El Forat de la Vella, tresor dels Ports - Mas de Barberans

Pujant cap a la Vall del Mas, a ple Port, al terme de Mas de Barberans, es travessa un petit congost de pedra espectacular: El Racó d'en MarcLa vesant NorEst (paret que mira al SudOest) té un forat que dóna nom a l'indret, el Forat de la Vella.Fa anys que vaig aturar-m'hi per casualitat, i ja vaig encetar-hi una via sense saber que a l'altra paret del congostet una altra ruta havia inaugurat les escalades.Aquestos 4 darrers anys hem xalat obrint i repetint el que hi havia.Tot plegat ha quedat un racó per conéixerles vies, no gaire llargues (de 2 a 4 tirades curtes), lo calcari de molta qualitat (tenint en compte que estem al Port) de formes capritxoses i variadesla bellesa de l'indretl'aproximació sempre curta (3 minuts a Escaletes i 10 o 12 pel Forat)la possibilitat de triar sol o sombra segons l'hora, en una o altra paret del congost, ens permet escalar-hi tot l'any, tret que faci vent. Aquí, quan bufa... marxeu, o volareula senzillesa dels rapels (reunions quasi sempre equipades per rapelar, i sempre amb bolts)i la varietat dels estils (de poc a bastant equipades, un parell d'equipades)Aquí teniu un ventall de vies per triar.Que us aprofitiParet del Forat de la VellaDes del pàrking seguir indicacions cap al Forat de la VellaParet de les Escaletes, tot just al davant. Accès còmode per senderó just a la vertical del pilar dret (nord), que naix en una petita clariana envoltada de pedres grans, a la pista on s'aparca.  Esquena del Forat (cara NO), 20 vies d'esportiva sobre degotalls i tuffa, de 6c a 8a amb predomini del 7bc. Sense foto ni topo. I no gaire lluny, el Choli ha obert i equipat una altra petita paret amb vies de dos o tres llargs ben bonics i ben equipats. Hem tingut convidats d'excepcióEn Christian a la via Sebastià Colomé, clàssica ja.Per la nit es cremaria el restaurant on anàvem a sopar, el més que recomanat DIEGO, de Santa Bàrbarasempre sota control..., no fos cas que mos prengués alguna líniaVies fotogèniquesEnllestint amb lo Vicente el L4 de la Via Sebastià Colomé, cinc tirades de 6c+ equipats (o quasi)Dedicada a un enamorat dels Ports que va marxar abans d'hora. Com et trobem a faltar amiguuuLes vies, sovint, amb el nom d'Amics de les Terres de l'Ebre. No cal que algú ens deixi per dedicar-li una via !!!Obrint amb el Santi un projecte dur penden d'acabarConcloent-ne amb l'Ester un altre de ben desplomat: Lo Rei de la Sorra, dedicada al VicentaturixSegon llarg de Lo Rei de la Sorra, tot són setensLa que més esforços m'ha demanat

Via tritinder al forat de l'olla

DIUMENGE, 08 D'OCTUBRE Aquesta setmana com de costum he quedat amb la colla de Vilafranca, i com sempre, no tenim decidit on anar.          ...

Oden: bany al forat colomer

Estem en plena onada de calor. Cal cercar noves propostes refrescants. Avui decidim baixar a banyar-nos al Salt del Forat Colomer situat al peu del poble d’Oden (al Port del...

Via Tritinder al Forat de l'Olla . Ulldeter.

Fa molt poc que en Grau i la Núria obrien en escalada neta aquesta vieta. Al cap de poc temps l'arreglen una mica i afegeixen alguns parabolts i llaçades en arbres...

Un plataner i el seu forat curiós a Ullastrell

Ja ens em referit varies vegades dels plataners de l’entrada de Ullastrell tot venint per Terrassa. Es una filera de plataners com aviant en moltes carreteres de fa uns dos...

Cala Vella des de Maioris Décima

Powered by Wikiloc Una passejada per la marina de migjorn de Llucmajor per gaudir de l’ambient de les pedreres de marès que bastiren el nostre patrimoni. (J.C. Palos)....

Forat de l'Or i Forat la Bou

Hem fet una sortida de dos dies al Pallars per fer excursionisme subterrani. L'objectiu principal, programat per demà, és l'Avenc del Barbuixell però avui hem...

Un tresor a la Serra de Guara.

Molta gent diu que la Serra de Guara té tresors amagats i, certament, ho corroboro. Feia temps que per la xarxa veia ressenyes de la Peña Predicadera i la curiositat m'ha fet...

El Forat de la Bruixa

27-07-2022 Ripollès Montgrony Coll RoigVia : El Forat de la Bruixa Avui hem matinat i a les 10 h sortíem del cotxe, això si després d'esmorzar i entre l'esmorzar i la...

El forat de la pera

DIMECRES, 23 DE MARÇAquesta setmana no ens cal pensat amb un objectiu, el Joan va dir que pujava al Peladet amb en Xavier i com que fa temps que no coincidim, ens hi...

Arbres – Els Xiprers de l’Església vella de Matadepera

Els xiprers que ens referim avui, estan darrera de l’Església vella o de Sant Joan, dins del cementeri de Matadepera. De xiprers  en troben en tot el recinte de la part que...

La Caramella i Forat de l'Aire. Els Ports

4 d'agost de 2021Aquest estiu finalment he rescatat aquesta preciosa ruta dels Ports de la carpeta de pendents, i no m'ha decebut.És un traçat imprescindible que puja...

ELS PORTS Lo Paller via Superman

Abans que ens tornin a confinar anem amb el Jordi als Ports, per fer una via que sempre hem volgut fer, però com és una via curta, mai n'hi ha ganes a l'acabar les...

Avui destaquem : La Font Vella de Sant Hilari de Sacalm

Com cada diumenge us presento dos articles La popular i coneguda Font Vella de Sant Hilari de Sacalm, i que el passat divendres us vaig fer un article de com era fa 100 anys en...

El Forat de Bóixols i la ferrada Naireda

Aquesta vegada hem reprès la nostra antiga afició pels barrancs amb el descens del Forat de Bóixols, un barranc curt però intens, que ja vam recórrer l'any 2008 i és...