Sant Llorenç de Montgai - Paret de la Formiguera - Via Miguel Angel García 22-11-2022

Després de baixar de la via Verd Glaç, el temps ha canviat i força, fa més vent, més fred i el sol està ben amagat. No sabem que fer, si tornar al cotxe o si provar-ho a veure si el temps millora una mica.Al final ens decidim provar-ho. La nostra ressenyaUn primer pas desplomat que enganya, sembla més difícil del que realment és, un cop t'hi poses et dones compte que hi ha molt bona pressa.  En aquest primers passos recorda un xic a Riglos.Primer va en tendència a la dreta, després puja un xic vertical per tornar en tendència a l'esquerra fins a la reunió. Es veu que és una via que es repeteix força, doncs està molt neta. Ara li toca a l'Ita i després l'Arseni. En aquest llarg trobarem passos bonics i disfrutons, molt millor del que sembla des de baix. L'Arseni fent els darrers passos abans d'arribar a la reunió. El segon llarg ja es veu que va de flanqueig, al principi es deixa fer, però poc a poc es va complicant, sobre tot de mans, presses petites, però això si molt bones. Aquest llarg ens ha agradat molt a tots tres. L'Arseni s'ho ha passat molt bé fent bones fotos. Des de la punta del flanqueig i abans de començar a pujar faig la foto als que estan a la primera reunió. L'Ita arribant al final del flanqueig Després del flanqueig ens venen uns metres molt verticals fins a la reunió, però a la vegada molt bonics. Entrant a la segona reunió Ara som nosaltres els que fem fotos a l'Arseni, realment és bonic de veure progressar al company fins a la reunió. Uns passos més i reunió. El tercer llarg és molt curt i ens agradaria uns metres més, però és el que hi ha. La segona reunió ben penjada L'Arseni atacant els darrers metres. Ha valgut la pena provar-ho, doncs malgrat no ha sortit el sol, no hem passat massa fred i encara hem pogut gaudir d'aquesta curta, però bonica e intensa via. La combinació de les dues vies, ens ha deixat ben satisfets. Malgrat el dia que estava justet, hem gaudit molt anant tots tres. Segur que ho repetirem. Aproximació: des de l'aparcament pujarem per un corriol que va seguint el torrent fins que veurem una indicació per anar a la ferrata que ens indica que hem d'anar a l'esquerra,  creuem el torrent i anem pujant fins arribar a la via del tren. Ara anirem a buscar un caminet que surt a la dreta del túnel que va en direcció est i que ens portara sota mateix de la via. Només haurem de pujar un ressalt fins al peu de la via.La Via: itinerari de tres llargs curts, però molt bonics i ben trobats. Cal remarcar el segon llarg que li dona un encant especial en aquesta via. Recomanable. 1er. Llarg: 25 metres. V+, V+, V.  Des del peu de via veurem un pitó i al costat mateix un parabolt que asseguren una petita panxa riglera, després anirem a buscar una fissura a la dreta que ens permetrà superar un altre tram vertical per continuar tot seguit a l'esquerra, per terreny més fàcil, fins que haurem de pujar vertical fins a la reunió.2on. Llarg: 20 metres. V, V+, 6a (A0), V+, V.  Des de la reunió ja veurem que hem de fer un flanqueig per sota d'un  sostre. Els passos bonics i haurem de treballar bé els peus perquè les mans són de pressa petita. Arribats a la punta ens trobarem en el pas de la tirada, però que podrem fer Ao si ens fa falta, després puja vertical amb passos molt ben trobats fins a la reunió. 3er. Llarg: 15 metres,  V, IV+, anem a l'esquerra en diagonal per una placa que ens portarà al cim.Descens: haurem de pujar una mica fins que trobem el camí que baixa de la resta de vies de la Paret de la Formiguera i que ens porta a passar la via per sota i després per un camí al costat del torrent fins a l'aparcament.Material: 12 cintes exprés + R. Via equipada amb parabolts. Oberta per: Juan Gutiérrez i Miguel Angel García - 2012. Apa a escalar que el món s'acaba!!

El Pati Vertical. Sant Fruitós de Bages.

Avui el temps era rúfol i no animava per anar a escalar a les parets, així que hem optat per anar al rocòdrom que fa poc s'ha obert en un polígon industrial de Sant Fruitós...

Pedró del Tubau des de Sant Jaume de Frontanya.

Ruta feta el 04/02/2024. Descripció de la ruta.El Pedró del Tubau, de 1.543 metres,  és el cim culminant dels Rasos del Tubau, petita serralada prepirenaica situada...

Via Xustiyou a la paret de la Ruïra

Desde fa mes de 30 anys que hi pujo per la pista de Fontalba a fer ski de muntanya o a escalar a la Dent d'en Rosell sempre em fixava en aquesta paret i no entenia com no hi...

Eroles, Sant Adrià i Claramunt

var Latitud_sortida = 42.173220; var Longitud_sortida = 0.816259; var Mapa_defecte = 'ICC'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Itziar a la Paret del Temps.

Després de la tempesta ve la calma i, després de la mona ve el mono. Així, que amb reserves suficients per passar una setmana, he anat a la tranquila paret del Temps a...

Escletxa del moro  o cova de sant jeroni

Barranco de la Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni en Montserrat De nuevo una aventura Montserratina combinando diferentes actividades montañeras barranquismo, escalada y...

Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni

L'Escletxa del Moro és un indret singular de Montserat. Es tracta d'una cavitat dintre d'una gran fisura entre roques, al peu de la Paret de l'Aeri. Tot i que...

Via PA BA. PARET DEL DEVESSÓ. MALANYEU.

28/02/24. Després de fer la via Independència, encara ens dona temps de fer un altre via. Escollim la vai PA BA. La via té quatre llargs de corda, un primer per...