Via APATXE REBEL. PARET BUCÒLICA.

24/04/23. Després de sis escalades a l'Anti Atlas d'escalada "Tard" sense cap mena d'equipament anem ens regalem una bona dosis de via Equipada.L'incansable Joan Vidal (Indi) ens regala una nova línia aquest cop a la Paret Bucòlica. Com ens té acostumats, la via està totalment equipada , tret del primer pitó del tercer llarg què ja no hi és, però és pot protegir amb un alien sense problemes, l'itinerari va cercant-se pas per a on més "tira" buscant les debilitats de la paret. Els tres primers llargs en lliure amb trams d'escalada fina, però on sempre vas trobant preses si les busques...la paret guanya verticalitat i segueixen dos llargs combinats amb trams l'Ae/A0, per acabar amb un llarg de flanqueig a buscar l'aresta. Amb el bon equipament de la via "som més valents" i la graduació l´hem trobat un plus menys...però això és només una opinió personal.Quan estàvem al segon llarg han arribat la Montse Mirraño, el Sergi Villar i el Xavi Grané què ens hem saludat a crits.....Una via què serà molt repetida de ben segur.Gràcies Joan Vida per la feina.Via Recomanable.Per: Isabel Notivioli, Ramir Aparisi, Joan Asín.DADESPrimera ascensió: 17/04/2023, després varis atacs.Per: Joan Vidal, en solitari.Equipament: Totalment equipada amb parabolts, pitons, ponts de roca.Material: 14 cintes exprés, semàfor d'aliens, falta un pitó a l'inici del tercer llargs.Dificultat: 6a/Ae, obligat V+/Ae.Orientació: sud.Roca: Calcari, sanejada a consiència encara està tendra i és pot trobar alguna pedra juganera.Aproximació: evident des de l'aparcament a peu de paret, pugem per la canal central fins a peu de paret i anem a la dreta a buscar el peu de via, fletxa i AR pintat a peu de via. 20 minuts.Descens: de la R6, seguim per l'aresta (millor fer un altre llarg) i seguim pel sinuós camí què segueix l'aresta fins a unes fites on canviem de vessant (sud) i baixem per la feixa primer i després per la canal (anguniosa) què ens porta a la carretera. 45 minuts.Primer llarg, comença per una rampa ascendent, fins a un primer ressalt on cop superat anem a l'esquerra i entrem a una placa vertical o anem en tendència a la dreta, bones preses, fins a la R1.Segon llarg, sortim en tendència a la dreta per terreny fàcil, i passem per una placa amb uns passatges fins, a l'inici, després per placa fins a la R2.Tercer llar, seguim per una fissura/díedre, falta el pitó però és pot assegurar amb un alien, seguim i anem a l'esquerra fins a sota d'un desplom, un pas vertical dona entrada a una placa què seguim en tendència a la dreta on trobem una tram vertical i mantingut, amb passatges fins de presa petita, però què si busques trobes, superat aquest tram la dificulta baixa un punt fins a la R3.Quart llarg, sortim per un díedre en tendència a l'esquerra, passatges atlètics aprofitant la banda dreta del díedre. Seguim a l'esquerra i pugem directament per la placa vertical/desplomada a cop de parabolt (Ae/A0), sortim a la dreta seguim per la placa fins a una cornisa i anem a la dreta a buscar la R4.Cinquè llarg, sortim directament amb uns passos de Ae/A0 i anem a l'esquerra, pugem verticalment, passatges atlètics /bavaresa i placa tram mantingut i després baixa la dificultat fins a la R5.Quart llarg, flanqueig a la dreta per una cornisa a buscar la R6 a l'aresta.FOTOCIM

Sobaos Pasiegos a la Paret d'Escales.

Ens ha fet gaudir molt,escalada plaquera on sempre hi ha canto,més gran o més petit però mai et deixa tirat!. Homogènia en el seu grau,sostinguda i amb algun tram de...

A la paret dels Presoners

***M'expliquen que aquest tram de carretera furgat a la roca el van fer a pic i pala els presoners republicans o contraris al règim o aleatoris, a cop de fuet, d'un...

Via Xustiyou a la paret de la Ruïra

Desde fa mes de 30 anys que hi pujo per la pista de Fontalba a fer ski de muntanya o a escalar a la Dent d'en Rosell sempre em fixava en aquesta paret i no entenia com no hi...

Itziar a la Paret del Temps.

Després de la tempesta ve la calma i, després de la mona ve el mono. Així, que amb reserves suficients per passar una setmana, he anat a la tranquila paret del Temps a...

Via PA BA. PARET DEL DEVESSÓ. MALANYEU.

28/02/24. Després de fer la via Independència, encara ens dona temps de fer un altre via. Escollim la vai PA BA. La via té quatre llargs de corda, un primer per...

Via PAS D'ESTRÈS. PARET BUCÒLICA.

17/02/23. El dia què vàrem escalar amb la Cec va comentar què volia anar a la via Pas d'Etrès, avui hi anava amb el Manel i m'apunto. Via de caire esportiu amb molt bona...

Tarannà Domèstic a la Paret del Devessó

Aquest matí, mentre feia una escaladeta a la paret del Devessó a Malanyeu, he tingut la sensació de veure fotogrames encara per venir de la meva vida i, sense dubte, aquest...

Via dels Gallifantes a la Paret del Grau.

La via dels Gallifantes a Coll de Nargó és l'última proposta oberta a la paret del Grau, i abans no es massifiqui hem decidit anar-la a fer. De clientela no li'n faltarà,...

Verd de Jade a la Paret de Riu Lacó.

Aprofito aquest fantàstic matí de sol hivernal, en que les obligacions familiars donen un marge ben curt de temps, per repetir la Verd de Jade a Riu Lacó. La darrera que em...