Ermita de Maristel·la pel cor de Jesús i el pas de sa Granja

Ermita de Maristel·laL'excursió comença a la vila d'Esporles, dalt de tot de la Costa de Son Tries (carretera des Verger). (WP-01) Esporles - 0,0 km - 0 minuts - 206 m d'altitud.A les 8:09 h iniciem la caminada per la carretera des Verger, deixant a la dreta el camí escalonat que puja a la font de Son Tries de Baix. Després de caminar per asfalt uns tres-cents metres, deixem la carretera per la dreta.Deixem la carretera (WP-02) Deixar carretera - 0,3 km - 10 minuts - 231 m d'altitud.El tirany s'enfila en fort pendent per dins el bosc. Després d'una primera rampa molt empinada, supera un marge i volta cap a l'esquerra (sud). Al cap d'uns metres, volta cap a la dreta (oest) i torna a superar un altre marget. Ara, el camí és perd i avança cap a l'oest entre altes carritxeres. Més amunt, després d'un passet entre roques, travessem unes restes talaiòtiques (Túmul talaiòtic esglaonats de Son Tries "Aramburu-Zabala 2004") i entrem dins l'àrea recreativa de Son Tries per darrera el portell d'entrada.(WP-03) Àrea de Son Tries - 0,.6 km - 30 minuts - 286 m d'altitud.Avancem per l'ampla pista direcció a la font de Son Tries i, al primer entreforc de camins, girem a l'esquerra. El camí, ample i pedregós, avança flanquejat per una paret de pedra. Primer gira a l'esquerra, travessa una esplanada i, després volta a la dreta. Més amunt, convertit en tirany, travessa un portell sense barrera i, marca dos revolts en pujada, a esquerra i a dreta. A la segona corba, trobem una bassa coberta. Bassa coberta(WP-04) Aljub - 1,3 km - 45 minuts - 365 m d'altitud.Ara, el camí, ben marcat i amb margets de sosteniment, continua direcció mestral sempre amb pujada. Més endavant, passa pel costat d’un rotllo de sitja i, després de creuar un altre portell, ascendeix zigzaguejant per una zona rocosa, fins a desembocar a un corriol transversal. Voltem a l’esquerra i, devers cent vuitanta metres, posem molta atenció, perquè girem de nou a l'esquerra, travessem una esplanada amb un rotlo de sitja i seguint un tiranyó, arribem al monument del cor de Jesús, clavat a tall de timba.Cor de Jesús(WP-05) Cor de Jesús - 2,2 km - 1 hora i 25 minuts - 495 m d'altitud.Representa la figura de Crist,amb els braços estesos sobre el poble d’Esporles, en actitud d’emparament. El monument, obra de Bartomeu Amorós, fou inaugurat el 1940 gràcies a la iniciativa del rector mossèn Mateu Togores i Maimó (Tomàs Vibot).Tornem enrere i voltem a l'esquerra, fins desembocar al camí de l'Ermita, on voltem a la dreta. Un xic més endavant, a la primera corba, el deixem per l'esquerra. El camí continua cap a l'Ermita, passant abans pel costat d'un abeurador i tot seguit per la boca d'un avenc. (WP-06) Ermita Maristel·la - 2,9 km - 1 hora i 40 minuts - 581 m d'altitud.L'ermita fou construïda el 1890 i dedicada a la Mare de Déu del Carme (Estela de la mar/Maristel•la). És un lloc ideal per fer una aturada i proveir-nos d'aigua gràcies a un aljub de roda manual.Després d'una pausa per berenar i recuperar forces [25min.], prosseguim per un camí que surt de la part posterior de l'Ermita. El tirany baixa orientat cap al nord per dins el bosc. Ben aviat [5 min.], volta cap a l'oest en marcat descens. Després de passar una olla de calç (esquerra) i un forn de coure pa (dreta), ens desviem a la dreta.Coll de cisterna(WP-07) Deixar camí - 3,6 km - 2 hores i 25 minuts - 476 m d'altitud.Aquí, si ens fixem, just al costat d'una arbocera amb el tronc entorcillat, trobem la boca d'una petita cisterna tapada amb troncs.Baixem cap a l'oest per una ampla coma amb restes d’un lloc de carboners, molt abundants en tot aquesta contrada, fins desembocar a una estreta i rosta canal amb alguns escalons de pedra. És el pas de sa Granja, una via ràpida emprada pels carboners.Pas de sa Granja (WP-08) Pas de sa Granja - 3,7 km - 2 hores i 35 minuts - 446 m d'altitud.En finalitzar la canal, voltem a la dreta i superem un estret entre dues penyes (roques) on han plantat un coll de caça de tords. Després de botar-lo, salvem una petita paret...

65è PESSEBRE DE MUNTANYA: ERMITA DEL MONTSANT

Nosaltres encara no havíem arribatUn any més un altre pessebre de muntanya. Enguany el Quim - el meu net- m'ha preguntat: - Quants pessebres has anat? La veritat és que no...

Moletó de sa Granja pel pas d'en Redó

Powered by Wikiloc Inici: a l'aparcament de Sa Granja, a la carretera (Ma-1100) d'Esporles a Banyalbufar.(WP-01) Aparcament de sa Granja - 0,0 km - 0 minuts - 262 m...

Mola de Son Poquet i ermita de Maristel·la

Powered by Wikiloc Comencem a caminar a Esporles, concretament a la confluència del carrer Quarter amb el camí des Rafal.Camí des Rafal(WP-01) Esporles carrer Quarter -...

Part 2.L'IGNORADA ERMITA DESCONEGUDA

La majoria coneixem els esdeveniments tragics de principis del sXIX que van provocar la ruïna de les ermites de Montserrat. Entre 1811 i 1812, els francesos no només les...

LA IGNORADA ERMITA DESCONEGUDA.part 1.

Vull recalcar que el treball i la posterior reflexió d'aquest post, és fruit d'una modesta opinió personal.Dit aixo...Cal recordar que la Muntanya de Montserrat està formada...

Vallfogona ... ermita de milanys i gorgs !!!

Vallfogona està endinsada a una vall prepirinenca entre Ripoll i Olot ... un nucli urbá peti i amb més d´un centenar de masies. Un entorn meravellós on poder disfutar dels...

Moletó de sa Granja pel Mal Pas

Powered by Wikiloc Es Mal Pas, és un antic camí molt desfet que salva un estret entre penyals fent ziga-zagues que ajuda a superar els cingles de Son Sanutges. Si fem el...

Via ERMITÀ DEL BALINYO. BALINYO SUD.

3/05/23. Avui tenim un dia llarg, anem al Balinyo a fer la via l'Ermità del Balinyo, dedicada a Marcel Millet per una cordada francesa (Guillaume i Dominique Gleizes) l'any...

Montgó y cima desde Jesús Pobre

El Montgó es un macizo calizo formado por materiales cretácicos que separa las poblaciones de Dénia y Xàbia. El macizo, muy cerca del litoral, se prolonga hasta el...

L' ermita de la codolosa

DIMECRES, 20 D'ABRILAquest dimecres tot i que la meteo donen pluges, tenim ganes de sortir i quedem , encara que tan sols sigui per esmorzar.Mentre esmorzem ens decidim a...

Cim, Ermita i Refugi de Sant Mamet

SerradelMontsec.cat - Amb el topònim Serra del Montsec anomenem una única serralada, d'uns 50 quilòmetres de llarg, que en realitat es divideix en tres...

Torrent des Parral - Ermita de Betlem

Sortim de la Colònia de Sant Pere remuntant el torrent des Parral fins a assolir el camí del Bec de Ferrutx. Una forta pujada per un terreny un poc brut de vegetació i on en...

Fem una ullada fora de Catalunya : Jardines de La Granja de Segovia

Los Jardines de La Granja de Segovia están en el Palacio Real de la Granja de San Ildefonso en la Plaza España, 15 de Segovia. El Palacio Real de la Granja de San Ildefonso es...

Bloque en Arbolí, Ermita de St. Pau.

Volvemos a visitar Arbolí, esta vez mejor acompañados, Dani y Laura, Dani, Mar y yo, un buen equipo dispuestos a darlo todo en los bloques de la Ermita de St. Pau. A disfrutar...

Moletó de sa Granja pel pas d'en Redó

PortellAvui ascendim directament des de la Vall de Superna, travessant comellars i pel pas d'en Redó, fins al coll des Bous i des d'aquí enfilem fins assolir el moletó de sa...