Montgrony - Coll Roig - El Forat de les Bruixes - 23/09/2020

Després de fer la via K, ens disposem a fer la Via El Forat de les Bruixes. Una via de dos llargs equipada per gaudir de l'escalada amb poca dificultat.En Miquel iniciant el primer llarg, com sempre roca de bona qualitat i equipament excel·lent. l'Ita en el primer llarg. Això d'anar 3 permet fer-nos fotos en llocs que anant dos no podríem. La primera reunió en un replà perfectament adaptat per l'autor de la via. Primers passos en el segon llarg. Un segon llarg més vertical i amb algun ressalt divertit. La placa està neta de vegetació, però el seu entorn és el que és. Els dos segons progressem al mateix temps. Foto cim. La nostra ressenya.Aproximació: Des de Coll Roig agafarem el corriol que apropa a totes les parets, en aquest cas deixarem les dues desviacions que porten a les vies que estan situades més a la dreta. Realment estem anant pel camí de baixada.  Quan arribem en el punt que el camí enfila en direcció al collet del ressalt dels primers llargs de la Via K i Tardor Calenta, veurem que surt un camí vertical fins al peu de via.  10 minuts.La Via: Via equipada generosament, amb grau de dificultat moderat que us permetrà gaudir de l'escalada de la zona. A primera hora està a l'ombra, però a mida que avança el dia li anirà tocant el sol. 1er llarg: 35 metres. 9 parabolts. IV, IV+, IV.  Llarg vertical i bonic que al final haurem d'anar a l'esquerra per entrar a la reunió.2on llarg: 35 metres. 10 parabolts. IV+, IV, IV+/V-, IV. Sortim per l'esquerra de la reunió, amb un pas estrany per superar la primera placa, després quan girem veurem la resta de la tirada.  Ara seguirem vertical, fent algunes ziga-zagues per superar els trams més verticals. Això, si, sempre acompanyats d'una roca excel·lent.Descens: per la dreta podrem pujar una mica fins situar-nos sobre la darrere reunió de la via K, pujarem un xic més verticals i després tornarem a la dreta i ja veurem el camí de baixada que ens portarà al Coll Roig. Material: 10 cintes + R.1ª Ascensió: Santi Sanz any 2019.

Esquí de muntanya al Coll de Pimorent

Encetem temporada de foques a l'entorn del Coll de Pimorent. Dissabte, a la Mina (11 km, 800+, S2) i diumenge, al Pedrons (8 km, 820+, S2) . Prou tolerable aquest últim,...

Off road vallgorguina a coll de sant benet

MOTOS: BMW F 650 GS /HOND HRF 450 /YAMAHA T700 TENEREPreciosa ruta circular fàcil sortint de Vallgoruina i trepitjant del MONTNEGRE !!!Sortim de Vallgorguina, i més...

Off/road cardedeu-pista coll de te-arbucies

MOTOS: BMW F650GS / HONDA CRF 450De Cardedeu fins a Arbucies en OFF (l´ultima tram de Arbucies a Sant Hilari de Sacalm per carretera per anar a dinar)Bonica ruta sense cap mena...

Via LA BAUMA DE LES GRALLES a Coll Roig

Diumenge 8 d'octubre de 2023 Fa poc vaig veure una via nova tot i que es del 2018, a Coll Roig i sembla ser que a part del començament del primer llarg, és prou...

Via tritinder al forat de l'olla

DIUMENGE, 08 D'OCTUBRE Aquesta setmana com de costum he quedat amb la colla de Vilafranca, i com sempre, no tenim decidit on anar.          ...

Coll Roig - Bauma de les Gralles - 14/09/2023

Tornem a Coll Roig per anar a la cara sud oest, doncs tenim la via de la Bauma de les Gralles pendent.La nostra ressenyaEntrarem de flanqueig i en el segon parabolt faig un pas...

Via Libellium al Coll del Portalet.

Via que ens ha agradat força i és molt ràpida de fer. La trobem a  l`oest del Coll du Portalet i en uns 20 minuts i serem als seus peus.Resta completament equipada....

Oden: bany al forat colomer

Estem en plena onada de calor. Cal cercar noves propostes refrescants. Avui decidim baixar a banyar-nos al Salt del Forat Colomer situat al peu del poble d’Oden (al Port del...

Via Tritinder al Forat de l'Olla . Ulldeter.

Fa molt poc que en Grau i la Núria obrien en escalada neta aquesta vieta. Al cap de poc temps l'arreglen una mica i afegeixen alguns parabolts i llaçades en arbres...

Forts del coll de Tenda

var Latitud_sortida = 44.149272; var Longitud_sortida = 7.561579; var Mapa_defecte = 'ALT1'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Un plataner i el seu forat curiós a Ullastrell

Ja ens em referit varies vegades dels plataners de l’entrada de Ullastrell tot venint per Terrassa. Es una filera de plataners com aviant en moltes carreteres de fa uns dos...

Ripollès - Coll Roig - Via K

Avui amb l'Arseni i en Ferran hem quedat per anar a Coll Roig, teníem una via escollida, però un cop al peu he vist que encara no estava prou recuperat, així que,...