El Forat de Bóixols i la ferrada Naireda

Aquesta vegada hem reprès la nostra antiga afició pels barrancs amb el descens del Forat de Bóixols, un barranc curt però intens, que ja vam recórrer l'any 2008 i és força aquàtic, amb salts i tobogans que el fan molt divertit. L'activitat és curta: el barranc es baixa en un parell d'hores. Per això, i amb la intenció d'amortitzar una mica més el llarg desplaçament fins a l'Alt Urgell, hem fet una prèvia pujant la via ferrada de la Roca Naireda, una nova via que s'ha obert aquest estiu i que té dues parts diferenciades. Nosaltres hem fet la primera part perquè havíem d'anar al barranc però aviat hi tornarem per completar la segona part, més llarga i difícil. VIA FERRADA DE LA ROCA NAIREDA: Aquesta via ferrada s'ha obert aquest estiu però segur que ben aviat serà de les més populars ja que supera un gran pany de paret, la Roca Naireda, i està perfectament equipada amb tota mena de recursos tècnics configurant un recorregut molt atractiu. Nosaltres avui, tot i que l'objectiu era el barranc, ens hi hem acostat per fer una activitat prèvia recorrent el primer sector d'aquesta via, que té dos trams ben diferenciats. L'activitat, tot i ser curta, ens ha deixat ben satisfets perquè el traçat de la ferrada és força intens, especialment un flanquejament en extraplom on cal tenir tècnica i una mica de força de braços. Hem superat sense problemes el flanquejament, els dos ponts i la resta de la via fins arribar al final de la primera part, on ens hem donat per satisfets i hem baixat per un caminet retornant en pocs minuts al punt de partida. I aquí teniu un petit vídeo amb algunes escenes del recorregut d'aquesta via ferrada: FORAT DE BÓIXOLS: Hem arribat al poble de Bóixols, situat a la carretera de Coll de Nargó a Tremp, punt d'inici de l'aproximació al barranc. Aviat hem vist que hi hauria gent al barranc: el poble només té quatre cases i hi havia un bon grapat de cotxes. L'aproximació és curta i en pocs minuts hem arribat a la llera del riu de Pujals i a l'inici de la part esportiva del barranc. En total hi ha set ràpels, el més llarg de 12 metres, però la majoria es poden saltar si anem amb compte. Nosaltres n'hem saltat uns quants, encara que també hem fet alguns ràpels quan la cosa no es veia prou clara per saltar. Només hi ha un ràpel, el de 12 metres, que no es pot saltar però ens ofereix el moment més intens del descens, amb un ràpel sota una cascada que ens ha permés remullar-nos bé. Justament a la capçalera d'aquest pou hem trobat una bona colla de barranquistes, que anaven amb un guia. Per sort, hi ha una doble instal·lació i hem pogut baixar sense esperar que completessin el descens tots els barranquistes del grup. Després de gaudir del descens per les fredes aigües del riu de Pujals, amb ràpels, salts i tobogans, hem arribat al pont de pedra que travessa el riu. Justament sota el pont hi ha el darrer ressalt, d'uns 6 metres, que es pot saltar encara que també està equipat per fer ràpel. Nosaltres l'hem saltat, gaudint de les darreres emocions del dia. Després hem iniciat el retorn, remuntant un caminet que en poc més de mitja hora ens ha retornat al punt de partida en el poble de Bóixols. I aquí teniu una petita pel·lícula amb algunes escenes del descens del Forat de Bóixols: ÀLBUM DE FOTOS - TRACK (FORAT DE BÓIXOLS)ENTRADES RELACIONADES: Barranc de Fontanella, 2011 Forat de Bóixols, 2008 Via ferrada Regina, 2008 PARTICIPANTS:  Joan C - Toni - J. Rafel

Diumenge 14/04/24 Roca de Naireda (Berguedà)

Per poder assistir a la excursió és obligatori estar federat Lloc de trobada: a les 6h30' a l'antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes / ...

Vía ferrada sergi (roies de pinyana).

Descripció de la ruta; ens apropem a terres aragoneses a la zona de les Roies de Pinyana, on trobarem diverses vies ferrades de diferent dificultat. Després d'un any sense fer...

Via tritinder al forat de l'olla

DIUMENGE, 08 D'OCTUBRE Aquesta setmana com de costum he quedat amb la colla de Vilafranca, i com sempre, no tenim decidit on anar.          ...

Oden: bany al forat colomer

Estem en plena onada de calor. Cal cercar noves propostes refrescants. Avui decidim baixar a banyar-nos al Salt del Forat Colomer situat al peu del poble d’Oden (al Port del...

Via Tritinder al Forat de l'Olla . Ulldeter.

Fa molt poc que en Grau i la Núria obrien en escalada neta aquesta vieta. Al cap de poc temps l'arreglen una mica i afegeixen alguns parabolts i llaçades en arbres...

Un plataner i el seu forat curiós a Ullastrell

Ja ens em referit varies vegades dels plataners de l’entrada de Ullastrell tot venint per Terrassa. Es una filera de plataners com aviant en moltes carreteres de fa uns dos...

Via ferrada cuevas de cañart (terol).

Descripció de la ruta; via ferrada curta i de nivell baix (K2), on possiblement trobarem més complicat el retorn des del final de la via, fins arribar de nou a la pista...

Via ferrada castellote (terol).

Descripció de la ruta; es tracta d'una via ferrada curta (30 minuts), i fàcil (no superior a K2), molt ben equipada, i amb unes bones vistes de l'entorn on es troba. La via...

Forat de l'Or i Forat la Bou

Hem fet una sortida de dos dies al Pallars per fer excursionisme subterrani. L'objectiu principal, programat per demà, és l'Avenc del Barbuixell però avui hem...

Via ferrada mas de pau i (terol).

Descripció de la ruta; via ferrada situada als afores de la població de Fuentespalda, una vila i municipi de la comarca del Matarranya, a la província de Terol (Aragó). En...

Via ferrada torreta dels moros (terol).

Descripció de la ruta; via ferrada fàcil (K2), situada als afores de la població de Fuentespalda, una vila i municipi de la comarca del Matarranya, a la província de Terol...

Via ferrada de la Roca Dreta

La Roca Dreta és una via ferrada curta i fàcil, apta per a la iniciació en les tècniques ferratistes, fins i tot per a nens. A més, està molt a prop de...

El Forat de la Bruixa

27-07-2022 Ripollès Montgrony Coll RoigVia : El Forat de la Bruixa Avui hem matinat i a les 10 h sortíem del cotxe, això si després d'esmorzar i entre l'esmorzar i la...

Via ferrada de Fort Queyras

Avui hem iniciat una nova sèrie d'activitats als Alps. L'objectiu és recórrer algunes etapes del GR5, el camí de gran recorregut dels Alps Francesos. Aquest...

Via Ferrada Cubilillo Os Fils, Riglos

Avui ens hem desplaçat a terres aragoneses, on demà tenim programada una ascensió a la Vall d'Ansó. Hem d'anar a dormir al refugi de Linza però hem...

El forat de la pera

DIMECRES, 23 DE MARÇAquesta setmana no ens cal pensat amb un objectiu, el Joan va dir que pujava al Peladet amb en Xavier i com que fa temps que no coincidim, ens hi...

Via ferrada de les Baumes Corcades

Han passat 15 anys des de la darrera vegada que vam fer la via ferrada de les Baumes Corcades. Tot i que és una activitat curta i a prop de casa, mai havíem...

Via ferrada de les Venes de Rojalons

La via ferrada de les Venes de Rojalons és una de els més singulars que hem fet. A més dels passos normals de la majoria de les ferrades: murs,...

Piz Boé, ferrada Cesare Piazzetta

Després de la ferrada de les Trinxeres, l'endemà toca provar-ne una de difícil: la Cesare Piazzetta al Piz Boé. Ja sabem que pels escaladors no hi ha ferrades difícils,...

La Caramella i Forat de l'Aire. Els Ports

4 d'agost de 2021Aquest estiu finalment he rescatat aquesta preciosa ruta dels Ports de la carpeta de pendents, i no m'ha decebut.És un traçat imprescindible que puja...

Via ferrada de la serra de les canals

Avui hem fet una via ferrada molt interessant i bonica. La ferrada de la serra de les canals, que fa relativament poc que s'ha equipat, i que val la pena de fer per...

Via ferrada Morral del Melo. Montsià

6 de desembre de 2020La serra del Montsià ens ofereix un gran ventall de possibilitats per gaudir-la des de diferents àmbits del muntanyisme. Avui us deixo una proposta...

El Forat de Bóixols i la ferrada Naireda

Vies forat de la bruixa + via k

DIMECRES, 05 D’ AGOST Aquesta setmana vull seguir amb el mateix plantejament de fer vies suaus i equipades per anar recuperant  les sensacions i la proposta de Joan...

Es Forat de Mallorca

Hora Inicio: 8:41 23 jul. 2020Hora Fin: 17:55 23 jul. 2000Distancia recorrida: 8,5 km Tiempo en movimiento: 02:21Velocidad media: 1,15 km/hVel. en Mov.: 3,62 km/hAltura Mínima:...

El Forat de les Bruixes

15-07-2020 Montgrony Coll Roig Via :  El Forat de les Bruixes El dia  esta núvol , encara que la temperatura es perfecte, alguna boira baixa i se esta tant be al...

Barrancs: descens del forat del buli

Una altra proposta que podem relazar-los una estona veient com baixen els meus amics Toni i Anna el Forat del Buli. Segur que us agradarà, encara que aquesta vegada portava...

Via ferrada dels Patacons

Ja feia temps que volia fer aquesta ferrata, equipada recentment i d'una gran categoria pel seu traçat imaginatiu, la seguretat de les seves instal·lacions i la bellesa de...

VIA FERRADA DE SACS (Benasque)

Situada aigües amunt del riu Ésera, en uns cingles del marge dret que queden just enfront de la rotonda que marca la desviació a Cerler del riu Ésera. Per accedir cal que...