Vall de Conangles: Estanys de Rius i Redon (2.449 m) - Tuc d'Arenho i Tuc dera Pincela (2.536 m)

20-21-22-23 de juliol de 2023Sortida final de temporada 2022 / 23Hora de sortida: Sis del matí del dijous 20 de juliol.  Ubicació: Comarca dera Val d’Aran.  Temps aproximats: 8 h (13 km) – 5 h 15 min (8,9 km)  Desnivells: 870 m (acumulat) – 544 m (acumulat)  Dificultats (1): .Difícil – Mitjana.Programa: Dijous 20 de juliol: Sortirem a l’hora esmentada i anirem per la A-2 fins a la sortida 460 que anirem en direcció a Alfarràs / Aeroport / Vielha. Passarem per Alfarràs. Ens pararem a esmorzar al Mesón Saganta Km 48, N-230, Saganta - Estopiñan del Castillo, tel. 974 33 91 96. Després seguirem en direcció a Vielha. Un cop a Vielha, anirem a comprar dinar per demà. Ens hostatjarem tots els dies a l’Hotel de Tredòs, web: https://www.melia.com/es/hoteles/espana/baqueira-beret/hotel-de-tredos-baqueira-affiliated-by-melia?esl-k=sem-google%7Cng%7Cc643888876558%7Cm%7Ck%7Cp%7Ct%7Cdc%7Ca143629981574%7Cg15177840430&gclid=CjwKCAjwzJmlBhBBEiwAEJyLu3BtvvVUtITjdsNmZIPOiyjBGG_GuQEmf1rX7-s22q5RNdB1zE2LlhoCyqQQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds Tel.: 973 64 40 14. Penseu de dur el banyador, doncs l’hotel compta amb una magnífica piscina. Soparem a la pizzeria La Estrellita, c/. Major, 16 – Salardú, tel.: 667 72 21 29.  Divendres 21 de juliol: Valls de Conangles i Rius: Estanys de Rius (2.430 m) i Redon: 8 h - 13 km - 870 m  de desnivell positiu acumulat. Sortirem de l’hotel i anirem fins a la boca sud del Túnel de Vielha, on aparcarem a la zona d’aparcament de l’Espitau de Vielha. Començarem la caminada en aquest punt i ens endinsarem a la vall de Conangles tot seguint el GR-11.Passarem per la Pletiu dera Escaleta, la Pleta de Conangles i pujarem els Marrècs dera Escaleta.Arribarem a un desviament (indicat GR-11) que agafarem per la dreta i arribarem al Port de Rius (2.348 m) Seguirem el recorregut i arribarem a l’Estanyet del Coll (2.335 m) i després al Lac de Rius (2.325 m)Un cop fetes les fotos de rigor, deixarem el GR-11 i anirem a l’esquerra. Passarem pel Collet de l’Estany de Rius (2.444 m), el punt més alt de la caminada i arribarem al Lac Redon (2.234 m) en for descens per terreny herbat.Seguirem baixant i enllaçarem amb el camí de pujada fins als cotxes. Traça: https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/vall-de-conangles-estanhs-de-rius-i-de-redon-val-daran-141419277 Traça en 3D: https://maps.suunto.com/move/joseppars/64ba8dbd01ebbf06e4578780  Observacions: Espectacular, entretinguda i intensa ruta que ens portarà a conèixer una zona no tant freqüentada però preciosa, del nostre Pirineu. Apta per nens, gossos, i gent preparada per caminar vuit hores amb unes nocions d'orientació mínimes, cal parar compte a l'estiu a la tornada a la zona de la vall pot fer molta calor. La ruta no ofereix moltes complicacions, sols per remarcar quelcom, és la pujada i baixada del collet del Rodo a l'estany Rodó, no està el sender fressat i cal seguir les poques fites que anirem trobant , tot i això no te pèrdua, ja que tant el coll com el llac són molt evidents. Un punt clau és el desviament cap al GR-11. La baixada del coll és forta i sense sender marcat, Es podria fer en sentit contrari però trobaríem la pujada. No té cap complicació però té prop de 900 m de desnivell que cal tenir en comte. Aquest recorregut està dins de la vall de Conangles i són els llacs que ens porten al Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, i la continuïtat del GR-11, la transpirinenca. Una vall, la de Conangles plena d'aigua, sent una capçalera molt important de la Noguera Ribagorçana. Un recorregut molt espectacular des del pàrquing que té la cirereta al Lac de Rius i creuant el collet del Rodo i arribant al llac Rodon. La vall de Conangles, és un dels boscos de faigs i avets més importants de la Península ibèrica, amb una combinació de verds que dóna una llum única a l’estiu, i està situada a la boca sud del túnel de Vielha, prop de l’Hospital...

SL-C 79: La vall d’Olzinelles (329 m)

Dissabte 13 de gener de 2024Matinal – Primera sortida de l’any 2024Hora de sortida: 2/4 de vuit del matí.  Ubicació: Comarca del Vallès Oriental.  Temps...

Circular als estanys i pic de Tristaina

10.08.23  El pic de Tristaina (2878 m), situat entre Andorra (vall d’Ordino) i l’Arièja, és un atractiu cim de vessants rocosos i agrests, al capdamunt de la...

Perdre's a la Vall de Cardós

Avui els diaris porten la notícia de tres excursionistes extraviats a la capçalera de la Vall de Cardós. Fa pocs dies hem estat en aquells mateixos camins. No sé què els...

Vall de ransol, estany de vall del riu (andorra)

Sortim desde el nostre camp base que tenim establert a la Esació d´Esqui de Grau Roig i direcció Andorra, després de pasar el Tarter. prenem a mà dreta direcció Ransol i...

CIRC, ESTANYS I PIC DELS PESSONS (2862 m)

Foto Blanca ManuelRacó d'Andorra on la presència d'estanys n'és el tret característic. Als...

08 i 09/07/23 Vall de la Galba

Per poder assistir a la excursió, és obligatori estar federat HORA: Dissabte 8/07/2023 a les 7h  o 16h30LLOC DE TROBADA: antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les...

Pels rius de Bena i Salit

Una senzilla però bonica ruta sortint de l'aparcament d'abans d'arribar al poble de Bena, Enveitg. Enveitg està a la vall del riu Carol, que baixa del coll de Pimorent,...

16/04/23 Garrotxa. Vall del Bac

Per poder assistir a la excursió és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: a les 6h30' a l'antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes /  Muntaner...

Maquis en la vall de tuixent

Després d'haver trescat/parlat força per la vall de Tuixent he pensat que podria ser interessant recollir les meves converses/informacions al voltant del tema...

Tríglav, volta des de la vall de Vrata

Aquest setembre, amb la Queralt, hem fet una petita expedició als Alps Julians. Una mena de concentració de muntanyes dolomítiques situades a la cruïlla entre tres països:...

Btt-la vall d’en bas.

Descripció de la ruta: avui pedalem per la Vall d'en Bas, fent una curta travessa per l'interior de la ciutat d'Olot a la comarca de la Garrotxa. La ruta és una passejada molt...

18/09/22 Alta Vall de la Riera de Merlès

Gorgs i salts de les rieres del Molí, de la Riba i del TubauPer poder assistir a la excursió, és obligatori estar federatLLOC DE TROBADA: antiga UEC de Barcelona - Gran Via...

Mata mosques a canonades: per la vall de cerneres

Sempre és un plaer adonar-te que mai acabes de conéixer del tot un racó. Avui he descobert un sender que m’ha permés fruir d’una excursió molt interessant que recórrer...

Btt - la vall de bianya.

Descripció de la ruta; no fa gaire temps es va estrenar el nou itinerari de la via verda de la Vall de Bianya (Ruta 6 Vall dels Sentits). A través d'aquesta via verda podrem...

Estanys de la vall fosca.

Descripció de la ruta; sortida molt recomanable, que des de la part alta de la Vall Fosca enllaça tot un seguit d'estanys (Gento, Tort, Colomina, de Mar, Saburó) passant pel...

Arbres – L’Alzina de La Vall de Fonollosa

L’Alzina de La Vall, es situada en un costat de la carretera BV – 3008, tot venint de Fonollosa a l’esquerra, front de l’ermita de Santa Justa i Rufina, poc abans...