Via LO GALL LLOP a la Paret del Pont, una excusa per celebrar l'aniversari de Pepe "el Chino". Sant Llorenç de Mongai

Dissabte 18 de juny de 2022Setmana de moltissima calor i malauradament d'incendis per la Noguera. Tot i això estem, convidats a l'aniversdari del nostre amic José Guerrero alies "Pepe el Chino" i que jo li estaré sempre agraït la seva col.laboració amb el meu rescat i com ell diu de conya: "Joan, me debes 42 años", entre rises.Fa molta calor i crerc que rondem els 40º a l'hombra a Sant Llorenç de Mongai, i sobre dos quarts de set de la tarde ens decidim a escalar una via de recent fornada amb la firma Juan Guitérrez. Via com ell diu, "love", gens obligada i de bon traçat, ideal per convinar-la amb qualsevol via del costat si la calor i l'horari en ho permet, això si, al darrer llarg tindrem que suar de valent fent A0's. Trobarem el nom a peu de via. Per accedir a la via podem anar per la dreta o l'esquerra de la carretera i accedir a la feixa.1r llarg: IV, V, A0, V i IV+  unes 8 expansions en 20 metresComençem pujant per paret vertical amb bona presa de mans fins a un punt que és molt més difícil. Si no anem forts amb el grau de 6a ho podem resoldre amb un parell de passos d'A0 i després seguim en escalada difícil fins a la reunió. Seguin els parabolts no tenim pérdua.2n llarg: IV, IV+ i IV, unes 6 expansions en 25 metres Escalem el llarg gaire be en flanqueig a la dreta superant dos o tres ressalts uns xic més difícils amb escalada abradable. Uns metres abans d'arribar a la cova, on és la reunió, la roca no es massa bona i un pel bruta de terra.3r llarg: IV, Aei V i IV, unes 13 expansions i 30 metres Devant nostre tenim un fort desplom que el superaem per l'esquerra en flanqueig. Passos mot fots que els superarem en A0/Ae depenent de com anem. Seguirem en escalada molt difícil (6a o A0) en vertical per placa ferma. Superarem un parell de ressalts i ja serem a la reunió final.La via és encara massa "tendra" i bruta de terra, però a mida que l'escalin ja s'anirà netejant. Pel descens seguirem el camí de baixada amb fites i que en menys de 15 minuts ens deixarà a la carretera.Ara cal recollir i  anar a Camarasa que ens espera un bon sopar amb companys, amics, coneguts i saludats i com no, amb la divertida presencia del "ojomeneao" Pepe el Chino... ah, i nova via per la cole!Escalada realitzada per: Joan Asín, Xavi Díez i Joan PruneraL'escalada i... la festa!

Sobaos Pasiegos a la Paret d'Escales.

Ens ha fet gaudir molt,escalada plaquera on sempre hi ha canto,més gran o més petit però mai et deixa tirat!. Homogènia en el seu grau,sostinguda i amb algun tram de...

A la paret dels Presoners

***M'expliquen que aquest tram de carretera furgat a la roca el van fer a pic i pala els presoners republicans o contraris al règim o aleatoris, a cop de fuet, d'un...

El Pati Vertical. Sant Fruitós de Bages.

Avui el temps era rúfol i no animava per anar a escalar a les parets, així que hem optat per anar al rocòdrom que fa poc s'ha obert en un polígon industrial de Sant Fruitós...

Pedró del Tubau des de Sant Jaume de Frontanya.

Ruta feta el 04/02/2024. Descripció de la ruta.El Pedró del Tubau, de 1.543 metres,  és el cim culminant dels Rasos del Tubau, petita serralada prepirenaica situada...

Via Xustiyou a la paret de la Ruïra

Desde fa mes de 30 anys que hi pujo per la pista de Fontalba a fer ski de muntanya o a escalar a la Dent d'en Rosell sempre em fixava en aquesta paret i no entenia com no hi...

Eroles, Sant Adrià i Claramunt

var Latitud_sortida = 42.173220; var Longitud_sortida = 0.816259; var Mapa_defecte = 'ICC'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Itziar a la Paret del Temps.

Després de la tempesta ve la calma i, després de la mona ve el mono. Així, que amb reserves suficients per passar una setmana, he anat a la tranquila paret del Temps a...

Escletxa del moro  o cova de sant jeroni

Barranco de la Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni en Montserrat De nuevo una aventura Montserratina combinando diferentes actividades montañeras barranquismo, escalada y...

Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni

L'Escletxa del Moro és un indret singular de Montserat. Es tracta d'una cavitat dintre d'una gran fisura entre roques, al peu de la Paret de l'Aeri. Tot i que...

Via PA BA. PARET DEL DEVESSÓ. MALANYEU.

28/02/24. Després de fer la via Independència, encara ens dona temps de fer un altre via. Escollim la vai PA BA. La via té quatre llargs de corda, un primer per...