CAVALL BERNAT: vIa"JOSEP BARBERA A4-6B

..I quan creus que,després de 35 anys escalant a la nord de Montserrat.ja no podràs fer res més per que el teu temps ja ha pasat i el físic no perdona i la ment ja no es dispara....Apareix el tío més fanàtic que he conegut i em proposa un somni imposible!El fanàtic es en Joan Maria Vendrell.I el somni imposible es Montserrat altre cop...Han sigut 8 (!) jornades fantàstiques de pasar por, fred, de caure, d`alegia, d`euforia,de levitar..tot barrejat amb les ganes de aconseguir la segona repetició d`aquest itinerari en 20 anys desde la seva apertura.Hi ho hem aconseguit.Aquest VIOT honora al personatge a qui ha estat dedicat.Amb la poca informació de que disposavem,emprenem l`ascenció que més o menys va anar aixi:                                                                                LLARGS 1 I 2 .Corresponen a la via SABADELL.Oju amb el primer llarg: asegurançes justes i rovellades i lliure obligat.En Joan Mª es paseja com si res i Jo pujo jumant com si res també.El segon llarg es diferent.Un bon diedre amb entrada boscosa a la que serà la primera reunio de la via propiament.Reunió molt ronyosa (un spit rovelladíssim) però reforçable(arbres)LLARG 3: Aqui comença la via.Aqui comença el percal...Els primers  repetidors (David fernandez i El gran Canijo) ens van avisar que el grau era més elevat del que marcava la resenya original.I a fe que es aixi:Un A4 de continuitat que no s`acaba mai!!!!!El llarg es caracteritza per pasos de llastretes laterals intercalats amb pasos de gantxo.Segons l`aperturista, no va fer servir ploms,`però tant els repetidors (rastres de pas) com Jo mateix en faig servir bastans sobretot quan les llastres peten per brutalitat del repetidor o simplement per que han pasat 20 anys desde que les van clavar i s`han bufat...Un bon recurs per les llastretes bufades van ser les ancles,fins a 7 en vaig clavar en aquest llarg!Vaig fent molt lentament i trobo el primer dels 2 spits que te la tirada.Faig 5 pasos més i de sobte,tot salta per els aires!!!! caig..i en JoanMaria em para!!!!.Han sigut uns 5 metres.`ha parat un universal ern una llastra invertida...no entendré mai per què uns seguros aguanten i altres no.Em torço el tormell i decideixo baixar.El meu super Ego està tocat...en un tram d`A3 i caig! i em faig mal! i la tornada al cotxe un putu viacrucis!!! i tot això el primer dia i la primera vegada que m`encordo amb en Joan Mª!!!!!!!.El meu orgull està ferit.El seguent Diumenge,torno està al punt on vaig caure.faig un merlet,faig alguna punta...i escalo uns 30 mts a fondo però la reunió no apareix.Estic cansat,en Joan Mª esta hiper ansiós...fem un relleu.De les ganes que tenia, es desvia de la ruta i cau unes 3 vegades....el convenço de baixar.El seguent diumenge, acabo el llarg i arribo a l`ansiada reunió!!!!La reunio fa yuyu.Son 3 spits amb els tornillos moooolt rovellats.Es penjada.Curiosamemt, serà la tònica de tota la via:REunions molt justetes i rovellades i expansions en tirades en bon estat...En Joan Mª desequipa la tirada a tot gas per que està fanàtic per el llarg que li ve...LLARG 4.Lìnici son 2 falques bones que alleugeren la por de la reunió.En joan mª va de plom en plom posat sense importar-li si aguantaen o no...Jo flipo.Despres de 15 mts d`artifo molt tècnic (per nosaltres crteiem que es A4 tambe) arriba a un spit i d`allà surt en lliure de V+ bastant expo i sobretot estresant arribant a la reunió per la roca podrida que troba.                                                                        Jo, desde la reunió, vibro de com escala en Joan Mº...No te por de res!.Es un gran escalador,però el que m`al.lucina més es que es un bon runner, un...

Anglada Guillamón al Cavall Bernat.

Elegant, aèria, lògica, astuta... i podríem seguir amb la llista d'adjectius escaients a aquest joia vertical creada per la mítica cordada de cosins. Probablement pels...

Via gam al cavall bernat

DIMECRES, 15 DE NOVEMBRE Fa uns dies va trucar-me el Juanjo , (un amic basc) que venia a Barcelona per una xerrada i que volia anar a escalar a Montserrat. Dit i fet, amb...

Via del Gat al Cavall Bernat.

Continua aquest temps primaveral on les tardes poden escursar-se o allargar-se a caprici de les nuvolades. Avui, a la Móra Comdal no hi ha hagut temps per una segona escalada i...

Via gam al cavall bernat

DISSABTE, 22 D'ABRIL DE 2023 Aquest dissabte no tinc cap pla establert, tan sols el de sortir. Com sempre que puc pujo al Bruc per esmorzar però avui amb el material per...

13/11/22. Conca de Barberà – Bosc de Poblet

Per poder assistir a la excursió, és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes /  Muntaner (sortida amb...

15 anys de... la Puigmal al Cavall Bernat.

Bonica, elegant i ultraclàssica via montserratina. Històrica i imprescindible. Evidentment, trobareu informació extensa per la xarxa on podreu trobar una definició amplia...

Torrent del cavall (montserrat).

Descripció de la ruta; el recorregut d'aquest torrent, és un curt tram que enllaça la carretera de can Maçana-Monestir amb el Camí de l'Arrel. A partir d'aquest camí, el...

15 anys de... la Desiree al Cavall Bernat.

En la música, quantes vegades em escoltat allò de: un clàssic dels 70, o dels 80. En les vies d'escalada també podríem fer-hi aquesta similitud. I la Desiree del Cavall...

La canal del Cavall i el camí de l'Arrel

La Canal del Cavall és un recorregut equipat que puja des del Camí de l'Arrel fins a la Serra de les Lluernes, al peu del Cavall Bernat. Està equipada amb diversos trams...

Grau-Tarragó al Cavall Bernat

Via que va aixecar força polèmica al seu dia. Potser perquè els seus dos aperturistes van forjar-se mala fama reequipant clàssiques de la cara nord. O també perquè van...

La primera al Cavall Bernat

La primera vegada que vaig veure aquesta pel·lícula em vaig quedar meravellat. Una molt bona producció que va fer el programa Temps d'aventura. A fruir en aquest temps de...

El Cavall Verd des de Murla

11/06/2019Aquesta vegada ens desplacem a l'interior de la Marina Alta, concretament a Murla, un dels pobles més recòndits de la comarca, situat als peus del Cavall Verd i que...

Vies calentes dels ports: cavall de 4 faves

Estem al pic de l'hivern i decidim anar a escalar als Ports. El bon temps està assegurat (si no fa vent). Generalment anem a vies que els companys ens hi han parlat. Doncs bé,...

Desiree al Cavall Bernat.

Bona alternativa als embusos de la Punsola menys sobada però un pèl més dura...igual de guapa!.Molt bon ambient que ens farà gaudir d'una escalada ben sostinguda i amb més...

Castells Barberà a la Roca Verda.

Als tres membres de la cordada la via ens va agradar.Varem trobar-la lógica,amb bona roca,variada i amb un tram ben sorprenent a la quarta tirada.Dit això heu de saber al que...

Via castells barbera

DIMECRES 25 DE JULIOLTercer dia d’activitat, avui hem quedat amb el Marc a Martinet, ell ens acompanyarà en el nostre projecte al Cadi.Sortim de Martinet a les vuit i mentre...

Canal del Cavall Bernat K3 (Montserrat, Barcelona)

Canal del Cavall Bernat es un camino equipado espectacular que sube a pie de la impresionante aguja Cavall Bernat. También sirve de aproximación para realizar multitudes de...

MONTSERRAT. CAVALL BERNAT. Via PUNSOLA-RENIU.

23/06/18.El Cavall Bernat, altiu i desafiant, tot un símbol què no ens cansem de pujar-hi. Avui tornem a tenir una bona ocasió per a fer-ho, celebrem els 60 anys del...

Montserrat. integral josep barberà suqué.

20/06/18. Dimecres. Avui ens trobem amb el Josep, Manel, Antonio i el Boi què ens acompanyarà però escalarà. Amb el Boi i el Manel vam fer la via Rabadá-Navarro al...

Normal al Cavall Bernat de St.Llorenç.

Via d'alt interès históric ja que es tracta d'una de les primeres escaldes documentades de Catalunya. Més enllà d'aquesta dada malgrat que curta resulta una bonica escalada...