Gredos (4): retorn pel pic de morezon

Avui ens plantegem deixar la serra de Gredos. Tinc l'estranya sensació que no tornaré mai més a aquests verals malgrat haver-hi estat eternament enamorat d'aquests castells de granit. Estan massa lluny de casa nostra però tinc una visió molt positiva de l'estatge per aquests contorns.Per marxar hem dissenyat que no tornarem pel camí que hem seguit a l'anada sinó que ens enfilarem al Morezon. L'ajuda dels guardes del refugi també ens han ajudat a decantar-nos per aquesta opció.La pujada a la carena del Morezon no és gaire evident i ens ha fet falta els seus consells per trobar-la. Ells també ens van dir que ens encantaria el recorregut.Característiques tècniques:Original forma de tornar a l'aparcament de la Plataforma.Dificultat: Mitja. La pujada al Morezon és sense sender evident.Distància: 7,6  kmDesnivell:  + 450 metres - 630 metres.Temps:  3 hores Descripció de l'itinerari:Sortim del refugi de Laguna Grande (1950 m.) pel camí per on vam accedir fa 3 dies vorejant la Laguna.15 min. Abandonem la Trotxa del Rey i seguim unes fites que s'enfilen muntanya amunt per la dreta. Cal anar amb cura seguint les pedres. Estem embolcallats de petits cingles però el nostre corriol fitat va superant les dificultats.1 h 05 min. Sortim a la carena  que tanca el cercle de la Laguna Grande per l'esquerra (2365 m.). Davant tenim una gran esplanada on la muntanya perd la verticalitat de les nostres passes anteriors. Anem a l'esquerra.1 h. 09 min. Assolim el cim del Morezon (2389  m.). tinc la sensació que és el primer cim que assoleixo sense la necessitat d'haver de grimpar per coronar-lo.Personal: En arribar al cim sé que tinc cobertura al mòbil i l'obro. Tristament m'assabento de la mort de l'amic Antoni Satorra que portava molt de temps malalt. Des d'aquestes alçades em permeto acomiadar-me d'ell i del molt que he aprés d'ell. Baixem cap a la plana que tenim davant on retrobem el camí doncs fins aquí anàvem seguint fites.Travessem la gran esplanada. Anem girant a la dreta a buscar el contrafort de la muntanya. Allí sota localitzem el refugi del Rey.1 h 50 min. Refugi del Rey (2182 m.) en estat molt ruinós que ens recorda el temps passat on el monarca havia restat en aquest habitacle mentre els seus súbdits el tractaven amb un respecte suprem.Veig que el camí marxa per l'esquerra a buscar un contrafort i adreçar camí, però jo decideixo baixar a una praderia que tinc davant. No puc evitar-ho.2 h 13 min. Arribem al fons de la praderia. És un paratge curiós, amb una esplanada plana envoltada de muntanyes. Per la dreta aniríem al port de la Candelera que era un pas prou important doncs evitava els esquerps que representava la serra de Gredos. Anem a l'esquerra seguint la plana. Corriol poc evident. Tenim sort que el terreny està ressec i podem superar petits aiguamolls.2 h 49 min. Enllacem al camí de pujada al Refugi de Laguna Grande. Davant tenim el modest refugi del Reguero Llano. Seguim el camí a la Plataforma.3 h Arribem a la Plataforma on hem deixat el cotxe i acaba la nostra aventura a la serra de Gredos.Per obtenir el track fet per Josep Lluís Ruiz:Powered by Wikiloc

Serra de Gredos - La Chaparra - 10/10/2021

Avui és el segon dia de la nostra estada a Gredos i els companys ens proposen passar un dia familiar a la Zona de la Chaparra. Una zona d'escalada esportiva que fa molts anys...

Diari d'un confinament. Retorn al Montsant

JUNY 2020. Escrivia...Enyoro molt enfilar-me, moltíssim.estranyo els moviments, ballar per les roquesi sobretot el contacte amb els amics.L'esmorzar tranquil dins la furgo...

*** Retorn a Margalef

Diumenge i dilluns, 16 i 17 de febrer 2020 Racó de món que la imaginació converteix en una vall perduda reclosa dins les dimensions perfectes de parets breus i esveltes....

Travessa d'Svaneti (4): Mestia - Mulaji

El quart dia de travessa afluixem una mica el ritme i fem una etapa fàcil, que servirà per recuperar forces. Sortim de Mestia amb un temps emboirat -altre cop- en direcció a...

De saldes a la pleta palomera i retorn pels graus

Si seguiu aquest blog (-gràcies-) trobareu sortides sempre originals i diferents. Doncs bé avui trobareu una proposta que vaig fer l'altre dia i vaig anar per camí fressat -...

Eslovenia (4): ascensió al jalovec

Diuen que el Jalovec és la muntanya més bella d'Eslovènia. No tinc prou coneixement per poder opinar, però si que va ser una muntanya que ens va impressionar. Bona part de...

Quatre mils de l'atlas (4): ascensió akioud

Comencem dient que l'ascensió a l'Akioud, a diferència de la del Toubkal i el Timesguida i el Ras, no és turística. Què vol dir això, doncs que no trobareu un sender...

Normandia (4): per les platges de llevant

Aquest dia ens dediquem a visitar les platges situades més a l'est. No vaig fer cap itinerari caminant però va ser una jornada molt intensa.Primer vam anar a veure les...

CORCEGA (4): CASCADA DE PISCIA DI GHJADDU o GALLU

Aquesta proposta la faig a la tarda per complementar la sortida matinal a les Agulles de Bavella. La veritat no és una sortida 10 però ja que estava per la zona crec que calia...

25a Cursa de Canovelles, un retorn molt especial

Activitats com sortir a córrer i caminar per la muntanya són per a mi hàbits que van més enllà de la pura afició o pràctica esportiva. Des de sempre he intentat mantenir...