El Forat de la Vella, tresor dels Ports - Mas de Barberans

Pujant cap a la Vall del Mas, a ple Port, al terme de Mas de Barberans, es travessa un petit congost de pedra espectacular: El Racó d'en MarcLa vesant NorEst (paret que mira al SudOest) té un forat que dóna nom a l'indret, el Forat de la Vella.Fa anys que vaig aturar-m'hi per casualitat, i ja vaig encetar-hi una via sense saber que a l'altra paret del congostet una altra ruta havia inaugurat les escalades.Aquestos 4 darrers anys hem xalat obrint i repetint el que hi havia.Tot plegat ha quedat un racó...

ELS PORTS Lo Paller via Superman

Abans que ens tornin a confinar anem amb el Jordi als Ports, per fer una via que sempre hem volgut fer, però com és una via curta, mai n'hi ha ganes a l'acabar les...

Avui destaquem : La Font Vella de Sant Hilari de Sacalm

Com cada diumenge us presento dos articles La popular i coneguda Font Vella de Sant Hilari de Sacalm, i que el passat divendres us vaig fer un article de com era fa 100 anys en...
El Forat de Bóixols i la ferrada Naireda

Aquesta vegada hem reprès la nostra antiga afició pels barrancs amb el descens del Forat de Bóixols, un barranc curt però intens, que ja vam recórrer l'any 2008 i és...

Vies forat de la bruixa + via k

DIMECRES, 05 D’ AGOST Aquesta setmana vull seguir amb el mateix plantejament de fer vies suaus i equipades per anar recuperant  les sensacions i la proposta de Joan...

Es Forat de Mallorca

Hora Inicio: 8:41 23 jul. 2020Hora Fin: 17:55 23 jul. 2000Distancia recorrida: 8,5 km Tiempo en movimiento: 02:21Velocidad media: 1,15 km/hVel. en Mov.: 3,62 km/hAltura Mínima:...
El Forat de les Bruixes

15-07-2020 Montgrony Coll Roig Via :  El Forat de les Bruixes El dia  esta núvol , encara que la temperatura es perfecte, alguna boira baixa i se esta tant be al...

Cova del Tresor i altres de Cala Figuera

Hora Inicio: 8:46 27 jun. 2020Hora Fin: 15:29 27 jun. 2020Distancia recorrida: 4,5 km Altura Mínima: 0 mAltura Máxima: 135 mGanancia Altitud: 120 mPérdida Altitud: -210...

Barrancs: descens del forat del buli

Una altra proposta que podem relazar-los una estona veient com baixen els meus amics Toni i Anna el Forat del Buli. Segur que us agradarà, encara que aquesta vegada portava...
ELS PORTS PARET DE LA GRONSA via Caspa i Caries

Decidim baixar als Ports perquè el Jordi no hi havia escalat mai. Triem la Gronsa sud, doncs encara fa una mica de calor i al matí hi toca força ombra. La via a mi m'ha...
El forat del buli: recordant a l'antoni satorra

Amb l'Antoni Satorra havíem parlat molts cops de muntaria una excursió col·lectiva per ensenyar-me el Forat del Buli que tant li agradava. Tristament ha marxat i no m'hi ha...
El tresor de l'agulla del castell de pedra

En la cinglera del Montsec vist des del sud destaca una edificació blanquinosa, es tracta de la façana del Santuari de Pedra. Segons els historiadors aquí havia l'antic...
La Talaia Vella pel pas dels Ermitans

Camí de sa MuntanyaIniciem aquest recorregut a ca Madò Pilla (actualment hotel Continental), en el punt quilomètric 68,3 de la carretera Ma-10 entre Valldemossa i...
15 anys de... la Vella Sirena al Cor de Perles.

No recordo res de res d'aquesta escalada de fa 15 anys a Perles però segons les anotacions de la llibreta vam fer les tres vies que hi ha al Sector del Cor: la Furgi del Pasti,...
Nous coleòpters cavernícoles a Ports i Terol

La nova espècie: Paraphaenops fadriquei, de La Cija de Fortanete, TerolS’acaben de publicar les descripcions de dos nous coleòpters cavernícoles del gènere Paraphaenops,...
El forat blau de Sansha Yongle

L’amic Pere Cantons en tramet la “noticia” que s’ha descobert el forat més profund del món i m’adjunta un retall de revista.  Bé ja sabem com és això de la...
Nova visita al Forat Negre de Set Comelles (1)

Finalment un grupet de nou companys d'Espeleodujous el 11.08.2016 vam visitar el Forat Negre de Set Comelles o Cova del Voltor, l'equip d'aquesta ocasió era format per: Dolors...
 Forat a Camarasa

Cavitat desconeguda en la construcció de la línia de tren Lleida- Pobla?. En Joan Cabeza, lector de l’Espeleobloc m’envia el següent comentari:T'explico la...