Via Adrià (posible Via de la Mare de Deu ) a la cresta del Ninet

Quan vem fer la bonica cresta del Ninet de seguida em vaig fixar amb aquest elegant esperó.Avui l'em fet i ens ha sorpres moltissim de lo maca que es.L'acces es pot fer caminant agafant un cami que trobem tot just abans de la Cresta i que remonta el vessant sud . Passamans abans d'arribar a la feixa. Nosaltres em accedit fent els primers llargs de la Cresta del Ninet i tot just quan toca remontar per accedir al coll del Ninet ens em anat per una feixa fins a peu de via. (Pintada Adrià en verd).Remonta un esperonet amb pasos molt ben assegurats fins a una comoda reunió.D'aqui en amunt anar a cercar un atletic i elegant diedret que ens mena adalt de tot de la Cresta.Molt recomanable. Portar 12 cintes i friends al gust.

Eroles, Sant Adrià i Claramunt

var Latitud_sortida = 42.173220; var Longitud_sortida = 0.816259; var Mapa_defecte = 'ICC'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Puig Cendrós, per la cresta W

Avui, novament amb els nens, hem fet una altra activitat singular. El Puig Cendrós és un cim de poca importància, de només 499 metres d'altitud, però té...

Via Cisco al Ninet. Mollo de la Mare de Deu

Fa uns mesos feiem la Cresta del Ninet però sense pujar aquesta bonica i altiva agulla.No teniem ni coneixement ni informació.Ara si amb un bon guia local i...

Via Cresta del Gendarme al Castellot

Via que fem com a pla B doncs a Coll de Bracons no podem ni sortir de la furgoneta del vent que fot.De fàcil i ràpida aproximació en 15 minuts ja som a peu de via.Sortim del...

Nova Via. Cresta Narieda a Narieda Sud.

Roca Narieda la tinc vista des de tots els angles però, ves per on, un dia va apareixer el que semblava havia de ser una cresta a prop del cantell entre la cara oest i la cara...

Vies apia i crestes del ninet als mollons

DIMECRES, 27 DE DESEMBRE Com cada setmana ens trobem a Esparreguera per amortitzar cotxes i decidir l'objectiu però aquesta setmana- entremig de tantes festes- no tenim...

La cresta misteriosa: la cresta x-strats

Diedre del segon llarg. Pas clau de la viaPrimer de tot, recordar-vos que aquest sector té l'escalada restringida entre el 1 de febrer i el 31 de maig, no ens costa gens de...

El Clot de la Mare de Déu. Borriana

20 de juliol de 2023Interessant passejada per l'últim tram del riu Sec o d'Anna, al seu pas per Borriana. Una série de surgències naturals d'aigua  creen un...

Pou i safareig petit de la Mare de Déu en El Bruc

El Pou i el safareig petit es a tocar a la llera del torrent de l’Illa, enmig dels horts a sota del veïnat del Bruc de la Parròquia en El Bruc. De fet esta format per el...

Arbres : Els quatre Plàtans de la font de la Mare de Déu de El Bruc

Aquesta setmana dedicada a Arbres destacats Els quatre Plàtans de la font de la Mare de Déu estant situats al Bruc de la Parròquia, al torrent de l’Illa, al final del...

Llibre recomanat: «La font de la Mare de Déu», de Manlleu

Fitxa Tècnica Autor : Arimany i Juventeny, Joan. Museu del Ter: Ajuntament de Manlleu, 2022. 191 pagines ISBN 978-84-09- 40610-4. 21 €. Disponible també en línia a:...

La Cresta del Balces

Hem vingut novament a la Sierra de Guara per passar tres dies recorrent itineraris d'aquesta zona. Avui hem fet el viatge en cotxe i hem arribat a Guara a...

La cresta del Santuari de Corbera.

Encara amb una lesió al braç que no em permet tibar ni fer gaire dificultat, amb en Pany i el Joanet decidim anar a Corbera i fer alguna de les nostres...

Avui destaquem : La Font de la Mare de Deu de Polinyà

Per accedir a la Font de la Mare de Deu en Polinyà, us cal que aneu al carrer de Ramon Llull, concretament on se acaba el carrer, i en el camp baixar unes escales de fusta a...

15 anys de... la Cresta del Sol als Llengots.

Clàssica i repetida via de la comarca. Durant una temporada estava super feqüentada (i els rescats a la via o en el descens eren una constant). Actualment sembla que està...

Cor de Mare als Cingles d'Oriola.

Setmana santa o el més semblant a una estampida de búfals creuat les pastures. En dies com avui, enyoro els confinaments que tampoc cal que tornin però redéu... Sigui com...

Santuari de la Mare de Déu del Salgar

SerradelMontsec.cat - Amb el topònim Serra del Montsec anomenem una única serralada, d'uns 50 quilòmetres de llarg, que en realitat es divideix en tres...

Poema : Cobles de la Mare de Déu del Roure

Verge del Roure de Pruit estel, feu-nos-hi ploure gràcies del cel. Sota una branca d’un roure ombriu, coloma blanca, féreu lo niu. Tan alt niàreu per veure el pla, pla...

Les agulles que no poden faltar: la mare i l'agla

Les agulles de la Mare i de l'Agla són dues modestes elevacions, arramblades, i mig tapades, per parets imponents com la Miranda de la Boigües. Però estan situades ben...

Ermita de la Mare de Déu del Congost. Girbeta.

Serra del Montsec - Reserva Starlight del Montsec, Espai d'Interès Natural de la Serra del Montsec, Espais d'Interès Geològic, Espai de Xarxa...

Santuari mare de deu de cabrera, l´esquirol (osona)

... escapadeta de germanets cap a la Garrotxa, però avans, descobrint per casualitat aquest indret on , les vistes desde la ermita de la Mare de Deu de Cabrera és un auténtic...

La cresta de llosas: essència de pirineu

Fa 25 anys quan col.lecionava els tres mils del Pirineu vaig ascendir a les agulles de Llosas que en aquell temps eren només tres. No vaig fer la cresta, sinó que vaig anar...

La cresta de juglar, el gimnàs a la natura

Sempre m'han encantat les crestes i les agulles més que no pas les parets. Mira tot és qüestió de gustos. Vull explicar-vos la del Juglar que van fer pràcticament sense...

Gra de Fajol Gran per la cresta nord-est

12.06.21  Els dies 11 i 12 de juny són d’aquells dies en els quals, per causa de la meteorologia adversa, hom ha de recórrer al conegut “pla B”, i fins i tot a...