Puig dels Avencs

Powered by Wikiloc El puig dels Avencs de 518 m d'alçada es troba a l'est del coll de sa Gramola. El seu nom es deu a la gran quantitat d'avencs que té aquest cim.Inici: coll de sa Gramola, situat al Km 106 de la carretera Ma-10, al tram d'Andratx a Estellencs.(WP-01) Coll de sa Gramola - 0,0 km - 0 minuts - 350 m d'altitud.A les 8:30 h iniciem la caminada cap a l'oest pel camí de ses Basses. Transcorreguts només 100 m ens desviem per un camí que trobem a la dreta. Aquest sender baixa pel comellar de sa Guixeria. Un poc més avall, després d'unes corbes, el camí deixa la torrentera i, direcció nord-est, s'ajunta amb la pista asfaltada que puja de la contrada des Rajolí. (WP-02) Pista Rajolí - 1,1 km - 15 minuts - 285 m d'altitud.Anem per la dreta, i immediatament, arribem al pla de s'Evangèlica, per on passa la carretera Ma-10. Avancem tant sols uns 80 m direcció a Estellencs, fins trobar un camí a mà dreta.Camí del coll dels Coloms(WP-03) Barrera - 1,7 km - 30 minuts - 316 m d'altitud.Saltem la barrera amb l'ajuda d'una escaleta i seguim un ample camí cap al sud. Tot d'una, deixem Can Tema, un xic més amunt Can Teixidora, a l'esquerra del camí i, la font del mateix nom, a la dreta. Passada la font, comencem a pujar cap al coll dels Coloms seguint un esvaït tirany. El camí dibuixa una ziga-zaga i gairebé es perd entre l'espessa vegetació i pins ajaguts. Passat aquest curt tram confús, recuperem el viarany cap al sud-est, fins arribar al coll dels Coloms, que separa el puig dels Avencs a la dreta i els contraforts del Penyal d'en Rico, a l'esquerra.(WP-04) Coll dels Coloms - 2,3 km - 50 minuts - 413 m d'altitud.Ara continuem per la nostra dreta cap al puig dels Avencs, el nostre objectiu d'avui. Iniciem la pujada sense camí precís orientats a l'oest. Després de superar la cota 459 m. anem voltant progressivament cap a sud-oest travessant una esplanada on trobem restes de parets seques. Més amunt, passem pel costat d'un rotlo de sitja i arribem a la carena. Anem cap al sud, voregem un parell d'avencs, alguns d'ells de boca petita i mals de veure, fins assolir el cim, coronat per dues grans fites de pedres.Puig dels Avencs(WP-05) Puig dels Avencs - 3 km - 1 hora i 20 minuts - 517 m d'altitud.Aquí dalt aprofitem per berenar i recuperar forces mentre gaudim d'impressionants vistes [30'].A les 10:20 h. baixem del cim per la mateixa via que hem emprat per pujar-hi, sense camí precís. En ser novament al coll dels Coloms, girem a la dreta i seguim baixant per un tirany molt tapat per les carritxeres en direcció sud-est. A uns 10 minuts del coll, arribem a un entreforc de camins. El nostre itinerari segueix cap al sud-oest (dreta), però abans decidim anar veure un pou que veiem cap al sud-oest.Pou amb capalleta(WP-06) Pou - 4,3 km - 2 hores i 35 minuts - 354 m d'altitud.Es tracte d'un pou de capelleta amb base circular, coberta punxeguda i amb un abeurador aferrat a un costat.Retornem a la cruïlla de camins i, ara sí avancem direcció a una caseta de roter que tenim just davant nostre. Deixem la cabana a la dreta i baixem per un camí ampla, fins topar un portell amb barrera metàl·lica tancada, que franquegem pel costat dret. Penyal d'en Rico(WP-07) Barrera - 4,7 km - 2 hores i 45 minuts - 352 m d'altitud.Continuem baixant suau per la mateixa pista que fa un parell de llaçades per dins una ampla coma, fins arribar al camí de la Coma Calenta, on voltem a la dreta.(WP-08) Camí de ses Comes - 5,2 km - 2 hores i 55 minuts - 317 m d'altitud.Seguim aquest camí asfaltat en descens, fins desembocar a la carretera, la creuem, i a l'altra costat de seguida veiem, a la nostra esquerra, una desviació.(WP-09) Desviament a l'esquerra - 5,7 km - 3 hores i 5 minuts - 289 m d'altitud.Aquí arrenca el Camí de ses Comes i la ruta 1 de Sa Coma Freda. Avancem per aquest nou camí i a la primera corba el deixem per la dreta. Ara prenem un ampla camí de terra que ascendeix paral·lel a la carretera i, després d'un poc més d'un km, arribem al coll de sa Gramola.(WP-01) Coll de sa Gramola - 7 km - 3 hores i...

Ascensió al Puig Estela (2.013 m)

La Serra Cavallera és una carena que té el seu punt culminant en el Taga (2.040 m) i s'allarga entre les valls del Fresser i el Ter, des de Ribes de Fresser...

BTT- PUIG VICENÇ (468 metres).

Descripció de la ruta; excursió amb BTT que ens portarà fins a la muntanya del Puig Vicenç, situada dins de la comarca del Baix Llobregat, i sent el punt més alt de...

Colors de Tardor, al Puig Neulós des de Requesens.

Descripció del recorregut.Ruta realitzada el 04/11/2024.El Puig Neulós és el cim culminant de la Serra d'Albera i està situat al límit fronterer entre les comarques...

Puig d'en Farineta i camí de sa Pineta

Powered by Wikiloc El Puig d’en Farineta, també denominat puig d’en Basset, assoleix una alçada de 324 m. i és ocupat pel mirador - refugi del Foment del Turisme de...

Volta al puig de Galatzó

Powered by Wikiloc Repetim l'itinerari que férem el març del 2018, amb la diferència que la baixada la fem pel pas des Ratxo en comptes del pas de sa Celleta Petita. És...

Penyal des Corbs - Puig de Can Llenderina

Powered by Wikiloc Iniciem aquest itinerari al Coll d'Orient, (Km 11,8 de la carretera Ma-2100 d'Alaró a Orient) just al damunt les cases de Son Bernadàs Nou.(WP-01) Coll...

Volta al Puig Roig

Cosconar L as casas de Cosconar están situadas en la zona de Lluc, están ya documentadas en el libro del Repartiment en 1232 en el cual se estipulaba como se...

El Puig del Far (840 m)

Dilluns 28 d’agost de 2023MatinalHora de sortida: 2/4 de set del matí.  Ubicació: Comarca d’Osona.  Temps aproximat: 4 h 30 min (10,3 km)  Desnivell: 472...

Avui destaquem : La Font de Puig Genpí de Vic

La Font – Puig Genpí esta situada a la part nord-est del castell d’en Planes a Vic. Molt vent conservada tota la seva estructura. Text i Fotografies : Amadeu Pons

Torrent del puig (vall d’en bas).

Descripció de la ruta; gorgs i salts d'aigua en estat pur, és el que trobarem en el torrent de Puig, un petit curs d'aigua que pertany a la conca del Fluvià. La ruta no gaire...

Avenc des Puig Pelat

Avui he tancat la meva estada a Eivissa amb aquesta tercera activitat espeleològica, visitant l'Avenc des Puig Pelat. Aquesta cavitat, com altres que he...

Avenc des Puig d'en Racó

Avui he visitat una nova cavitat a l'illa d'Eivissa, un petit avenc, de poca fondària però ben interessant per les seves formacions i perquè és una cavitat...

Puig d'en Vauma

Powered by Wikiloc Ascensió, pel camí des Pujadors, al modest puig d'en Vauma de 262 m. i tornada pel Camí de la Muntanya.Inici: Aparcament passats uns metres del portell de...

Avenc Gros des Puig de s'Avenc

Seguint amb el treball d'exploració de les cavitats d'Eivissa i després d'un parell de jornades de recerca infructuosa de cavitats per diversos racons de...

Puig de Bonany

Powered by Wikiloc El puig de Bonany de 318 metres d’altura, ubicat al bell mig del Pla de Mallorca té un arrelament molt especial per a tots els habitants d’aquella...

Puig Gros de Bendinat

Powered by Wikiloc Aquest itinerari puja dalt del puig Gros de Bendinat, el tercer més alt de la serralada que confronta Palma amb els municipis de Calvià i Puigpunyent. És...

Puig de sa Barca

Powered by Wikiloc Repetim l'itinerari, sense pujar a sa Talaieta (439 m), que em va guiar el meu bon amic Guillem Castanyer el gener de 2022.Pugem a la carena del puig de sa...