Via tritinder al forat de l'olla

DIUMENGE, 08 D'OCTUBRE Aquesta setmana com de costum he quedat amb la colla de Vilafranca, i com sempre, no tenim decidit on anar.                                   EL FORAT DE L'OLLA  O COLL DE LA XORIGUERALa recomanació que m'han fet- “porta ressenyes de tot arreu on faci menys de 25 graus i a l'ombra”, je, je com si fos molt fàcil trobar llocs amb aquestes característiques. Però finalment com bon minyó que soc porto ressenyes, de Coll Roig, Dent de Rossell, Coma de l' Orri, Cingles de la To,......... Tot , territori alt per aprofitar si hi fa vent , perquè d`ombra , res de res.                                                                  VIA TRITINDERA l'hora de trobar-nos, resulta que tan sols som quatre, l' Enric ens a deixat per problemes amb els horaris de la feina Anem descartant opcions, a la Dent , millor no anar-hi perquè avui fan l' Olla de Núria i els pàrquings deuen estar a petar. Queda la opció de la Coma de l' Orri, o anar al Bages. Finalment ens decantem per anar a la zona de Setcases. Per sort tenim amb nosaltres l' Angel que fa anys havia escalat a la zona del Forat de l' Olla, un sector on han obert una via i segons diuen n`hi ha d'altres per les rodalies per acabar de fer el dia, a més l'aproximació es curta, vaja..... un xollo !!!. Arribem al Mirador i fem l'aturada per esmorzar i preparar les cordades. Ara tan sols resta baixar per la canal i localitzar el peu de via. A principi de canal veiem una via d'esportiva al bony de la dreta i mes avall per la canal una segona via al mateix bony, i d'allà mateix ja veiem dos parabolts brillants a la paret que ens interessa, segur que es la via “Tritinder”. Mentre el Pere i jo comencem, els companys van investigant sobre d' altres opcions, però no han vist res interessant. La primera tirada comença darrera uns arbres per terreny trencat i amb molsa, però aviat es posa sota una placa on trobarem els dos únics parabolts de progressió de la via, i potser el passatge més difícil del recorregut, superat el mur cal anar a la dreta per cercar un pitó / cordino sota d'una segona placa, aquesta no tan bonica i més bruta de molsa, d' aquí tornem a l'esquerra per agafar un cordino en un arbre i per sobre d'aquest fer un flanqueig a la dreta per arribar a la reunió amb un parabolt i un arbre. La segona tirada segueix el mateix tarannà, s'enfila perseguint un parell de diedres, el primer d'esquerra a dreta i el segon de dreta a esquerra, per acabar fent un flanqueig a la dreta fins un gran arbre on fem reunió. El tram més difícil es a l' entrada del segon diedre però es fàcilment protegible. La tercera tirada s'enfila a cercar un diedre molt vistós i llaminer, que es pot protegir fàcilment, a la sortida del diedre trobarem un arbre amb una baga just al començament d'una feixa que travessarem per fer un darrer mur fins el cim on caldrà fer reunió en un arbre.                                                              VIA ESPORTIVA Nº1Mentre esperem que els companys acabin,baixem fins la primera via d'esportiva que hem vist i ens posem a fer-la. Aquesta no resulta gaire agraïda, un pocs metres, (on hi ha les dues assegurances que veiem) ,i res més. Nosaltres hem fet tota la agulla fins el cim i hem tornat a baixar caminant.                                                              VIA ESPORTIVA Nº2Per acabar d'arrodonir el dia , anem a la via d'esportiva que hem vist més avall i aquesta si que ja l' hem gaudit més. Una via d'uns...

Salt de l'olla - camí ral

En aquesta ocasió hem vingut a la Vall d'en Bas amb una finalitat exclusivament fotogràfica, es a dir, res de llargues caminades ni de feixucs desnivells a superar. Després...

Oden: bany al forat colomer

Estem en plena onada de calor. Cal cercar noves propostes refrescants. Avui decidim baixar a banyar-nos al Salt del Forat Colomer situat al peu del poble d’Oden (al Port del...

Via Tritinder al Forat de l'Olla . Ulldeter.

Fa molt poc que en Grau i la Núria obrien en escalada neta aquesta vieta. Al cap de poc temps l'arreglen una mica i afegeixen alguns parabolts i llaçades en arbres...

Un plataner i el seu forat curiós a Ullastrell

Ja ens em referit varies vegades dels plataners de l’entrada de Ullastrell tot venint per Terrassa. Es una filera de plataners com aviant en moltes carreteres de fa uns dos...

Forat de l'Or i Forat la Bou

Hem fet una sortida de dos dies al Pallars per fer excursionisme subterrani. L'objectiu principal, programat per demà, és l'Avenc del Barbuixell però avui hem...

El Forat de la Bruixa

27-07-2022 Ripollès Montgrony Coll RoigVia : El Forat de la Bruixa Avui hem matinat i a les 10 h sortíem del cotxe, això si després d'esmorzar i entre l'esmorzar i la...

El forat de la pera

DIMECRES, 23 DE MARÇAquesta setmana no ens cal pensat amb un objectiu, el Joan va dir que pujava al Peladet amb en Xavier i com que fa temps que no coincidim, ens hi...

La Caramella i Forat de l'Aire. Els Ports

4 d'agost de 2021Aquest estiu finalment he rescatat aquesta preciosa ruta dels Ports de la carpeta de pendents, i no m'ha decebut.És un traçat imprescindible que puja...

El Forat de Bóixols i la ferrada Naireda

Aquesta vegada hem reprès la nostra antiga afició pels barrancs amb el descens del Forat de Bóixols, un barranc curt però intens, que ja vam recórrer l'any 2008 i és...

Vies forat de la bruixa + via k

DIMECRES, 05 D’ AGOST Aquesta setmana vull seguir amb el mateix plantejament de fer vies suaus i equipades per anar recuperant  les sensacions i la proposta de Joan...

Es Forat de Mallorca

Hora Inicio: 8:41 23 jul. 2020Hora Fin: 17:55 23 jul. 2000Distancia recorrida: 8,5 km Tiempo en movimiento: 02:21Velocidad media: 1,15 km/hVel. en Mov.: 3,62 km/hAltura Mínima:...

El Forat de les Bruixes

15-07-2020 Montgrony Coll Roig Via :  El Forat de les Bruixes El dia  esta núvol , encara que la temperatura es perfecte, alguna boira baixa i se esta tant be al...

Barranc de l'Olla de la Mel

El barranc de l'Olla de la Mel és una escletxa profunda excavada per l'aigua en els cingles que es depengen de la carena principal de la Serra del Cadí sobre el Santuari del...

Barrancs: descens del forat del buli

Una altra proposta que podem relazar-los una estona veient com baixen els meus amics Toni i Anna el Forat del Buli. Segur que us agradarà, encara que aquesta vegada portava...

El forat del buli: recordant a l'antoni satorra

Amb l'Antoni Satorra havíem parlat molts cops de muntaria una excursió col·lectiva per ensenyar-me el Forat del Buli que tant li agradava. Tristament ha marxat i no m'hi ha...

Per l'Olla de Núria amb esquís

Novament hem vigut al Pirineu Oriental per fer un recorregut d'esquí de muntanya. En aquesta ocasió hem visitat la Vall de Núria que ens ofereix un punt de partida a gairebé...