Via BÀLSAM DE TIGRE. PARET BUCÒLICA.

31/05/23. Avui anem a la Paret Bucòlica, som colla i ens repartim per la paret, l'Agustí i el Juli, van a la via Apatxe Rebel, l'Alfons i el Felip a la Terra de Dinosaures i amb el Ramir anem a la Bàlsam de Tigre què ell no ha fet i jo l'aprofitaré per piular-la al bloc.La via Bàlsam de Tigre és una via equipada però on cal escalar entre assegurances i al cinquè llarg, anirà bé portar algun friend petit mitjà. Una via variada on tots els llargs tenen els seus passos.Una via clàssica de la paret, imprescindible.Per: Ramir Aparisi, Joan Asín.DADESPrimera ascensió: setembre 1995.Per: Frank, Ramón.Equipament: Totalment equipada amb parabolts, 1pitons.Material: 12 cintes exprés, semàfor d'aliens i algun mitjà pel cinquè llarg, estrep opcional.Dificultat: 6b, obligat V+/Ae.Orientació: sud.Roca: Calcari.Aproximació: evident des de l'aparcament a peu de paret, pugem per la canal central fins a peu de paret i anem a la dreta a buscar el peu de via, Balsam picat . 20 minuts.Descens: de la R6, seguim per l'aresta  i seguim un camí què segueix l'aresta fins a unes fites on canviem de vessant (sud) i baixem per la feixa primer i després per la canal (anguniosa) què ens porta a la carretera. 45 minuts.Primer llarg, mantingut i exigent, comença per terreny fàcil fins a un desplom on trobem el primer parabolt, superat aquest tram seguim per placa fina fins a la R1.Segon llarg, passos atlètic amb bones preses però sense peu (pas Ae/A0), flanqueig a l'esquerra i pugem per la placa, escalada atlètica amb bones preses de continuïtat, fins a la R2.Tercer llarg, sortim a l'esquerra i anem a buscar un díedre, pas en bavaresa pel díedre i seguim per la placa amb un passatge què costa trobar-lo, millor per l'esquerra. La dificultat baixa una mica, encara trobarem un passatge atlètic per arribar a la R3.Quart llarg, sortida atlètica en bavaresa de presa invertida, seguim per la placa fins a la R4.Cinquè llarg, passatge llarg per arribar a una presa horitzontal amb passatge atlètic, seguim per un díedre on trobem dos parabolts, pugem fins a una fissura sota d'un desplom i anem a l'esquerra, tram on anirà bé posar algun friend, semàfor aliens i pot anar bé un 0,75, 1. anem fins sota d'un gran desplom, on trobem un parabolt, pas l'Ae, però a la sortida anirà bé un totem lila (alien vermell) per a sortir i arribar a la R5.Sisè llarg, de tràmit sortim a l'esquerra i pugen  directament fins el cim, tram de IV. R6 a muntar en un arbre.Primer llargsegon llargtercer llargAlfons i Felipquart llargAgustí i Julicinquè llarg, pas Aela Laura i Company sortint de l'Apatxe Rebel.FOTOCIMFOTOCIMGRUP

Sobaos Pasiegos a la Paret d'Escales.

Ens ha fet gaudir molt,escalada plaquera on sempre hi ha canto,més gran o més petit però mai et deixa tirat!. Homogènia en el seu grau,sostinguda i amb algun tram de...

A la paret dels Presoners

***M'expliquen que aquest tram de carretera furgat a la roca el van fer a pic i pala els presoners republicans o contraris al règim o aleatoris, a cop de fuet, d'un...

Via Xustiyou a la paret de la Ruïra

Desde fa mes de 30 anys que hi pujo per la pista de Fontalba a fer ski de muntanya o a escalar a la Dent d'en Rosell sempre em fixava en aquesta paret i no entenia com no hi...

Itziar a la Paret del Temps.

Després de la tempesta ve la calma i, després de la mona ve el mono. Així, que amb reserves suficients per passar una setmana, he anat a la tranquila paret del Temps a...

Via PA BA. PARET DEL DEVESSÓ. MALANYEU.

28/02/24. Després de fer la via Independència, encara ens dona temps de fer un altre via. Escollim la vai PA BA. La via té quatre llargs de corda, un primer per...

Via PAS D'ESTRÈS. PARET BUCÒLICA.

17/02/23. El dia què vàrem escalar amb la Cec va comentar què volia anar a la via Pas d'Etrès, avui hi anava amb el Manel i m'apunto. Via de caire esportiu amb molt bona...

Tarannà Domèstic a la Paret del Devessó

Aquest matí, mentre feia una escaladeta a la paret del Devessó a Malanyeu, he tingut la sensació de veure fotogrames encara per venir de la meva vida i, sense dubte, aquest...

Via dels Gallifantes a la Paret del Grau.

La via dels Gallifantes a Coll de Nargó és l'última proposta oberta a la paret del Grau, i abans no es massifiqui hem decidit anar-la a fer. De clientela no li'n faltarà,...

Verd de Jade a la Paret de Riu Lacó.

Aprofito aquest fantàstic matí de sol hivernal, en que les obligacions familiars donen un marge ben curt de temps, per repetir la Verd de Jade a Riu Lacó. La darrera que em...