senders de Tavernes de la Valldigna i a una zona habilitada amb uns banquetsPrimers metres del senderZona amb uns banquetsA partir d'ací el sender començarà a pujar sense pausa envoltat de denses pinedes i perfectament delimitat per marges de pedres. Als tres-cents metres ens apareixerà el desviament senyalitzat del SL que va fins a l'antic poblat iber Els Castellets a on encara queden restes del castell de Gebalcobra, d'època àrab. Nosaltres descartem aquesta pujada, després el veurem des del senderPrimers metres de rutaEnvoltats de denses pinedesEncreuament dels CastelletsDesviament Senda dels CastelletsLa primera ocupació del lloc on està el castell correspon a l'Edat del Bronze, en un moment no determinat. D'aquest assentament prehistòric les úniques...

Santes Creus de Bordell i Madrona

var Latitud_sortida = 41.913129; var Longitud_sortida = 1.255283; var Mapa_defecte = 'ICC'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Puntal des Forn

Powered by Wikiloc Inici: coll de sa Gramola, situat al Km 106 de la carretera Ma-10, al tram d'Andratx a Estellencs.(WP-01) Coll de sa Gramola - 0,0 km - 0 minuts - 349 m...

100 cims de l'Alt Urgell

Molta gent que puja a Andorra segur que no sap que Noguera enllà i abans d'arribar al "país dels Prineus", s'estén una gran comarca que ofereix grans possibilitats per...

L'Aresta Ribas al Puntal de l'Albarda.

Avui ha passat una cosa extraodinària. Alguna cosa està canviant: diga-li pandèmia, diga-li inflació, diga-li tripartit, etç etç. Però avui, al monestir de Montserrat (o...

La Pedra o Roca de les Creus de Rocafort del Pont de Vilomara

La Pedra de les Creus està situada actualment darrera de l’església de Rocafort. Aquesta roca estava situada en el camí que anava del Mas Roviralta (vora el Llobregat) a...

Castellsapera i Turó de Tres Creus (940 m)

Dimecres 5 de maig de 2021MatinalHora de sortida: Vuit del matí.  Ubicació: Comarca del Bages.  Temps aproximat: 4 h (7,8 km)  Desnivell: 330 m (acumulat)...

Per l'Alt Penedès i el Garraf

Aquest cop fem una ruta matinal per terres prou conegudes.Sortim de sant Sadurní direcció a Gelida per la C-243b per agafar la pista que porta a la Serra del Pi del Moió tot...

Pic de Nou Creus (2.803 m)

Dissabte 10 d’agost de 2019Hora de sortida: 2/4 de sis del matí.Ubicació: Comarca del Ripollès.Temps aproximat: 5 h (10,7 km)Desnivell: 850 m.Dificultat (1):...

Per l'Alt Urgell i el Solsones

Sortim d'Oliana direcció al coll del Portell per tot vorejant el pantà fer cap a Sant Gili d'Eroles.Visita, fotografia i a seguir direcció a les Anoves per agafar la C-463...

Mas Guasch al Puntal de l'Albarda.

Gran clàssica i millor via!.Recorregut on gaudirem d'una escalada a vegades de díedre i altres de placa.Totes les tirades m'han semblat boniques peró hi ha qui afirma que el...

Per l'Alt Penedès

Aquest cop anem convidats per un company a fer una sortida per l'Alt Penedès.Iniciem la ruta a Vilafranca direcció a la Bleda on hem de buscar una alternativa al track, el...