Puig d’en Boronet (321 m)

Dijous 6 d’octubre de 2022MatinalHora de sortida: Vuit del matí. Ubicació: Comarca del Garraf. Temps aproximat: 3 h 30 min (7,1 km) Desnivell: 330 m (acumulat)  Dificultat (1): Normal.Programa: Sortirem de casa a l’hora esmentada i anirem en direcció a Sitges, per la carretera de les costes del Garraf (C-31), fins al nucli de Vallcarca, al terme municipal de Sitges. En arribar a Vallcarca, hem de passar per un pas sota la via del tren fins a la porta de la fàbrica de ciment Uniland. Llavors hem d’anar cap a una esplanada prop del petit grup de cases velles que hi ha davant de la cimentera. Aquí comença un sender de pujada, amb les marques blanques i vermelles del GR-92. Itinerari: Sortirem de Vallcarca. Cal seguir un sender de pujada, senyalitzat amb les marques blanques i vermelles del GR-92. Aquest camí, que s'endinsa en el bosc, ens portarà a l'ermita de la Trinitat (175 m) després de superar uns 160 metres de desnivell i uns 30 minuts de forta pujada. L’ermita de la Trinitat, penjada sobre l’intens blau del Mediterrani, és la més representativa del Garraf i lloc de peregrinació dels sitgetans. El 1375 ja hi havia ermitans. Quan feia mal temps, tocaven a tempesta per convidar a l’oració als fidels. Un ermità va ser mort per un llampec a la propera Penya del Llamp. També encenien fogueres que servien de far per als vaixells i donaven avís en cas d’albirar-se pirates. Els dies clars, des de la Trinitat es veuen les elevacions de Mallorca, Menorca o el Delta de l’Ebre.Després de l’ermita seguirem el camí que surt de la banda superior de l’ermita seguint els senyals del GR-92 i passarem pel punt conegut com El Far (204 m) Immediatament, aquest sender desemboca en una pista asfaltada, que seguirem a la dreta en pujada fins arribar a una zona amb antenes de telecomunicacions. Continuarem per la pista ara sense asfaltar. A uns 20 minuts de la Trinitat, passarem pel costat del turó de la Penya del Llamp (248 m) amb una creu. El camí passa per una divisòria de vessants, excel·lent mirador d'aquest tram de costa mediterrània, des de Vallcarca fins a Cubelles, i del Parc Natural del Garraf, cap al Nord, així com els peatges dels túnels de Garraf. A uns 10 minuts de la Penya del Llamp deixarem el GR-92 que segueix per la nostra esquerra, per anar cap a Sitges, però nosaltres continuarem per la pista, cap a la dreta i passarem pel costat dret del Puig de Sant Isidre (275 m). a partir d’aquí el bosc es fa més frondós. Al cap d’una hora d’haver iniciat el trajecte arribarem a un collet, just sota el puig d’en Boronet. Continuarem per un sender marcat que surt a mà esquerra, i que puja fins al cim en deu minuts. Arribarem al Puig d'en Boronet (375 m), on trobarem la creu de Sant Isidre, construcció datada del 1955, molt estimada pels excursionistes sitgetans, que domina Sitges pel nord-est. A la part superior, hi ha diverses imatges de sants i l’escut de l’A.MUNT, agrupació pionera de l’excursionisme sitgetà. Una mica més avall trobarem una barraca de pedra seca i unes immillorables vistes de Sitges. Des del puig d’en Boronet surten diversos camins que ens portarien a Sitges. Nosaltres la tornada la farem pel mateix camí.Traça: https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/puig-den-boronet-115509687  Observacions: La ruta proposada, entre boscos i camps de conreu, finalitza amb la pujada al Puig d’en Boronet, al Parc del Garraf. Allà s’alça la creu de Sant Isidre. Les muntanyes del Garraf pertanyen a la porció més meridional de la Serralada Litoral i tenen un paisatge de relleus baixos i cims arrodonits, de valls profundes i escarpades, d’una vegetació de màquia, amb alzinars, pinedes, garrigues, margallons i, a molts indrets, únicament roca nua, gairebé tota calcària. A les cingleres i barrancs del Garraf, creix una vegetació específica. Una d’aquestes espècies és el te de roca (Jasonica glutinosa), que proporciona una infusió molt...

BTT- PUIG VICENÇ (468 metres).

Descripció de la ruta; excursió amb BTT que ens portarà fins a la muntanya del Puig Vicenç, situada dins de la comarca del Baix Llobregat, i sent el punt més alt de...

Avenc d’en pasant

Avenc d’en Pasant (-31 m) Es una sima que se encuentra localizada en el Macizo del Garraf, en el municipio de Begues aunque nosotros accederemos por Sitges al Avenc d’en...

Colors de Tardor, al Puig Neulós des de Requesens.

Descripció del recorregut.Ruta realitzada el 04/11/2024.El Puig Neulós és el cim culminant de la Serra d'Albera i està situat al límit fronterer entre les comarques...

Puig d'en Farineta i camí de sa Pineta

Powered by Wikiloc El Puig d’en Farineta, també denominat puig d’en Basset, assoleix una alçada de 324 m. i és ocupat pel mirador - refugi del Foment del Turisme de...

Volta al puig de Galatzó

Powered by Wikiloc Repetim l'itinerari que férem el març del 2018, amb la diferència que la baixada la fem pel pas des Ratxo en comptes del pas de sa Celleta Petita. És...

Penyal des Corbs - Puig de Can Llenderina

Powered by Wikiloc Iniciem aquest itinerari al Coll d'Orient, (Km 11,8 de la carretera Ma-2100 d'Alaró a Orient) just al damunt les cases de Son Bernadàs Nou.(WP-01) Coll...

Volta al Puig Roig

Cosconar L as casas de Cosconar están situadas en la zona de Lluc, están ya documentadas en el libro del Repartiment en 1232 en el cual se estipulaba como se...

El Puig del Far (840 m)

Dilluns 28 d’agost de 2023MatinalHora de sortida: 2/4 de set del matí.  Ubicació: Comarca d’Osona.  Temps aproximat: 4 h 30 min (10,3 km)  Desnivell: 472...

Avui destaquem : La Font d’en Pagès de Celrà

La Font d’en Pagès la seva  deu es troba a la muntanya del Congost, a uns 300 metres al NO de l’actual font. Anys en rere brollava uns 12 litres d’aigua per hora....

Avui destaquem : La Font de Puig Genpí de Vic

La Font – Puig Genpí esta situada a la part nord-est del castell d’en Planes a Vic. Molt vent conservada tota la seva estructura. Text i Fotografies : Amadeu Pons

Arbres – Plataners de la Font d’en Tomàs d’Avinyó

La Font d’El Tomàs esta 150 m al nord de l’antiga casa d’El Tomàs. Es troba en un indret envoltat de taules i bancs de pedra, per anar-hi a passar una estona o...

Torrent del puig (vall d’en bas).

Descripció de la ruta; gorgs i salts d'aigua en estat pur, és el que trobarem en el torrent de Puig, un petit curs d'aigua que pertany a la conca del Fluvià. La ruta no gaire...

La Sènia a prop de la Font d’en Rovira de Vilovi del Penedès

Per anar a la Sènia, cal deixar la carretera BV-2127 i agafar la pista que porta a Les Graus ( masia rural), a l’arribar a la altura i a la dreta dues cases, veureu a...

Avenc des Puig Pelat

Avui he tancat la meva estada a Eivissa amb aquesta tercera activitat espeleològica, visitant l'Avenc des Puig Pelat. Aquesta cavitat, com altres que he...

Avenc des Puig d'en Racó

Avui he visitat una nova cavitat a l'illa d'Eivissa, un petit avenc, de poca fondària però ben interessant per les seves formacions i perquè és una cavitat...

Puig d'en Vauma

Powered by Wikiloc Ascensió, pel camí des Pujadors, al modest puig d'en Vauma de 262 m. i tornada pel Camí de la Muntanya.Inici: Aparcament passats uns metres del portell de...

Puig dels Avencs

Powered by Wikiloc El puig dels Avencs de 518 m d'alçada es troba a l'est del coll de sa Gramola. El seu nom es deu a la gran quantitat d'avencs que té aquest cim.Inici: coll...

Avenc Gros des Puig de s'Avenc

Seguint amb el treball d'exploració de les cavitats d'Eivissa i després d'un parell de jornades de recerca infructuosa de cavitats per diversos racons de...

Puig de Bonany

Powered by Wikiloc El puig de Bonany de 318 metres d’altura, ubicat al bell mig del Pla de Mallorca té un arrelament molt especial per a tots els habitants d’aquella...