El Teide (3718 mts.) des de la Playa del Socorro, ruta 0.4.0. Segona part.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse, Playa del Socorro (0 mts.)- Dipòsit de Material (2075 mts.)Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse, Dipòsit de Material- Refugi de Altavista (3260 mts.)Quatre de la matinada, sona el despertador (en realitat no sona, ja porto una estona despert), ho tenim tot preparat. Fem un te amb unes galetes i sortim de l'apartament, agafem el cotxe i fem els cinc kilòmetres que tenim fins a la Playa del Socorro.Aparquem el cotxe i baixem els deu graons fins a la mateixa sorra i deixem que l'aigua fresca del mar ens mulli els peus (com patiran en aquesta sortida), ens fem les fotos dins de l'aigua i tornem al cotxe on ens posem les sabatilles, agafem la motxilla i comencem la ruta 0.4.0.Comencem amb una forta pujada fins a la TF-5 la qual travessem per un tunel inferior, agafem el sender estret i dret que ens deixa a la part superior del Lomo del Boliche (135 mts.), baixem fins a la pista  que ens porta fins al poble de Tigaiga (310 mts.).Al ser un dia tan llarg i amb tant desnivell, ens hem proposat que cada hora farem una parada de dos minuts: treure la motxilla, beure un bon glop i continuar. Cada tres hores la parada serà d'uns quinze minuts i així podem menjar una mica.A la sortida de Tigaiga fem la primera parada, el camí continua amb un sòl empedrat fins que sortim a la TF-342, en aquest punt han fet un pas artificial a la dreta de la carretera i protegit per una gran tanca de fusta pels caminants. Arribem al Mirador de El Lance (525 mts.) on podem veure al fons el poble de Los Realejos encara ben adormit. Travessem el poble de Lance sense veure ningú encara i negra nit, poc abans d'arribar al Mirador de la Corona (762 mts.) realitzem la segona parada.Passem pel costat de la Fuente Pedro (993 mt.) actualment seca i fem l'última rampa forta abans d'arribar al replà del Asomadero (1095 mts.), portem quasi 8 kilòmetres des de la Playa del Socorro i més de 1150 mts. de desnivell, fem la tercera parada del dia, no hem estat més de 5 minuts en cada una d'elles, la pròxima serà més llarga.Entrem a una pista molt plena de pols, hi ha llocs on s'acumula més d'un parell de pams de pols. Fortes pujades ens deixen a la Piedra Pastores (1595 mts.) on hi ha uns bancs i taula per seure, aprofitem la comoditat per menjar i beure a gust. Aquest és un lloc de control del Sevei d'Incendis de Tenerife i durant el dia (12 hores) hi ha un reten de dues persones per si han d'actuar.Continuem com no pot ser d'un altra manera amb uns forts pendents, a mesura que pugem la vegetació va desapareixent però encara no ens ha tocat el sol. Entrem al Parc Nacional del Teide i en aquest punt el pendent decreix i arribem a la Cruz de Frejel (2115 mts.), una modesta capella cristiana del municipi de Los Realejos. Hem trigat 6h, 20m. per fer aquests 2250 mts. de desnivell, fem una parada i comentem sensacions amb la Teresa, de moment tot ok. Baixem uns quants metres a un gran replà de sorra molt fina, en uns minuts ja estem a la cruïlla que vam passar ahir per deixar el dipòsit de material. Caminem un centenar de metres i arribem al dipòsit (2075 mts.), tot perfecte, no falta res, deixem 1,5 litres d'aigua per quan passem per aquí a la baixada.Ostres, ostres com pesa la motxilla (entre 18 i 20 Kg.), el camí ara continua per un tram pla, baixem fins a 2040 mts. per travessar un petit barranc sec i a partir d'aquí comença a pujar cap a la Montaña Blanca. La pujada és progressiva i només agafa una certa inclinació en l'últim tram. Arribem al bivac de la Montaña Blanca (2535 mts.) que és el punt d'intersecció amb la pista que puja del Portillo (2050 mts.) una de les rutes que fa servir més gent per pujar al Teide. Continuem per la pista un parell de kilòmetres fins al punt on s'acaba la pista (2730 mts.), el vent cada cop és més intens, ja hem descartat fer el bivac al cim del Teide, mirarem d'arribar al refugi i protegir-nos del vent per alguna de les seves parets. Aquests 530 mts. de desnivell ens van costar molt però finalment quan falten pocs...

La Ruta dels Tarongers (Castelló) en Gravel

Fa uns anys per al programa Temps d'Aventura (3Cat), el biker Tomi Misser va fer un programa d'informació turística de Castelló com a destí ideal per fer tota mena...

NO HO VEIG CLAR! (nueva ruta en Ordesa)

Domingo 6 octubre 2019, 18h20' Pronto oscurecerá. Estamos colgados a 250 mts del suelo en medio del espolón del Gallinero, de una reunión confortable entre Pangea y...

Veciana: Ruta de les ermites (658 m)

Dijous 9 de novembre de 2023MatinalHora de sortida: Vuit del matí.  Ubicació: Comarca de l’Anoia.  Temps aproximat: 2 h 30 min (6 km)  Desnivell: 142 m...

Dolomites. Per la ruta 66.

Ja feia temps que ansiava un viatge a Dolomites i, finalment, gairebé tots els astres s'han alineat per seguir les passes dels grans a traves del que en diuen la ruta...

Litoral zona playa mónsul - carbón

Sorprendente recorrido por el litoral de esta zona costera del Parque Natural del Cabo de Gata que permite conectar la Playa del Mónsul con algo más allá de la Cala...

Bonansa: ruta de les 4 ermites

Un any més comencem el curs amb l'Acampada social on les diferents seccions del CEL organitzem una trobada on les diferents seccions fan activitats en un mateix entorn....

Matagalls (1697 mts.) des de Viladrau.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Continuant amb el procés de recuperació, avui pugem un graó més i marxo al "gimnàs" del Xavier Martí, aquí ell passa dos...

Puig de les Agulles (552 mts.) des de Gavà.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Altimetria del dia d'avui.Continuem una setmana més sense poder entrenar, a veure què em diagnostica el pneumòleg  amb...

Per les guilleries: ruta dels carboners

El meu gran mestre excursionista, en Manel Cortés, deia que als de la Catalunya ponentina ens encanta els boscos frondosos i verds, en canvi els catalans de l'altre vessant els...

La Ruta de la Seda a la Roca Subirana.

La Roca Subirana, en els verals del Santuari de Lord, vaig descobrir-la el dia que vaig repetir l'Aresta dels Piteus (per sortir encara al blog) i, la seva cara sud va atraure'm...

La ruta del Cabrit

Montserrat no decep mai. Tot i portar força anys vivint-hi, i tornar i retornar-hi moltes vegades, sempre descobreixes aquella balma que no havies vist mai, aquells penyals que...

Avenc d'en Roca, segona vegada

Pocs dies després de la primera visita a l'Avenc d'en Roca, he tornat a aquesta cavitat, aquesta vegada no per descobrir coses noves sinó com a entrenament i...