Via SILVIA a la Miranda de les Boïgues. Montserrat, Regió d'Agulles

Diumenge 20 de setembre de 2020La via Sílvia, ens permet escalar l'aresta sud com a "succedani" de clàssica Aresta Brucs, però amb més assegurances. Típica aresta sud d'Agulles, trobarem preses petites i de bona qualitat amb equipament més aviat vell però fiable i equipada amb prou moderació. Típica via dels anys noranta.Per accedir al peu de via i venint del coll de les Portelles, prendrem el camí al refugi i tot just després del revolt, a mà esquerra tenim un corriol que ens mena al conjunt de les Agulles dels Merlets, Gep Llarg, Boteruda i Miranda de les Boïgues i que seguirem per camí poc marcat fins a la base de la Miranda en un gran contrafort que podem pujar per dos llocs diferents.1r llarg: V, V III i II, neta i uns 20 metresPodem començar per l'esquerra del contrafort amb una grimpada fàcil o bé per la dreta per un diedre un xic trencat i després superar un ressalt difícil a protegir. Les dues opcions ens duran al final del contrafort on trobarem un sol alnclatge que fa de reunió.2n llarg: IV i IV+ 6 espits i uns 35 metresComencem a pujar lleugerament a l'esquerra per una placa un xic tombada fins a arribar a la pròpia aresta. Veurem unes expansión molt a l'esquerra, nosaltres enfilarem recte amunt a cercar el primer espit. Trobarem uns passos fins i verticals. Costa veure les expansions. Seguim amb la mateixa tònica fins a un altre ressalt amb còdols grossos i així fins arribar a la reunió molt còmoda, als peus d'un mur vertical.3r llarg: V i IV+, 2 espits i uns 15 metresSortim de la reunió superant un tram molt vertical i difícil a cercar la rprimera expansió. Seguim amb passos verticals però amb uns còdols de primera fins que la dificultat decau i arribem a la reunió abans d'arribar al cim. Llarg curt però intens.Per baixar farem tot el recorregut del llarg cim de la Miranda en sentit nord i amb una petita desgrimpada o ràpel curt ens menarà a un coll entre la mateixa Miranda i el Mirador de la Miranda. Seguim vers ponent per fer un altre desgrimpada del Mirador i després de caminar unsmetres remuntem un petit ressalt que ens deixarà a la cara est de l'Agulla del Cap de Munt. Via curta però intensaEscalada realitzada per: Dídac García, Agustín Pérez i Joan PruneraL'aresta, tot començant el segon llargEl vertical darrer llarg

Via Directa Miranda Fra Gari a la Codolosa

Feta avui despres de treballar , amb aquesta finalitzem gairebe totes les vies de la  Codolosa. Nomes resta alguna de dificil.Entrada entre les vies Germinal i...

Aresta del Violí a la Miranda de Sant Benet.

Molt guapa via en el seu grau, amb una pedra de primera divisió i un traçat súper xulo. Fins l'any 2013 es trobava equipada amb parabolts i és considerava una escalada de...

Vies del llit , nature + miranda de fra gari

DIMECRES, 03 DE GENER Estem en plenes festes i entre apat i apat sempre és bo baixar els torrons. Per sort tenim proper a casa aquest sector que sempre ens salva una...

Queralt Xenia a la Miranda de Can Jorba.

Probablement ens trobem davant de la típica "via de col.col·leccionistes", malgrat un darrer llarg molt bo i algun tram esporàdic bonic la majoria de l'itinerari es...

La creu esvástica de montserrat

Quan Himmler va anar a Montserrat a la recerca del Sant Grial poc pensava que el Santuari comptava a les seves dependències amb una creu gammada amb què potser s'hauria...

Garcia Vidal a la Miranda de les Boigues

Deu ser un bon repte per a sisegradistes solvents,nosaltres que no gaudim d'aquesta condició també hem estat ben entretinguts mitant d'arribar al cim amb el nostre humil...

PUIG D'AGULLES (653 metres).

Descripció de la ruta; en aquesta ruta l'objectiu principal és assolir el turó del Puig d'Agulles de 654 metres d'altura, punt culminant de la Serra de l'Ordal. Aquest cim...

*** Esportiva de benvinguda, Montserrat Sud

Dissabte i diumenge, 4 i 5 febrer de 2023És bo tornar a casa...I més quan la lluna neix.- Penso que estar viu és respondre -Mark Strandcompanydeviatgeiatzars:Lauπ

Cova de Son Montserrat - Sa Valleta

Powered by Wikiloc Caminada primaveral pel paisatge rural de Petra. L'objectiu principal és conèixer la cova de Son Montserrat, també anomenada cova dels Voltors i el...

Via blava a la Miranda del Pas del Príncep.

Senzilla i bonica ascensió que requereix d'una ferma caminada. La roca és boníssima i hi ha ferro malgrat ser una grimpada de III/IV amb algún tram més trempat. Hem...

La miranda d'espiells.

Descripció de la ruta; agradable caminada entre vinyes a tocar algunes de les caves emblemàtiques de la zona, i amb magnífiques vistes del massís de Montserrat. Partint des...