Vies dels Rodriguez a la Peluda i El retorn del Sioux a l'Agulla del Capdamunt

Per motius que no venen al cas hem estat fora d'òrbita grimpaire una bona temporada, i ara que la cosa sembla que es va posant a lloc, li tornem a fotre les primeres empentes. Les ganes hi són, però la resta falla per tots costats, tot i que mica a mica esperem fotre-hi mà.       El cas és que aquest dia podem sortir una estoneta amb la Cristina, i mirant aquí i allà ens decantem cap a l'ombreta d'Agulles. Anirem a la via Dels Rodriguez, a l'ombra tot el matí i segons la ressenya es veu molt equipada per a no patir-hi gens.                                   El peu de via no té pèrdua, i la via doncs menys. El 1er llarg segueix una llastra guapíssima fins al seu capdamunt on hi trobem la reunió. Molt mantinguda i vertical, ens fot disfrutar de valent. Cal dir que la quantitat d'assegurances ajuden a tirar-li fort sense patir gens, cosa poc habitual en fisures com aquesta que permeten molt bé l'autoprotecció.                                   La roca hi fot mig iuiu en algun tramet, però a nosaltres no sens ha petat res.        El Ll2 el fem en artificial de cap a cap. Cal dir que l'artificial no és lo nostre, però aquí no ens ha costat res. Les assegurances tant properes fins i tot fan que aquest llarg es faci monòton i sense aquella xispa de tenir d'enfilar-se gaire enlaire dels estreps, i és que s'hi arriba en Ao a casi totes.                                    També direm que hi ha qui de ben segur ho ha estat probant de fer en lliure, ja que hi ha magnesi per aquí i per allà durant el llarg.                                    El 3er llarg també és molt guapo. Puja per placa vertical fins una fisura a esquerres que se supera amb un bon apretón. Aquí també ho podem fer en Ao.        Des de la R3, seguim l'aresta, on hi trobem un cap de burí i un espit de l'any de la picor, i arribem al cim, del que baixem amb un ràpel curtet que ens deixa a la canal entre la Peluda i la del Capdamunt.        La via ens ha agradat prou, tret del Ll2, amb un primer i tercer llargs, prou guapos d'escalar, això si, amb gens de compromís...        Un cop a terra, encara tenim ombra a aquesta vessant de l'agulla del Capdamunt, i ens enfilem per la via El Retorn del Sioux. Un sol llarg prou guapo per completar el matí amb un inici contundent, algun Ao i cim.                                      Apa, salut i fins a la pròxima!!!

Repoquer de vies a les arenes

DISSABTE, 30 DE MARÇ Estem en plena Setmana Santa i procurem amortitzar les possibilitats de sortir a escalar els dies que podem, però el dijous varem fer molts...

Nova via. Banda Ampla a l'Agulla del Corb.

Darrerament tinc diversos projectes a mig fer per l'Alt Urgell i convé anar-los enllestint. Així que aquest matí he tornat a St. Honorat a (gairebé) acabar la vieta que...

Un parell de vies a la paret de la pluja. Odèn

AproximacióAvui, amb en Jordi Martínez, teníem la intenció d'anar a escalar la via "integral del señor Lopez" a la zona de l'embassament de la llosa del cavall. Sant...

Trio de vies a la pastereta

DIUMENGE, 03 DE DESEMBRE Aquest diumenge hem quedat amb la gent de Vilafranca de quedar-nos per Montserrat i cercar un lloc arrecerat i al Sol perquè les temperatures...

Via " Mal pas" i vies 5 i 6 de l'esquerra .

Avui hem anat amb en Xavi Solà als graus de Collbató a fer la via Mal Pas que ell encara no havia fet.Jo  recordava haver-la escalat fa força anys i en tenia un...

L'Esperó de Lapu Lapu a l'Agulla de l'Ermita.

Al massís de St. Honorat existeixen les ruïnes de dues petites ermites, la primera en un altiu altiplà i la segona mig penjada al cap d'una agulla. En el seu vessant sud i...

100 vies d’escalada sostenible a Catalunya

100 VIES D’ESCALADA SOSTENIBLE A CATALUNYA (juliol 2023-Editorial Prames) veu la llum en el 10è aniversari de La Cordada Centenària …Continua llegint →

L'Anglada Muñoz a l'Agulla del Corb.

Feia temps que tenia a la llista de pendents aquesta oblidada via de l'Agulla del Corb de Sant Honorat: l'Anglada Muñoz i la seva variant directa, on costa discernir quina és...

Paret del pont. vies "Kulen Bajen" i "Pim Pam"

Aquest dimecres ens apropem a Alós de Balaguer per repetir la via "els misteris de lo Pepe gall" però al arribar a la font que hi ha a 1 km. sortint del poble ens trobem...

Orgasme a l'agulla del penis

Primer demanar perdó si aquesta entrada hi ha alguna afirmació que pugui semblar masquista. No ha estat la nostra intenció ofendre a ningú/ninguna. Quan estàvem...

Poquer de vies a la paret del grau

DIUMENGE, 09 D'ABRIL DE 2023 Fa pocs dies buscant per les xarxes, vaig trobar dues vies que no tenia coneixement de la seva existencia a la Paret del Grau de Coll de...

La Perla del Segre a l'Agulla del Pare Alaix.

Feia temps que tenia ganes de fer La Perla del Segre a l'Agulla del Pare Alaix i, com que ara començo a tenir la Móra Comdal bastant trepitjada doncs he pensat que seria un...

Barreja de vies a la Codolosa

Amb en Joanet en Pany i en Jordi tornem a la Codolosa. Dijous passat vaig estar netejant el camí d'accés a la zona més oriental i ara ja si passa bé.Aquesta vegada tornem a...

Via RACC a l'Agulla Ajaguda. Abella de la Conca

Dissabte 14 de gener de 2023Aquest cop ens acostem a Abella de la Conca per investigar sobre unes vies que van obrir l'any passat. Ja habiem escalar a l'Agulla Ajaguda un...

Via GEDE a l'Agulla Gran del Pas del Príncep.

Probablement ens trobem davant d'un dels itineraris més clàssics i repetits del vessant sud dels Frares. De motius no en falten: molt d'ambient, línia elegant i una roca...