Mirador agulla de colobor: cadenes posades

Un nou projecte, equipar la pujada a l'agulla de Colobor, un mirador excepcional. Avui ens ho hem passat bestial muntant les cadenes que han de permetre pujar còmodament a l'agulla que hi ha davant de l'ermita de Colobor. El centre religiós més important de la vall d'Àger, al peu del Montsec de Santalis. Tristament l'estat de l'ermita és penòs, el seu interior està totalment ensulsiat. I pensar que allà els ans 60 havia estat refugi de la FEEC però ara no es pot ni entrar-hi.Descripció de l'itinerari:De l'entrada al santuari de Colobor anem a la dreta - direcció oposada a la vinguda - davant veiem ja l'agulla de Colobor vers la que ens dirigim. Baixem uns metres fins un collet.Trobem el primer tram de cadena per on ens enfilem (6 metres) i, al costat d'un arbre, entrem en una bretxa per on ascendim (4 metres). Anem caminant per un ampli replà.Girem a l'esquerra i trobem un ressalt de dos metres (cadena) i continuem per uns cinc metres de feixa fins arribar a uns 4 metres de cadena que ens permet pujar un nou ressalt. Davant ens queda flanqueig de 3,5 metres que ens deixen a tocar del cim-mirador de l'agulla de Colobor (484 m.). Vista excepcional sobre el santuari i la cinglera superba del Montsec. Baixem pel mateix costat. (15 minuts d'anada). Dificultat: Fàcil.Com arribar a l'ermita de Colobor?Des d’Àger (600 m.) prenem la pista que passa pel costat del poliesportiu i va al càmping de la Vall d’Àger. Hi ha un cartell informatiu. Anem pel GR.113 min Cruïlla. Per la dreta continua el GR. que es dirigeix a l’Ametlla. Nosaltres anem per l’esquerra. El camí d’accés a Colobor està marcat amb pintura vermella en les interseccions on podem tenir algun dubte.20 min Trencall a l’esquerra. Continuem recte.23 min Trencall a la dreta. Per aquí pujava l’antic camí.37 min Casa de Massenyer(763 m.), en els mapes s’entesten en dominar-la Mas del Tomassó. La pista s’estreta i només es apta per a vehicles tot terreny. fins aquí es pot arribar en un vehicle normal.48 min Per l’esquerra surt un sender. En una pedra hi ha pintat el nom de Colobor. Per la dreta continua la pista.1 h 30 min Santuari de Colobor (1060 m.). És molt perillós entrar en els pisos superiors pel perill d’esfondrament. Fa uns anys havia arribat a funcionar com a refugi, depenent de la mateixa Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya. Però davant de l’estat ruïnós que presentava va deixar d’oferir-se aquest servei. No cal dir que tots els que gaudirem en la joventut del refugi, en passar per la vora i veure el lamentable estat se’ns corprèn l’ànima. Confiem que properament pugui estar de nou obert al públic com hospedería. Funció que havia tingut des de sempre per facilitar el pas a l’altre vessant de la muntanya.També es pot arribar en totterreny:Agafem la pista asfaltada al coll d'Ares en el cor del Montsec de Santa Lis.11,7 km Trencall a la dreta que agafem. Cartell indicatiu.11,9 km Bifurcació a la dreta que seguim.16,7 km Aparcament de Colobor.

Cremar torrons: esportiva al mirador del montsec

Amb la colla decidim anar a cremar els torrons després dels dinars opípars i copiosos del Nadal. Error vam decidir que dinaríem allí mateix al peu de les vies... coca de...

Avenc del Mirador (Garraf)

Avui hem iniciat la temporada de sortides "de tarda" amb una sortida relativament curta a un petit avenc situat molt a prop de casa, al costat de Castelldefels,...

Puig de sa Font, el mirador de Son Servera

Son ServeraEl puig de sa Font és una petita muntanya de 273 m de la comarca de Llevant, als peus de la qual trobem la vila de Son Servera. Al principi de la ruta, trobem...

La imponent primera agulla de santa anna

Hi ha agulles que imposen. La Primera agulla de Santa Anna és una d'aquestes. Feia temps que me la mirava i remirava. Està ple de vies d'esportiva però no arriben al cim i...

Les cadenes de les coves de montderes

Avui us proposem una caminada que us permetrà descobrir tres balmes prou interessants en el tossal de Montderes que es  troba en el lateral esquerra de la presa de Santa...