Serrat Puntal Albarda

Serrat de el Puntal de L'Albarda Castellana Aproximació: Situats en la estació superior del Funicular de Sant Joan, en lo que se anomena “El Pla de les Taràntules”, com si sortíssim del funicular agafar el camí de la dreta, es el camí que porta a San Jeroni, es un camí ample i còmode amb petits trams de esglaons, que faciliten el transit per ell, no mes sortir un pronunciat gir a l’esquerra ens  presenta  a la “Gorra Marinera”, el ample camí la creua de costat a costat, seguim còmodament deixem a la nostra esquerra el camí que puja a La Magdalena inferior, tot  passant per sota, també passem per sota del Ullal de La Magdalena  i per La Magdalena Superior, finalment el camí travessa de costat a costat El Gorro Frigi, seguim el marcat camí, passant per el desvio, a la nostre esquerra, del Sentinella, mes endavant i també a la nostre esquerra, marcat amb pintura groga, el camí que baixa al Clot de La Mònica, el deixem de banda i seguim per el ample camí fins passar una característica agulla anomenada “El Cigronet”, una vegada passat aquest, a la nostre esquerra,  Pintat a la paret les inicials "CE i una fletxa vermella", senyala un corriol  ( Canal del Clot de Sajolida), porta a les vies, de la cara Sud, del Serrat de el Puntal de L’Albarda Castellana. Descens : Des del cim de totes les puntes del Serrat de l’Albarda Castellana, el descens es el mateix, anar a la dreta per la carena, direcció Nord, prop del final trobarem una baixada delicada, en la que agraírem els arbres situats a la nostre esquerra i desprès baixarem per una curta torrentera, empipadora, que ens deixa al camí del Gorros, just en un petit pont.En aquest punt seguir el  itinerari de pujada, però en sentit invers. Excepció de "La Inclinada" que es ràpela per la Aresta Brucs en 2 ràpels seguint la via, per desprès seguir el itinerari de baixada. Per informació general telefonar al Patronat 93-402-46-00 Per informació de les vies d'escalada clicar aquí  :Contrapuntal, via : Encantations http://blogdelguillem.blogspot.com/2012/12/contrapuntal-encantations.htmlEl Xumet, via : AgullòlegsLa Inclinada, via : Aresta Brucs

La porta dels somnis al serrat dels monjos

DISSABTE, 13 DE GENER Aquesta setmana per imperatiu familiar em toca sortir el dissabte i donat que les temperatures encara son baixes, escollim quedar-nos per la zona,...

Via privilegi al serrat dels monjos

DIUMENGE, 07 DE GENER Avui s'acaben les Festes, però encara tinc les darreres comandes a servir com a “Patge Reial”, per tant avui tan sols puc fer una matinal....

L'Alta Fidelitat al Serrat dels Monjos.

Poques vies, que valguin la pena, em queden per fer al Serrat dels Monjos a Montserrat. Avui, després d'uns anyets de no anar-hi, hem repetit l'Alta Fidelitat: una vieta molt...

Sant Jeroni i Albarda Castellana. Montserrat.

Montserrat és la "Muntanya" per excel·lència de Catalunya. L'erosió i els moviments tectònics han configurat un relleu singular ple d'agulles de conglomerat rosat en forma...

Via ALBERTO GONZÀLEZ. SERRAT D'EN MUNTANER.

24/05/23. Després de fer la via Orgull Maputxe, encara tenim temps de fer la via Aberto Gonzàlez, abans què el temps cavies cap a pluja...La via té dos llargs de corda de...

Via ORGULL MAPUTXE. SERRAT D'EN MUNTANER.

24/05/23. Avui donen tempestes a la tarda, així què anem a Montserrat, en principi sense cap idea, al final ens decidim per anar a la via Orgull Maputxe.Una via curta, intensa...

Puntal des Forn

Powered by Wikiloc Inici: coll de sa Gramola, situat al Km 106 de la carretera Ma-10, al tram d'Andratx a Estellencs.(WP-01) Coll de sa Gramola - 0,0 km - 0 minuts - 349 m...

Via Vintage al Serrat dels Monjos.

Itinerari típic del sector amb la genuïna escalada de ressalts que el caracteritza. La via te dues parts ben diferenciades: la part inferior relativament equipada i una...

L'Aresta Ribas al Puntal de l'Albarda.

Avui ha passat una cosa extraodinària. Alguna cosa està canviant: diga-li pandèmia, diga-li inflació, diga-li tripartit, etç etç. Però avui, al monestir de Montserrat (o...

Cromosoma al Serrat dels Monjos.

Una de les darreres aportacions al Serrat, on hi gaudirem de bones fissures i díedres així com d'algun tramet de placa intercalat. S'endevina una pencada titànica dels...

Via Graffiti al Serrat dels Monjos.

De les rodones dels Monjos!. Tots els llargs ens han agradat i ens han fet escalar, bona combinació de plaques i algunes fissures. La roca és ferma en tot el recorregut...

Han Solo al Serrat del Moro.

A nosaltres ens va triomfar, ja que te alguns trams molt guapos malgrat que també n'hi ha de cutres. L'escalada és ben variada: placa de dits,fissura explosiva,placa...

Puente de albarda sobre el rio vero

El rio Vero, esa arteria de agua dulce que cruza la comarca del somontano, es un auténtico regalo para todos aquellos que amamos esta comarca y sin duda en los meses más...

Distopia al Serrat de les Arnes.

Vilamala, des de l'època de les carboneres, que mai havia estat tant visitada. Avui, aprofitant un xic la fresqueta matinal després de la (minsa) tempesta d'ahir, he tornat a...

Escalades al Serrat de la Pastereta

Entre mitjans de maig i inicis de juny, i enmig d’una successió d’onades de calor d’aquelles que fan història, en Pau i jo hem anat tres setmanes seguides a escalar a la...