Via SAVINA WALL a la Paret de la Formiguera tretze anys després. Sant Llorenç de Montgai

Diumenge 26 de febrer de 2023Tornem a Sant Llorenç de Montgai a fer la via Savina Wall. Només l'he fet un cop i fa tretze anys i ara la repetiré a veure quina diferència hi ha després dels anys, diferència de com escalo, la via deu estar igual.Començar la via no és massa evident, no per la dificultat, sinó per on realment comença així que començarem per on creiem que és la via, a la dreta de la via la Colà.1r llarg: IV, III i IV-, 5 expansions i uns 30 metres Començar per placa tombada i així anirem fent seguint el parabolts fins a un ressalt amb vegetació a cada costat i arribarem a un bon replà on farem la reunió. 2n llarg: IV+, V, IV+, 6 expansions i uns 15 metresSortim de la reunió en escalada vertical amb bones bústies i regletes fins a un punt on es posa molt vertical. És un pas fi de decisió i que un cop superat arribarem a la reunió.3r llarg: IV+, V, V+, V, 6  expansions i uns 25 metresEncetem el llarg en vertical amb passos fins i verticals. Sempre hi ha alguna bústia i regleta per anar progressant. A l'alçada de la savina que dona nom a la via, es concentra la dificultat del llarg. Passos a dreta i esquerra en faran progressar per la placa fins a assolir la reunió i final de la via.Pel descens podem rapelar la via amb un o dos ràpels o baixar caminant.Escalada realitzada per: Agustín Pérez i Joan PruneraComencem a escalarCurt però vertical seon llargTercer i bon darrer llargArriban al final de la viaEscalant una estona al "Cilindret"

El Pati Vertical. Sant Fruitós de Bages.

Avui el temps era rúfol i no animava per anar a escalar a les parets, així que hem optat per anar al rocòdrom que fa poc s'ha obert en un polígon industrial de Sant Fruitós...

Pedró del Tubau des de Sant Jaume de Frontanya.

Ruta feta el 04/02/2024. Descripció de la ruta.El Pedró del Tubau, de 1.543 metres,  és el cim culminant dels Rasos del Tubau, petita serralada prepirenaica situada...

Via Xustiyou a la paret de la Ruïra

Desde fa mes de 30 anys que hi pujo per la pista de Fontalba a fer ski de muntanya o a escalar a la Dent d'en Rosell sempre em fixava en aquesta paret i no entenia com no hi...

Eroles, Sant Adrià i Claramunt

var Latitud_sortida = 42.173220; var Longitud_sortida = 0.816259; var Mapa_defecte = 'ICC'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Itziar a la Paret del Temps.

Després de la tempesta ve la calma i, després de la mona ve el mono. Així, que amb reserves suficients per passar una setmana, he anat a la tranquila paret del Temps a...

Escletxa del moro  o cova de sant jeroni

Barranco de la Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni en Montserrat De nuevo una aventura Montserratina combinando diferentes actividades montañeras barranquismo, escalada y...

Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni

L'Escletxa del Moro és un indret singular de Montserat. Es tracta d'una cavitat dintre d'una gran fisura entre roques, al peu de la Paret de l'Aeri. Tot i que...

15 anys de... la Niltina al Cap del Ras.

Crec recordar que feia relativament poc que havien obert la Niltina a Àger quan vam veure la ressenya, tot i així encara vam tardar un any en anar-la a repetir. Així que,...

Via PA BA. PARET DEL DEVESSÓ. MALANYEU.

28/02/24. Després de fer la via Independència, encara ens dona temps de fer un altre via. Escollim la vai PA BA. La via té quatre llargs de corda, un primer per...