Retorn a malanyeu: via doraemon

Malanyeu té unes condicions climàtiques excepcionals per poder anar a escalar a l'hivern ja que la paret està encarada al sud i aviat guanya escalfor. A més hi ha una seixantena de vies d'escalada de tots els graus i tipus. Així que cal entendre que hagi tantes cordades penjades aquests dies de gener.La via d'avui, és de les més fàcils que hi ha per la paret, ara tampoc és una passejada vertical.La paret del Devessó té unes particularitats excepcionals: calcària de qualitat (encara que sempre hi ha algun pedra movedissa), unes plaques excepcionals amb bústies orgasmàtiques. He fet aquestes altres vies en la zona recollides en aquest bloc:- Estat de gràcia,  - Montse Curto - AinaEl problema de les vies de la paret és localitzar on comencen. El millor és una visió panoràmica i mirar de localitzar-les de lluny per això us poso aquestes dues panoràmiques.Descripció de la via:1a tirada (IV+ - V - IV+ - 35 metres - 9 parabolts): En el començament de la via hi ha escrit molt fluixet amb rotulador el nom Doraemon. Iniciem l'escalada per una fissura cap a la dreta fins que finalment tira recte amunt en el tram més exigent de la tirada (V) poc després la via davalla de dificultat. Placa molt interessant. Reunió amb cadena per rapelar.2a tirada (IV - IV+ - I - 30 metres - pont de roca i 1 parabolt): Comencem amb una placa ben bonica però no tan vertical com l'anterior. Entre el pont de roca i el parabolt hi ha força distància però es pot protegir fàcilment. Acabem pràcticament caminant. Reunió amb cadena per rapelar.3a tirada (III - IV - V - 30 metres - 4 parabolts): Aquest llarg visualment no es tan interessant. Comencem pujant per un tram tombat, entre vegetació. Hi ha un muret protegit per dos parabolts (IV) i torna a baixar la dificultat ràpidament fins a la sortida on trobem un pas que ens exigeix tombar ja que hi ha un tram vertical amb poques preses de peus ni mans ja que planeja la paret. Arribem dalt de la paret i sorpresa. Hi ha els dos esparrecs però un graciós - que sa mare serà una santa però ell un fill de puta - s'ha emportat la instal·lació i muntem la reunió sobre un arbre.Descens: Com el graciós anterior s'ha endut la cadena ara ens cal anar a buscar una altra via on trobem una bona instal·lació de ràpel. Vam tenir la sort que havia una cordada que baixava per una via de la dreta i ens va indicar els ràpels ja que un estava ben amagat. Tornem pel camí d'anada Aproximació: Passem per davant de l'església i agafem una pista.Passem pel costat d'una masia. Continuem per la pista. Travessem un rierol. Abans del Molí de Baix deixem la pista i agafem un corriol que travessa un barranc i s'enfila vers la paret (22 minuts). Quan ja estem tocant la paret agafem un carrerany que va a la dreta. Ens hem de fixar que la via està pràcticament dalt d'un turonet a la base de la paret. Coordenades: 31T  x=408566  y=4672726FITXA TÈCNICA:Dificultat: VDesnivell: 95 metres.Temps d'aproximació: 22 minuts.Descens: 25 min.Grau d'exposició: Baix..Via equipadaRoca: Calcària.Orientació: Sud.Via oberta per: F Sunyol l'any 2011.Per obtenir el track:Powered by Wikiloc

Sempre malanyeu: via incondicionals de malanyeu

He patit una caiguda fa 7 mesos i de moment no torno al món de l'escalada. Li vaig comentar a l'Antonio Balasch si volia continuar el blog i m'ha dit que si. Moltes gràcies,...

Més malanyeu: avui la via francesc sunyol

Torno un altre cop a Malanyeu. No es casual. A l'hivern resulta un indret encantador amb assegurança d'escalfor del sol. Avui anem a la via Francesc Sunyol. Costa de dir però...

Diari d'un confinament. Retorn al Montsant

JUNY 2020. Escrivia...Enyoro molt enfilar-me, moltíssim.estranyo els moviments, ballar per les roquesi sobretot el contacte amb els amics.L'esmorzar tranquil dins la furgo...

*** Retorn a Margalef

Diumenge i dilluns, 16 i 17 de febrer 2020 Racó de món que la imaginació converteix en una vall perduda reclosa dins les dimensions perfectes de parets breus i esveltes....

Gredos (4): retorn pel pic de morezon

Avui ens plantegem deixar la serra de Gredos. Tinc l'estranya sensació que no tornaré mai més a aquests verals malgrat haver-hi estat eternament enamorat d'aquests castells...

Bateig a malanyeu: montse curto

Em diu en Toni Vilaseca: - I si anem a Malanyeu? Se m'obren els ulls ... doncs la veritat que en tenia ganes doncs tothom en parlava i jo sóc batxiller de mena. Els companys de...

De saldes a la pleta palomera i retorn pels graus

Si seguiu aquest blog (-gràcies-) trobareu sortides sempre originals i diferents. Doncs bé avui trobareu una proposta que vaig fer l'altre dia i vaig anar per camí fressat -...

25a Cursa de Canovelles, un retorn molt especial

Activitats com sortir a córrer i caminar per la muntanya són per a mi hàbits que van més enllà de la pura afició o pràctica esportiva. Des de sempre he intentat mantenir...