L'Aresta Ribas al Puntal de l'Albarda.

Avui ha passat una cosa extraodinària. Alguna cosa està canviant: diga-li pandèmia, diga-li inflació, diga-li tripartit, etç etç. Però avui, al monestir de Montserrat (o abadia, fot-li com vulguis) si respirava tranquilitat, gairebé gairebé solitud. Increïble!!! Després, al Puntal de l'Albarda ja és més normal... però al "monas"... per flipar.Hem anat a repetir la clàssica Aresta Ribas en un dia espatarrantment bo. Molt bona via amb els llargs imparells ben assegurats i els llargs parell més justos. He sucumbit en dos passos d'A0 a la panxeta del L1 (personalment crec que bastant més de 6b), la resta de llarg, i de llargs, amb escalada fina on vas veien algun vestigi de "clavaderos" que ara s'aprofiten amb els Aliens (o tricams).Via restaurada on cal dur un bon grapat de cintes pel L1 (unes 18), Aliens o Tricams, friends fins C2 i algun cordino per merlets. Roca molt bona (pressa petita en general) i algun tram comú o molt proper a la via veïna. Apa! Fins aviat i descens entretingudet: primer fer un curt rapel per després crestejar uns 40m (III+) fins assolir el cim del Contrapuntal... i ja carenajant sense problemes.

Retorn a l'aresta del pas dels lladres

Aquest dissabte acompanyo al Jordi Puig i al Joanet a aquesta aresta que fa poc vaig obrir amb en Pany.La roca, com ja vàrem trobar-nos al dia que l'obrirem, és...

Puntal des Forn

Powered by Wikiloc Inici: coll de sa Gramola, situat al Km 106 de la carretera Ma-10, al tram d'Andratx a Estellencs.(WP-01) Coll de sa Gramola - 0,0 km - 0 minuts - 349 m...

Sa Trona per l'aresta de llebeig

Inici: Àrea recreativa del Gorg Blau, situada en el Km 31,8 de la carretera Ma-10.(WP-01) Àrea recreativa del Gorg Blau - 0,0 km - 0 minuts - 618 m d'altitud.A les 8:34 h...

Talaia d'Alcúdia, per l'aresta de llebeig

Talaia d'AlcúdiaEl cap del Pinar és la frontera natural entre les badies d’Alcúdia i de Pollença. Una llengua de terra que s’estén cap a la mar i que té en la talaia...

Ballenato a l'aresta bruc al mirador de la miranda

No us diré que sigui la millor escalada de la meva vida, però mira, ens ho vam passar bé. El problema va ser que només vam fer aquesta via ja que s'estava fent fosc. Anàvem...

Mas Guasch al Puntal de l'Albarda.

Gran clàssica i millor via!.Recorregut on gaudirem d'una escalada a vegades de díedre i altres de placa.Totes les tirades m'han semblat boniques peró hi ha qui afirma que el...

PIC DE THOUMASSET (2743m) PER L'ARESTA DE BANYELL

Alçadamínima: 1785mAlçadamáxima: 2743mDistància: 14,3 kmTemps empleat: 6h (parades incloses)Desnivell + : 1292mDesnivell - : 1292mAPARCAMENT SORTENY – REFUGI DE RIALB –...

Antón Ribas al Pic del Martell.

Ens ha semblat una via ben rodona on totes les tirades són xules d'escalar.Recorregut generalment de fissures i díedres amb un parell de trams de placa.La roca és...

El Puntal des Forn i el puig de ses Basses

Sa Paret des MorosEl punt d'inici d'aquesta ruta es situa en el Coll de sa Gramola (Km 106 de la carretera Ma-10) en el qual es troba un ample espai per deixar els...

El Dàtil per l'ARESTA BRUCS després de 22 anys

Dissabte 13 de gener de 2018El Dàtil es una agulla amb una llaga aresta Brucs, que segons diuen, el primer llarg es va escalar per primer cop sense cap expansió (?). Des de fa...

Roc de ponent amb més vies que l'aresta ger

L'Aresta GER a la roca de Ponent és una forma molt elegant de pujar al roc de Ponent a les muntanyes de Poblet però no és l'única. Avui hem anat a fer la via Benaiges -...

PIC GRAN FACHA (3005m) per l'ARESTA SUD

Alçada mínima: 1640mAlçada màxima: 3005mDistància: 19,7 kmTemps empleat: 10h20m (parades incloses)Desnivell + : 1570mDesnivell - : 1570mEl Pic Gran Facha o de Bachimaña...

Via Mas-Guash al Puntal de l'Alabarda

En aquesta època de l'any molts escaladors montserratins ens fem un fart d'anar a la cara sud i pràcticament des de tots els cims es divisa El Puntal de l'Albarda. Farts...

Gran Combin, per l'aresta de Meitin

Continuem anant cap al nord i, la darrera aturada, la farem al Valais per intentar un dels grans quatre mils del Valais: el Gran Combin. Una muntanya amb diversos itineraris de...