Via CANALETA DE LES NIMFES a la Miranda de Sant Magdalena, 37 anys després.

Divendres 10 de novembre de 2023 Seguim recordant vies i la "Canaleta de les Nimfes" és una bona obció per un dia fresquet de tardor. La vaig escalar per primer cop a principis de 1986, que llavors era una paret desconeguda per a mi. Va ser la primera via oberta en aquesta paret i ressegueix una marcada canal amb un rocam immillorable i re-equipada generosament. Podrem troba el burins originals mentre la escalem. Al segon llarg, quan la re-equiparen, van fer una entrada directa, atacant el ressalt pel bell mig, quedant una escalada tota per la canal i més homegènia. Nom als peus de la via.1r llarg: IV, IV+, V i  IV, 8 expansions en uns 28 metresComençem a escalar en direcció a la marcada canal. Escalada vertical i amb còdols generosos. Als 3/4 del llarg es fa molt vertical on trobem el pas més difícil i un cop superat, sortim per la dreta de la canal i per placa arribem a un replà còmode on muntem la primera reunió.2n llarg: IV, V, IV, IV+, IV i IV, 8 expansions en uns 30 metresSortim per l'esquerra en direcció el ressalt que tenim a l'esquerra i ens endinsem un altre cop a la canial. El Pas més difícil es superar el ressalt un xic per la dreta i lograr possar-nos damunt d'un gran códol. seguim ara més facilment fins un altre ressalt més fàcil. seguim sempre per la canal fina al darrer ressalt que el superem un xic per l'esquerra i arribem a la reunió final.Seguirem si no volem rapelar, fent una curta grimpada i després caminant entre còdols sueltos fins garibé el cim de la Miranda de les Magdalenes o be, un tar un rapel de 60 metres desde la darrera reunió.Bona via, curta però intensa que la podrem convinar amb qualsevol del voltant.Escalada realitzada per: Santi Guerra i Joan Prunera

El Pati Vertical. Sant Fruitós de Bages.

Avui el temps era rúfol i no animava per anar a escalar a les parets, així que hem optat per anar al rocòdrom que fa poc s'ha obert en un polígon industrial de Sant Fruitós...

Pedró del Tubau des de Sant Jaume de Frontanya.

Ruta feta el 04/02/2024. Descripció de la ruta.El Pedró del Tubau, de 1.543 metres,  és el cim culminant dels Rasos del Tubau, petita serralada prepirenaica situada...

Eroles, Sant Adrià i Claramunt

var Latitud_sortida = 42.173220; var Longitud_sortida = 0.816259; var Mapa_defecte = 'ICC'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Escletxa del moro  o cova de sant jeroni

Barranco de la Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni en Montserrat De nuevo una aventura Montserratina combinando diferentes actividades montañeras barranquismo, escalada y...

Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni

L'Escletxa del Moro és un indret singular de Montserat. Es tracta d'una cavitat dintre d'una gran fisura entre roques, al peu de la Paret de l'Aeri. Tot i que...

Via Walt Disney a la Magdalena Inferior.

Una més de Gorros!per gaudir dels patatals típics de l'indret sempre que no ens faci res xapar espits que comencen a ser vellots. M'ha semblat que en algun moment...

15 anys de... la Niltina al Cap del Ras.

Crec recordar que feia relativament poc que havien obert la Niltina a Àger quan vam veure la ressenya, tot i així encara vam tardar un any en anar-la a repetir. Així que,...

Via Directa Miranda Fra Gari a la Codolosa

Feta avui despres de treballar , amb aquesta finalitzem gairebe totes les vies de la  Codolosa. Nomes resta alguna de dificil.Entrada entre les vies Germinal i...

Aresta del Violí a la Miranda de Sant Benet.

Molt guapa via en el seu grau, amb una pedra de primera divisió i un traçat súper xulo. Fins l'any 2013 es trobava equipada amb parabolts i és considerava una escalada de...

30 anys al Farell són molts anys!

30ª Cursa de Muntanya del Farell 12,2 km. 1-16-13 6-16 x km. 279 metres de desnivell positiu 191 de 268 classificats, 9è de 18 classificats a M6 De nou estic al Farell, i...

GR3: Àger - Sant Esteve de la Sarga

Avui hem fet la que podríem considerar l'etapa reina d'aquesta temporada del GR. L'etapa d'avui ens ha portat a saltar el Montsec per un dels passos més alts,...

Gavà- La Carrerada- Sant Climent- Gavà.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Vertical.Altimetria del dia d'avui.La idea inicial d'avui era agafar la bicicleta (ja ho teníem tot preparat), però veient el vent fort...

Camí Ral de Sant Boi de Llobregat (289 m)

Dimarts 30 de gener de 2024MatinalHora de sortida: Vuit del matí.  Ubicació: Comarca del Baix Llobregat.  Temps aproximat: 3 h 15 min (6,5 km)  Desnivell:...