Cingles de malanyeu

Situat a la comarca del Berguedà i trobem el petit poble de Malanyeu format per un reduït nucli de cases entorn de l'església de Sant Sadurní de Malanyeu i alguns masos escampats per les rodalies. Situat al bell mig d'un entorn privilegiat des d'on es pot gaudir d'una àmplia panoràmica en direcció Oest que abasta des dels darrers vessants de la Serra d'Ensija fins al Cadí passant pels Cingles de Vallcebre i el Pedraforca, la resta del territori pròxim que l'envolta es veu ocupat per un conjunt d'airoses cingleres que l'abracen, i que podríem anomenar l'Olla de Malanyeu.L'itinerari que proposem és un llarg recorregut carener a travèrs de tots els cingles i serralades que envolten el poble i que fem en sentit anti-horari. Tot el traçat és per camins molt fressats i està senyalitzat amb marques de pintura, de color grog per arribar als Cingles de la To i  el Pas del Grapissot. En aquest darrer punt trobarem senyals PR que seguirem primer al llarg de tota la Serra del Mill  i que a continuació en portaran de baixada fins a Malanyeu. Malgrat ser un recorregut fàcil és bastant llarg i presenta algun indrets concrets on cal posar atanció, sobretot si està humit o mullat,  aquets llocs concrets sòn els següents: El Griell de Cal Pigot, petit contrafort acanalat que ens a resultarà fàcil de superar gràcies al graonat fet en el terreny que està complementat amb una cadena, tot seguit una escala metàl.lica ens ajuda a remuntar aquest costerut sector.A continuació el camí travessa un forat a la roca just per on a l'altre costat i cau una cascada que forma un petit toll que tenim de superar per entre les pedres del terra, immediatament ens trobem amb curt ressalt on hem de grimpar amb ajut de les mans. Aquest indret cal posar atenció perquè és una zona que normalment està humida i pot relliscar bastant.Arribats a la Collada de la Batllia és interessant pujar fins dalt del proper Cingle de la To perquè és un dels indrets amb una millor panoràmica de la zona, el problema però,  és que el camí es troba molt emboscat i cal anar intuint els millors passos per progressar a través de la vegetació.El Pas del Grapissot, és una llesca que ressurt d'una placa rocosa on hi trobarem un cable que ens ajudarà a superar sense problemes aquest pas que potser fa impressió quant hi arribes per dalt peró un cop a baix te n'adones que no n'hi havia per tant.La part final del recorregut carener de la Serra del Mill, és a parer meu, l'únic punt de tot l'itinerari on se'ns pot presentar un cert perill. El sender deixa la carena i ressegueix just per sota d'aquesta pel costat de l'obaga. Tot i que som dins de bosc, el pendent del vessant és força accentuat i quant l'herba està mullada una rellicada pot ser difícil de controlar, doncs el pendent produirà una forta acceleració.El recorregut pels cingles i carenes que envolten Malanyeu, és una immersió als esplendorosos boscos del Berguedà, a través del nostre camí en va sortint tota una diversitat de vegetació, on anem progressant a travers de pinedes, fagedes i rouredes; i com a fons quasi sempre present el Pedraforca.                               VIDEO                      FOTOS                        TRACK                           MAPA

Mowgli als Cingles d'Oriola.

En aquesta ventosa jornada hivernal i a l'espera de la llevantada que diuen ha de venir, torno al lloc origen de la meva malastrugança que m'ha acompanyat el darrer mes. He...

Cor de Lleó als Cingles d'Oriola.

La comarca és un refugi de solitud fins i tot quan la tempesta humana que representa el pont de la Puríssima assola les muntanyes colindants. Avui, hem trobat aquesta bonica...

Pedalant per les Cingles de Bertí

Bigues, Santuari de Puiggraciós, Castell de Bertí, Taula de Pedra, Cingles de Bertí, Sant Miquel del Fai. Dijous 16 novembre 2023...

Dia 23 de setembre, cingles de Vallcebre

CINGLES DE VALLCEBRE (BERGUEDA) DIA : 23 DE SETEMBRE DE 2023 HORA DE TROBADA :  08:00 hores LLOC :  Aparcament pista esportiva “Marti Gil”, a Collbató CAL PORTAR :...

La corona dels cingles de Vallcebre

Distància: 28 km.Desnivell: 1200 m.Dificultat: mitjana-alta.Durada total: 4h.Punt de sortida: Càmping El Berguedà.Els primers quilòmetres, fins al Coll de...

Descobrint els Cingles de les Pasteres

Aquest dissabte hem pujat a Guardiola de Berguedà a descobrir aquesta nova zona d'escalada.Per arribar-hi entrarem al poble i agafarem el carrer que fa cantonada amb una...

Diumenge 27, sortida als cingles de Vallcebre

Aquest diumenge farem la volta dels Cingles de Vallcebre, un indret espectacular. HORA DE TROBADA : 8:00 HORES LLOC : APARCAMENT PISTA ESPORTIVA MARTI GIL DISTANCIA : 10,340 KM....

Els cingles de Vallcebre

17,2 kms. 5 hores i 632 metres de desnivell positiu. Vaig veure aquesta ruta en el Vèrtex 301 de maig-juny 2022. A Vallcebre hi he estat algunes vegades per participar en...

Avui destaquem : La Font del Cingles de Sant Esteve d’en Bas

Es pot accedir a la Font del Cingles  per diversos camins, però el millor es iniciar el recorregut en la C -152, tot agafant la carretera de Xenacs, pots ser que els dies no...

Pal de Paller als Cingles d'Oriola.

Torno anar en aquest tranquil raconet de comarca on sembla que ja ens hem fet amics amb el cabirol que hi viu (tot i que ell sempre marxa saltant). Avui la via més evident de...

Cor de Mare als Cingles d'Oriola.

Setmana santa o el més semblant a una estampida de búfals creuat les pastures. En dies com avui, enyoro els confinaments que tampoc cal que tornin però redéu... Sigui com...

Parlant en Plata als Cingles d'Oriola

Dies d'aquells que no fa ni deixa fer, així que no valia la pena anar molt lluny de casa i ens hem quedat a la comarca en una petita paret acollidora i tranquila on no hi havia...

Ruta de les Mines del Catllaràs

La Serra de Catllaràs està situada al nord del Berguedà,  a prop de la població de la Pobla de Lillet. Avui hem fet un recorregut excursionista per...

Per la Serra de Sant Gervàs

La Serra de Sant Gervàs es troba al Prepirineu, entre el Pallars i la Ribagorça, a prop del Coll de la Creu de Perves. Tot i la seva altitud relativament...

Cala Bramant als Cingles de la Solana d'Aubenç.

Que en feia d'anys i anys que em mirava aquestes cingleres, però la seva remota ubicació em foragitava. Avui però, amb aquest calorós dia d'hivern, he decidit provar sort i...

Serra de Picancel

Hem fet un gran recorregut per la Serra de Picancel, unes muntanyes situades al costat de la població de Vilada. Es una zona agrest i salvatge, amb camins i...

Via "El Pas Interior" al Cingles del Folló

Aprofitant unes hores matinals abans d'entrar a treballar ens anem a curtir en aquests tram de roca brutal....de roca de tot tipus, sobre tot descomposta.Em aproximat...

Aromes de Malanyeu a la Paret del Devessó

Tenia ganes de tornar a Malanyeu i avui hem fet una de les bones de Malanyeu, una via amb essència Malanyeu, amb Aromes de Malanyeu. Els aromes d'abans, sense tants parabolts,...

Els Cingles del Puig des Coll des Jou

Hora Inicio: 9:17 4 abr. 2021Hora Fin: 18:16 4 abr. 2021Distancia recorrida: 15,1 km Tiempo en movimiento: 03:07Altura Mínima: 818 mAltura Máxima: 1.052 mGanancia Altitud: 597...

Tossals i Cingles de Taravil

var Latitud_sortida = 42.057697; var Longitud_sortida = 1.765555; var Mapa_defecte = 'ICC'; var Domini = new String(window.location.protocol + "//" +...

Volta als Cingles de Malanyeu

Els Cingles de Malanyeu estan situats al nord del Berguedà, al costat del Catllaràs. És una zona singular, molt muntanyosa i coberta de bosc, que ens permet molts...

Circular pels cingles de la pena d'almatret

Amb motiu del 2N (2 de novembre de 1937 - data del bombardeig de la ciutat de Lleida pels feixistes) la Baula organitza cada any una sèrie d'actes per recordar tan tràgica...