Esperó Nord-Est al Pic de la Valleta 2.814m . Alta Cerdanya/Occitània. 27-08-2021.

Aproximant, el Pic de la Valleta, destaca imponent.Aquest estiu tornem al Pic de la Valleta amb el Josep, l'any passat vam fer el Gran Diedre i l'esperó Nord-Est és l'escollit en aquesta ocasió. Per arribar a peu de via hem de fer cap al Coll de Pimorent, d'allà surt una pista que podrem seguir un tros fins a una caseta on hi ha una senyal de prohibit circular amb cotxe, aquí aparquem.  Aleshores seguim la pista fins als remuntadors del Pic de la Mina;  allà tenim dues opcions, continuar cap a la base de les parets i resseguir-ne les tarteres de blocs, pesat i feixuc...o fer el que vam fer nosaltres, seguir la pista que va per sota les instal.lacions d'esquí fins a un punt en que ens desviem a l'esquerra, haurem de buscar fites, si les localitzem la caminada serà mes plaent;  passarem per sota el Pic de la Mina i quan ens anem acostant a les Puntes de la Vinyola travesarem un caos de blocs per flanquejar en tendència ascendent a buscar la canl que porta a peu de via, prou evident.Penosos darrers metres abans de peu de via, a l'esquerra del Gran Diedre.Cada cop se'm fa menys pesada l'aproximació, serà que ja la conec, però la vertitat que és una bona pallissa, gairebé dues hores fins a peu de via !  El pes del material i la roba, aigua, teca etc es nota.    Els darrers metres són molt drets i amb roques a controlar, arribo ben suat.Primera tirada i primera reunióLa via comença a l'esquerra del Gran Diedre, per unes grades que porten a un diedre vertical per morir en un terreny de plaques on no saps massa be per on anar, sortosament la reunió, dos claus, es veu prou be gràcies a un cordino groc que algú hi ha deixat. Entrant a reunió.La segona tirada ja ensenya les dents...La segona tirada enfila abuscar un diedre vertical, que haurem d'abandonar en un moment donat per enfilar la paret de l'esquerra, on per graonades arribar a la reunió.Tercera tiradaLa tercera tirada comença per un diedre obert recta amunt fins q ue un balmat ens obliga a flanquejar a la dreta per entrar a un altre diedre vertical protegit per uns pitons, ambient impressionant.Tercera tirada i reunióQuarta tirada amb una sortida potentLa quarta tirada comença amb un pas molt potent, nosaltres ens ajudem d'un estrep per superar-lo;  continua per uns diedres que ens faran suarCinquena tiradaEspectacular bavaresa de la sisena tirada.Arribats a la cinquena reunió després d'una cinquena tirada que no regalen, veïem la impressionant bavaresa de la sisena tirada.   Un flanqueig aeri ens deixa al seu peu, entrar-hi és potser el mes potent, la resta ja es deixa anar superant, tot i haver d'anar protegint, que li suma un plus, el company s'ho treballa amb mestratge !Aquesta bavaresa a protegir és sublim !Ambient de paret.Setena tirada, que no afluixa !La setena tirada comença per una placa compacta que s'ha de treballar, sortir-ne i entrar al diedre te el seu què!  aleshores cal encara apretar-li, la via no afluixa fins al final !Setena reunió, resta una grimpada fins al cim.Una grimpada entre grans blocs ens deixa al cim del Pic de la Valleta, Fantàstic !!!Estem ben contents, la via no té res a veure a la seva veïna Gran Diedre, aquesta és molt més seriosa i aèria i francament mes difícil i poc assegurada, els Friends els farem treballar de valent, sobretot les talles petites.Foto Pic de la ValletaRessenya de ToporocUna via preciosa i dura, en un entorn seriós, estem per sobre els 2.500 metres i tot i ser l'agost fa fred;   el sol només l'hem vist a les dues primeres tirades, la resta de via a l'ombra, preveïeu roba d'abric.Material un joc sencer de Camalots fins el tres, tascons útils i un estrep si no teniu el grau per superar l'inici de la quarta tirada-Baixem caminant a buscar l'evident coll que tenim a la dreta, la canal és molt dreta, fer-ho amb atenció, que ens deixa al camí de pujada.

Puigsacalm, esperó dels llops

L'esperó dels llops és d'aquelles vies d'escalada, que més que una via d'escalada és una gran excursió amb un tram on s'escala una estona. A mi la via em va agradar prou,...

Esquí de muntanya al nord-est d'Andorra

Cap del Port (13 km / 1000 m / S2-S3, ME):Des del Port d'Envalira s'ascendeix suaument fins al Pic de Maià punt on es comença a descendir cap al Collet d'Ortafà. A...

Via: Esperó dels Records (1a part)

03-11-2023CamarasaVia: Esperó dels Records (1a part)És el relat d'una bona decisió, però sobretot, té la intenció que els propers que vagin puguin trobar l'inicií de la...

Torre Alta de Castellferran. Anoia. 100 cims.

29 de juliol de 2023Acabo el meu vagareig per l'Anoia d'aquesta intensa jornada amb una curta però preciosa ascensió a una punta que esdevé un exclusiu mirador de les...

Pic Negre d’Envalira. Esperó nord

1 de setembre de 2023Poc ens pensàvem diumenge passat que podríem realitzar aquesta sortida just cinc dies més tard. Un front de nord va deixar una coberta blanca sobre...

Punta Alta de Comalesbienes (3.014 m)

Una gran ascensió de muntanya a un tresmil de la Vall de Boí. Ahir vam pujar al refugi Ventosa i Calvell i avui hem completat aquesta ascensió, no massa...

La Faiada. Alta Ribagorça. 100 cims.

5 de març de 2023Entre el Serrat del Cussolo i la Serra de Sant Gervàs, just al damunt del pantà d'Escales i a tocar de Pont de Suert s'aixeca el Serrat de la Faiada, i...

Puigsacalm, esperó dels Llops

Aquesta via que puja pel vessant sud del puig dels Llops, és una magnífica excusa per pujar al Puigsacalm escalant una mica i caminant bastant. Tan aviat com la vaig veure...

Via Espero del Txupi . Cala Ginesta

Fa uns anys i per recordar el nostre Joan Victor Txupi, li vaig dedicar aquesta curta i asequible via.Va ser un caos anar sol i sense material. Sort del meu estimat...

La Fita Alta (290 m)

Dimarts 20 de desembre 2022Els horitzons del Pla d’Urgell a la vora de SidamonMatinalHora de sortida: 2/4 de vuit del matí.  Ubicació: Comarca del Pla d’Urgell. ...

09/10/22 Alta Garrotxa – Beget - Bestracà

Per poder assistir a la excursió, és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes /  Muntaner (sortida amb...

Monte Chaberton. Esperó sud

El Monte Chaberton és un muntanyot de 3.131 metres que, quan esquies a l'estació de Montgenevre sorprès per la seva presència just arribats dalt del telecabina! Així que hi...

18/09/22 Alta Vall de la Riera de Merlès

Gorgs i salts de les rieres del Molí, de la Riba i del TubauPer poder assistir a la excursió, és obligatori estar federatLLOC DE TROBADA: antiga UEC de Barcelona - Gran Via...

Bouchier. Esperó de Bouchier

Avui, per deixar reposar els genolls, agafo el material i surto a provar una via relativament llarga, però que sembla poc complicada i, sobretot, interessant. A més, la roca...

Via Espero del Salvi al Turó del Ros

Despres de mes de trenta anys de veure aquesta cinglera quan tornaba de Montserrat o Pedraforca , per fi he pogut apropar-me i coneixer de primera mà aquest bonic i...

SANT LLORENÇ DE MONTGAI Esperó del Cilindret

Els dimecres acostumem a quedar a Sant Llorenç un grupet de veterans de Lleida, per fer alguna matinal al lloc on va començar tot. Avui estem el Roger, ell no és...

MONTSERRAT Esperó de Fra Garí

Feia molt temps que no escrivia al blog, no és que no faci activitat, el motiu es que repeteixo bastant i em costa una mica amb els malucs nous, els...

Diedre de l'Erik a la Roca Alta de Sallent.

Quina pluja més necessària i bonica a fet aquests dies. Amb la trentena de litres (o més) caiguts, l'estat de les parets per escalar era bastant desencoratjador, tot i així...

L'Esperó del Titànic a la Roca Alta de Medes.

Magnífica jornada d'escalada avui a la Móra Comdal i magnífica via aquesta de l'Esperó del Titànic. Certament he disfrutat molt, potser pel meu gust, amb massa xapa però,...

Vies del diedre + esperó blocaire

DILLUNS, 27 DE DESEMBREComiencen les jornades de la “crema dels torrons” i cal recuperar la normalitat.Aquests dies el mes important es sortir i trobar-se amb els...