Montserrat - Gorra Frígia - Via Adrià. 28/08/2020

Avui, fem com si anéssim al gimnàs, anem a fer una via que hem repetit en diverses ocasions, però com el dia no es presenta massa bo, decidim fer alguna cosa ràpida i així mantenir-nos en forma.La via de l'Adrià va entre la Haus - Estrems i la seva variant Monpart, no ens agrada l'impacte que ha tingut en aquestes vies que les ha deixat en segon lloc, però ja té uns quants anys i no hi podem fer res. l'Ita fent el primer llarg.Sortint de la primera reunió. Guanyant alçada en el segon llarg.Fem les tirades segona i tercera juntes, així li donem un xic més emoció a la cosa. Les dues tirades fan 55 metres i per tal d'evitar el fregament haureu de saltar-vos aquelles assegurances que estan més juntes. Per cert els darrers metres abans d'arribar al sostret, comencen està un xic polits. Entrant a la reunió. La sortida de la reunió, la part més vertical del quart llarg.Gaudint de la qualitat de la roca montserratina. Entrant a la quarta reunió. El darrer llarg i cim. Arribar a dalt d'una agulla montserratina, encara que l'hagis fet un munt de cops, sempre té el seu moment per recordar. Pensant amb la propera. Foto cim, sembla que vol ploure aviat. La ressenya de fa uns anys. Aproximació: des del Funicular de Sant Joan, agafarem el camí de Sant Jeroni fins que passem pel peu de la via. La Via: una via equipada amb parabolts que puja vertical al cim, entre la via Haus Estrems i la variant Montpart.  No cal comentar tirada per tirada, ja que es tracta de seguir parabolt rere parabolt.Descens: nosaltres baixem amb un ràpel de 25 metres i un segon de 45 metres per la cara est. Apa a escalar que el mon s'acaba!!

Escalades a la Gorra Frígia, 2

Després d’haver descrit les vies de l’Adrià i la variant Montpart, dues vies ben diferents que recorren la part del davant de la Gorra Frígia, ara toca fer el mateix a la...

Escalades a la Gorra Frígia, 1

La Gorra Frígia és l’agulla més alterosa del grup de les “gorres i magdalenes” que dominen la plaça del monestir de Montserrat i que molt sovint, a primera hora del...

Buen amigo a la Gorra Marinera.

Els entesos diuen que és una via forçada,creada a cop de trepant i esquivant la Sultains of Swing que ja era oberta a priori seguint la lògica d'aquest pany de paret. Jo com...

Montserrat - Gorra Frígia - Via Free Light -

Avui anem a repetir una via, que la darrera vegada ja la vàrem trobar força difícil, amb un grau ajustat. Ens ha anat bé, però ens ha costat, fet que al final ens ha deixat...

La creu esvástica de montserrat

Quan Himmler va anar a Montserrat a la recerca del Sant Grial poc pensava que el Santuari comptava a les seves dependències amb una creu gammada amb què potser s'hauria...

*** Esportiva de benvinguda, Montserrat Sud

Dissabte i diumenge, 4 i 5 febrer de 2023És bo tornar a casa...I més quan la lluna neix.- Penso que estar viu és respondre -Mark Strandcompanydeviatgeiatzars:Lauπ

Cova de Son Montserrat - Sa Valleta

Powered by Wikiloc Caminada primaveral pel paisatge rural de Petra. L'objectiu principal és conèixer la cova de Son Montserrat, també anomenada cova dels Voltors i el...

Bonica volta amb Montserrat com a escenari

Un dia esplèndid ens ha acompanyat en aquesta agradable sortida de novembre: el camí dels Masos. Tota la serra per nosaltres, gaudint-la de punta a punta. Entremig, els masos...

La Gorra Frígia, via Pilar Martínez

Una nova matinal d'escalada a Montserrat, aquesta vegada a la Gorra Frígia, una de les roques més característiques del massís, que ja havíem pujat moltes...

Escalada al jardinet, montserrat amb els cosins !!!

La escalada al sector El Jardinet a MOntserrat  és d´aquells sectors que podriem anomenar "escalada de plaisir", sense complicacions, escalar sense més pretensió que...

Avui visitem: La Font de la Verge de Montserrat de Sant Llorenç Savall

La Font de la Verge de Montserrat està situada al costat esquerd del carrer de Barcelona de Sant Llorenç Savall. Aprofitant el relleu de la paret es va construir aquesta font,...

Dipòsit d’aigua d’Olesa de Montserrat (Baix Llobregat)

El Dipòsit d’aigua esta situat en el carrer Conflent, s/n d’Olesa de Montserrat. Historia : Antigament, l’aigua potable la subministrava la font pública de la...

Via GUZMAN-SILVA a la Gorra Frígia. Montserrat

Dilluns 27 de juny de 2022 Sempre que baixes de la Gorra Frígia o puges per la canal, crida molt l'atenció la gran llastra que hi ha adossada a la gran roca. El 2009 vaig...

Avui coneixerem : La Font Verge de Montserrat de Navarcles

La Font Verge de Montserrat es situada en la paret de l’església de Navarcles tot baixant unes escales. La Font es tota metàl·lica, molt comú en trobar-la arreu, dona...

Via PERE NAVALÓN. GORRA FRÍGIA. MONTSERRAT.

9/06/22. Avui anem a la cara oest de la Gorra Frígia cercant l'ombra. Quan arribem ja hi ha una cordada a la via Lajarín, la Carmen i el Josep Solé que ja estan a la primera...