El Xinoxano ataca de nou. Excursió No Surrender al Castell Vell d'Olivella

Excursió realitzada el 21/6/2020Ja tornem a ser-hi. Després de mesos d'operacions i pandèmies, teníem ganes de tornar a retrobar-nos enmig de la natura, percebent olors i escoltant sons que quedaven massa lluny a la memòria. I per recomençar triem una caminadeta fàcil, a la vora de casa, que ens permeti tot això que hem esmentat però que no posi massa en evidència els mesos d'inactivitat.La caminada, perfectament indicada amb panells, segueix el sender local SL-C100, i la podeu seguir a través de l'aplicació Natura Local, descarregable pel mòbil. El camí s'inicia a la plaça de la Casa de la Vila d'Olivella.0:00 h. Plaça de la Vila d'Olivella. Mirant a la Casa de la Vila, agafem el camí que queda a l'esquerra d'aquesta (l'edifici ens queda a la dreta) i que baixa lleument.0:01 h. Bifurcació. Seguim per la dreta, cap a una era. Al final d'aquesta un petit corriol s'enfila per salvar el desnivell que ens separa del sender, que hem de seguir a l'esquerra. A l'esquerra també deixem Casa Fèlix. El camí fa un gir i es fa més ample, tot fent una lleugera baixada.0:06 h. Per l'esquerra se'ns uneix un sender (que és per on tornarem). A la dreta del camí tenim el Pou dels Matxos.0:08 h. Carretera. L'hem de creuar i seguir per un camí que té una vinya a la dreta. El camí poc a poc es va enfilant i entrant en una pineda esclarissada.0:22 h. Coll del Triador. Des d'aquí veiem, enfront nostre, i atalaiat, el Castell Vell, que és cap on ens dirigim. Al darrere, Olivella.0:29 h. Tanca. Entrem en una zona en la que un cartell ens adverteix que hi ha cavalls pasturant. Cal tornar a tancar la barrera, anar amb compte amb el filat elèctric i lligar els gossos, si és que se'n porten.0:31 h. A l'esquerra del camí, Barraca del Borregaire, construcció de pedra seca en bon estat.0:33 h. Deixem el camí ample que va baixant i agafem, a la dreta, un corriol que s'enfila.0:40 h. El corriol desemboca en un camí més ample que ens ve per l'esquerra. Seguim endavant.0:42 h. Abeurador i safareig de la Font del Rector. Som just a sota del castell. Seguim a la dreta el camí que s'enfila.0:51 h. Coll. A l'esquerra un sender s'enfila cap el castell (quan baixem del castell tornarem a aquest punt).0:55 h. Església (o el què en queda) de Sant Pere, del S. XIII. Al fons de l'esplanada ombrejada pels pins (lloc perfecte per esmorzar) un camí estret s'enfila de valent cap el castell.1:00 h. Castell Vell d'Olivella, ja documentat el S. X. Bona talaia sobre aquest sector del Garraf.  Si ens fixem bé, al costat oposat d'on veiem Olivella podem observar, al peu del turó del castell, un gran mas. Es tracta del Mas Vendrell, per on passarem després. Cap a l'oest es pot veure el Castell d'Olèrdola.Per seguir hem de desfer aquest darrer tram del camí, fins el coll esmentat a (0:51 h.). 1:04 h. Coll. Abans hem arribat aquí per la dreta. Ara hem de seguir camí per l'esquerra. 1:09 h. Passem per les runes del Mas Vendrell. De tant en tant trobem uns pous que fan la funció de registre del sistema de conducció d'aigua. Estem en ple domini de la màquia de llentiscle i margalló.1:17 h. Arribem al fons d'un barranc i hem de seguir el camí cap a l'esquerra (enfront nostre un altre camí segueix, tancat per una barrera).1:22 h. Arribem a una pista perpendicular a la nostra. L'hem de seguir a la dreta. Passem una tanca (sortim de la zona dels cavalls).1:26 h. Deixem la pista i seguim un caminoi a la dreta. 1:28 h. Mirador de la Cova de Can Muntaner. A l'altre costat de la Riera de Begues s'obre l'entrada amb unes dimensions considerables. Sembla que ja estava poblada en periodes neolítics. Es pot baixar fins la cova i després seguir per la riera, cap a l'esquerra, o seguir pel camí d'aquest costat de la riera, deixant-la a la nostra dreta: en qualsevol cas els dos conflueixen a la llera seca i plena de còdols de la riera. L'erosió de les parets i la quantitat de còdols donen una idea de la potència que deu adquirir l'aigua quan baixa torrencialment.1:42 h. Camí que creua perpendicularment la...

En BTT pels dominis del Castell de Mur

Distància: 42 km.Desnivell: 1400 m.Dificultat tècnica: mitjana, puntualment alta. Durada total: 6 h.Punt de sortida: Cellers (Hotel del Llac). Bonica pedalada al...

25 de novembre, excursió a La Foradada

DIA : 25 DE NOVEMBRE DE 2023 HORA DE TROBADA : 08:00 hores LLOC : Pista esportiva “Martí Gil” CAL PORTAR : Esmorzar Aigua, i depèn del temps, roba d’abric, i sabates de...

Avui coneixerem : La Font  del Barri Vell de Santa Maria d’Oló

La Font d’avui esta adossada en la paret d’un edifici del Barri vell (o de dalt) a prop de l’església vella de Santa Maria d’Oló. Construïda d’obra amb similitud a...

Poble vell de corbera d'ebre.

Descripció de la ruta; curta passejada d'uns 3 quilòmetres i molt poc desnivell, que ens portarà des del centre de Corbera d'Ebre, fins a la part alta del turó de la...

Resclosa i Canal de la colònia de Viladomiu Vell de Gironella

La Resclosa i l’inici del Canal es situen uns 500 metres al nord de Viladomiu Vell, per accedir a la zona de la resclosa cal creuar el canal per la passera i seguir per el...

Font de l’inici del camí vell a Collbató en El Bruc

Aquesta Font es situada al costat del carrer de l’Església on hi ha un aparcament, que des d’allí s’inicia el camí vell del Bruc a Collbató. Es d’obra molt senzilla,...

Avui destaquem: La Font de cal Pere Vell de Gironella

Setmana dedicada a les Fonts de Gironella La Font de cal Pere Vell esta al peu del riu Llobregat, davant la fàbrica de Cal Bassacs i sota la casa de Cal Perevell. Historia: La...

Camí Vell a Vacarisses en Viladecavalls

El Camí Vell a Vacarisses el seu inici esta al Nord del terme municipal de Viladecavalls, per sota del camí a can Boxeres. Era l’Antic camí que anava des de Viladecavalls...

Monestir de leyre i castell de javier.

Descripció de la ruta; si alguna vegada decidiu fer un tomb per la comunitat de Navarra, aquí detallem un parell de passejades curtes sense cap dificultat, però amb un...

Poua del Vapor Vell de Castellterçol

Setmana dels Pous o Poues de Glaç La Poua del Vapor Vell esta a tocar del Polígon industrial el Vapor, al costat est sobre un turonet. Historia: La poua del Vapor Vell és una...

Molí del Castell de Calders

Per anar al Molí del Castell, us cal agafar el camí que surt de la ctra. B- 124 entre els Km. 37 i 38, una vegada passada la desviació del Castell a poca distancia...

Camí Vell del far de Formentor

Far de FormentorEl far de Formentor va entrar en funcionament durant el regnat d’Isabel II, l’any 1863. Abans es va haver de construir un camí de ferradura de més de 17 km...

Proper 15 de gener, excursió a Bonastre

Sortim el diumenge 15/1/2023 a les 8 del matí de la Pista Poliesportiva. Com sempre cal portar aigua, calçat adient per a la muntanya i roba en funció de la previsió...

Via 5 FEIXES. PAS NOU. VILANOVA DE MEIÀ.

5/12/22.  Avui anàvem a Rúbies però hem trobat la pista nevada amb bon gruix, al final ho deixem estar. Com a consolació anem a la via 5 FEIXES al Pas Nou. Una via de...

Castell vell d’olivella.

Descripció de la ruta; itinerari que ressegueix el sender local SL-C 100 al voltant del Castell Vell d'Olivella, per un dels paratges més ben conservats del parc natural. Amb...

El Bassal del Castell de Castellar d’Aguilar de Segarra

Una vegada arribats al Castell de Castellar d’Aguilar de Segarra, veureu al costat esquerd, el Bassal a peu del Castell, actualment no si pot entrar a aquesta Bassal, està...

El Pou del Castell de Sant Martí Sarroca

Aquest bonic Pou, esta situat en l’explanada que hi ha entre el Castell i l’Església de Santa Maria en Sant Martí Sarroca. Pou ben conservat, tal com el seu conjunt...

Avui coneixerem : La Font del pont vell de la Bisbal de l’Empordà

La Font del pont vell està situada a tocar del pont vell al costat de les escales i sota de l’accés que ve del passatge Daró de la Bisbal de l’Empordà. Es una...

Castell de rocafort - castell de rosanes.

Descripció de la ruta; sortida diversa que té com a punt interessant la visita als antics castells de Rosanes i Rocafort, aquest últim amb el monestir de Sant Genís de...