Integral miranda fra garí - via any de treaspàs. parte de la codolosa oest. montserrat.

16/12/23. Ahir vàrem fer el sopar del Centre Excursionista Àliga i avui fem una col·lectiva a Montserrat. S' hem ajuntat una trentena d'amic per escalar a la Zona de Collbató tot recordant temps passats, molts anys i moltes vivències amb aquella espurna què encara batega. La zona de la paret de la Codolosa ha estat la més demanada.La Isabel Notivoli em va comentar d'unes vies a vessant oest i com som tafaners de mena hi anem.Hem fet una Integral per aquesta vessant amb una escalada d'aventura tot cercant esperons amb dos canvis caminant per feixes. Trobarem una dificultat mitja de IV/IV+, amb un darrer llarg més exigent V+, no obligat. La via està totalment equipada amb ponts de roca, bagues, pitons i  espits.Una opció per a fer metres per un terreny poc agraït, bona roca en general.Per: Gemma Fustegueres, Jesús Carruesco, Joan Asín.DADES  Primera ascensió fa anys.Per: Antoni Alarcón.Equipament: Ponts de roca, bagues, pitons, espits i un plom.Material: 8 cintes exprés, algun friend opcional.Dificultat: V+ últim llarg (V/A0), resta IV/IV+.Orientació: sud oest.Roca: Conglomerat.Aproximació: De la zona del dipòsit d'aigua a Collbató agafem el camí de les Coves què porta a la paret de la Codolosa, abans d'arribar un corriol puja cap a la vessant  sud oest. La via comença en un esperó a l'esquerra de les vies esportives què hi ha en aquesta zona. Dues bagues vermelles visibles.Descens: De la última reunió anem cap a la dreta a buscar la drecera de Fra Garí.Primer llarg, pugem per l'esperó, bona roca, fins a la R1 a la dreta.Canvi de reunió, seguim una feixa a l'esquerra, R en un arbre.Segon, tercer, quart llargs, flanquegem uns metres i una primera fletxa ens marca l'itinerari tot seguint un esperó a la dreta. L'esperó el seguim amb tres llargs de corda.De la quarta reunió anem caminant a l'esquerra fins a la vertical d'una Agulla (Miranda de Fra Garí), hi ha  dos tacs d'espit sense cargol ni plaqueta. Nosaltres hem seguit grimpant fins el peu de la fissura final, muntant una R en una savina. Aquesta opció va bé per assegurar millor el tram més difícil de la via. Pugem per la fissura equipada amb tres espits, V+. R al cim.FOTOCIM,VIA ANY DE TRASPÀSDADES  Primera ascensió: 2012Per: Glòria Llavador, Josep Moragas, Toni Gil.Equipament: parabolts.Material: 8 cintes exprés.Dificultat: V+. Obligat V/A0.Orientació: sud oest.Roca: Conglomerat.Descens: En dos ràpels per la via (25-40) o caminant, seguim uns metres l'esperó de la dreta i anem a buscar la drecera de Fra Garí.Primer llarg, pugem per una placa vertical amb dos parabolts V+, sortim a una zona ajaguda, seguim fins a una R opcional, al peu d'una placa per on seguim mantingut en el V grau, fins a la R1.Segon llarg, pugem verticalment i seguim un díedre a la dreta fins a una feixa descendent què ens porta al peu d'una placa. Pugem per les assegurances de l'esquerra (3 parabolt), placa mantinguda amb presa petita V-V+.FOTOCIM

Via Directa Miranda Fra Gari a la Codolosa

Feta avui despres de treballar , amb aquesta finalitzem gairebe totes les vies de la  Codolosa. Nomes resta alguna de dificil.Entrada entre les vies Germinal i...

Aresta del Violí a la Miranda de Sant Benet.

Molt guapa via en el seu grau, amb una pedra de primera divisió i un traçat súper xulo. Fins l'any 2013 es trobava equipada amb parabolts i és considerava una escalada de...

Vies del llit , nature + miranda de fra gari

DIMECRES, 03 DE GENER Estem en plenes festes i entre apat i apat sempre és bo baixar els torrons. Per sort tenim proper a casa aquest sector que sempre ens salva una...

Queralt Xenia a la Miranda de Can Jorba.

Probablement ens trobem davant de la típica "via de col.col·leccionistes", malgrat un darrer llarg molt bo i algun tram esporàdic bonic la majoria de l'itinerari es...

La Codolosa oest.

Després de molts anys de no haver coincidit fent muntanya o escalada, avui ens hem retrobat en Jaume Serra i jo per fer una tranquil·la matinal a la Codolosa.

Visita a eguino, via integral xavier

DIMECRES, 12 DE JULIOL Segon dia de la nostra estada per aquestes terres. Ara cal escollir una nova zona a tastar i proposo al Lluis anar a Eguino. Aquesta escola no...

Garcia Vidal a la Miranda de les Boigues

Deu ser un bon repte per a sisegradistes solvents,nosaltres que no gaudim d'aquesta condició també hem estat ben entretinguts mitant d'arribar al cim amb el nostre humil...

Puig de la Manúbia - Integral Sr. López

Hem tornat a la Vall de Lord per fer una vía d'escalada de recent obertura, molt propera a la Cresta del Sol que ja coneixem. Aquest recorregut, batejat amb el...

Via Germinal a la Codolosa

Aquest any quasi acabem de fer totes les vies de la Codolosa i com sempre passa en descobreixes coses que habien quedat a l'oblit o amagades. Anar veient linies...

Via blava a la Miranda del Pas del Príncep.

Senzilla i bonica ascensió que requereix d'una ferma caminada. La roca és boníssima i hi ha ferro malgrat ser una grimpada de III/IV amb algún tram més trempat. Hem...

La miranda d'espiells.

Descripció de la ruta; agradable caminada entre vinyes a tocar algunes de les caves emblemàtiques de la zona, i amb magnífiques vistes del massís de Montserrat. Partint des...