AGULLA DE CAN JORBA. Via DRAC GOS.

A la vessant est de l'Agulla de Can Jorba trobem una paret d'uns 100m amb molt bona roca i vertical, què cau sobre la canal del joc de l'oca. Trobem varies vies amb bona roca i verticalitat garantida. La Drac gos és una de les representatives, via de caire esportiu on cal escalar entre assegurances (tot i estar properes) amb una dificultat de continuïtat.DADESEquipada el 1993Per: David Eloy, Pere RidaoEquipament: Totalment equipada amb parabolts.Material: 10 cintes exprés, semàfor d'aliens opcional.Orientació: est, ombra a partir de les 12h.Roca: Conglomerat molt bo, relliscós primers 5 metres.Aproximació: Des de la Vinya nova pujarem pel camí dels Francesos fins el coll de Muset, baixarem al torrent del Migdia i baixem a buscar el Joc de l'Oca, fem dos petit ràpels i ja estarem a peu de via.Descens: Del cim fem un curt ràpel i baixem per una canal (direcció est) a buscar el torrent de Migdia i retornar pel camí de l'aproximació.Drescripció: La via té quatre llargs de corda què és pot fer amb dos, però millor fer-la durar. El curt primer llarg té una entrada relliscosa, amb un burí, i allarga fins el primer parabolt, després ja amb bona roca fins a la R1. El segons llarg és el més difícil i mantingut placa exigent on haurem d'anar navegant, abans d'una gran llastra trobem un tram lleugerament desplomat, seguim en bavaresa amb una entrada de placa a la R2. El tercer llarg comença desplomat amb bones preses, després perd verticalitat, seguim per la placa  fins a la R3. El quart llarg sortim a la dreta de la reunió per tornar a l'esquerra i pujar per la placa vertical, després va perdent verticalitat i un darrer ressalt ens deixa al cim (muntar reunió). Als trams de V les assegurances allarguen.

Mirador agulla de colobor: cadenes posades

Un nou projecte, equipar la pujada a l'agulla de Colobor, un mirador excepcional. Avui ens ho hem passat bestial muntant les cadenes que han de permetre pujar còmodament...

Gran Díedre al Drac de Tumeneia.

Molt bona activitat,tots els llargs són guapos i no n'hi ha cap de sobrer. Quan erem a la darrera reunió tots tres vàrem exclamar el mateix:" Llàstima que s'acabi tant...

La imponent primera agulla de santa anna

Hi ha agulles que imposen. La Primera agulla de Santa Anna és una d'aquestes. Feia temps que me la mirava i remirava. Està ple de vies d'esportiva però no arriben al cim i...

Massa clàssica montserratina: agulla de l'arbret

L'Aresta Bruc a l'agulla de l'Arbret ha estat la gran clàssica de la zona d'Agulles. Algú farà més de 10 anys ja em va dir que era la millor aresta bruc de Montserrat. Avui...

Via normal a L' Agulla del Vidre. Sot del Torn

Després de fer un intent a la Cinglera del Follo i no poder baixar en Rapel a causa del desbroçament que han malmes el bosc i l'accés a la instal·lació. Fem un pla B i...

Via Barrio sesamo a l, Agulla del Aritjol

Quin viote més contundent. Hem vibrat com posesos.La via l, hem trobat molt difícil, però a la vegada elegant i obligada. Te moltíssim ambient, sobre bona roca. Una...

NU DO: Pioneros de Montserrat. Agulla de l'Ànec

Miquel Àngel produccions ens ha sorprès amb una mega producció. Una passada. Ha agafat el so del nodo de l'any de la picassó i hi ha posat imatges actuals. Relaxeu-vos i...

ABELLA DE LA CONCA Agulla Ajaguda, via del Pere

Aprofitant l'últim dia abans de la confinació del cap de setmana, decidim fer una via del Joan Asin, a la Agulla Ajaguda.L'aproximació és molt còmoda, abans d'arribar...

MIRANDA DE CAN JORBA. Via JOSEP MARIA ANDREVÍ

10/07/20. Avui l’idea és fer una escalada ràpida, quedem amb el Pere Lluís i el Manel per anar a la Miranda de Can Jorba per repetir la via Josep Maria Andreví. Via de...