Primer dia a panticosa: tercera via del nano + boletus

DILLUNS, 21 D'AGOST Avui comencem una petita escapada amb el Lluis. Mentre realitzarem la última escapada a Nafarroa va sorgir a la conversa que ell coneixia Panticosa però que mai hi havia escalat i ara un més i escaig tenim l'oportunitat de fer una petita escapada. Sortim el dilluns pel mati amb l intenció de fer una petita escalada per la tarda. Hem fet una reserva de dos nits a la casa de Piedra i les vies que volem fer estan a tocar el que es molt interessant perquè al Lluis les aproximacions llargues no les assimila gaire be. Desprès d'aturar-nos per esmorzar sense preses arribem als Baños de Panticosa a la una del migdia i arribant al pàrquing. Sorpresa !!! ens trobem al Pep i Sra passejant per allà. Desprès de saludar-nos quedem que vindrà a escalar amb nosaltres demà, però que ells es queden per el pàrquing amb la furgo. Ens acomiadem i preparem els trastos per fer la primera escalada abans d'anar al refugi. Escollim la via “ Tercera via del Nano” per entrar en solfa. Tal i com ens tenen acostumats , la gent de Sendero Limite han fet un treball boníssim amb la via, , sanejada i ben assegurada, fins i tot podrem dir que amb excés, però ja diuen que si no vols fer servir les assegurances no les passis i tots contents. La primera tirada comença amb un pas dur per salvar el primer desplom per entrar desprès en una placa ajaguda que ens porta fins la reunió just a la dreta de la paret. (també podem saltar-nos aquesta tirada entrant per la dreta, però la via aleshores perd molt d'encant.. La segona tirada segueix un petit esperó i va a fer reunió sota una fissura vertical molt negra de molsa. La tercera tirada és la més mantinguda i supera el mur de la dreta de la fissura per una placa vertical. A mitja tirada trobarem una reunió que podem saltar-nos perquè les cordes arriben fins la reunió cimera. La reunió la fem al arbre perquè la calor es sufocant, inclosa la roca i la terra cremen al tocar-les...... uff !!! i nosaltres que viem a cercar la fresca. La via a estat molt rapida i proposo al Lluis anar fins el segon mur per fer una altre via. Cinc minuts caminant i ja estem al peu del segon mur on escollim fer la via “ Boletus” que no he fet. Al principi ens ha costat un xic localitzar-la perquè queda una mica desplaçada a la dreta de la que ja he fet. Però amb les indicacions i la cinta a peu de via, aviat podem rectificar i posar-nos en feina. La primera tirada, una placa mantinguda de cinquè amb un tram més difícil a mitja tirada, el tram més complicat trobarem una baga penjada del parabolt per evitar una sortideta compromesa, la resta de bon fer i ben assegurada. La segona s'enfila per un diedre per anar a cercar un petit esperó i fa reunió just al cim d'una agulla que ens caldrà des grimpar per darrera. La tercera per no embolicar les cordes la hem fins sota la des grimpada de cinc metres i després hem continuat superant un seguit de esperons cada vegada mes ajaguts fins arribar sota un arbre que te un cable d'acer per fer reunió. Estem morts de set i decidim que per avui ja en tenim prou, ara resta baixar al cotxe per canviar-nos i anar al refugi abans de l'hora de sopar..... aahhh !!! però primer cal fer la cervesa a la fresca, sota els arbres de la terrassa del refugi. J. ESTRUCH DADES DE LA VIA NOM......................................... Tercera via del Nano APERTURISTES...................... L. Morales, J. Benedé, L. Royo (Sendero Limite) COMPANYS DE CORDA ....... Lluis Gabernet MATERIAL.............................. 12 cintes DIFICULTAT ........................ V+ DADES DE LA VIA NOM..................................... Boletus APERTURISTES .................. L. Royo, J. Benedé, A. Estrada COMPANYS DE CORDA ........ Lluis Gabernet MATERIAL ............................... 12 cintes DIFICULTAT.............................. 6a

Skolpan (779 mts.). Primer cim a l'Illa de Senja.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Vertical.L'itinerari del Skolpan (779 mts.). Fotografia del llibre de Senja.Aquest matí, el Xavi ens ha comunicat que encara no estava...

Calendari primer semestre 2024

Us presentem el nou calendari d’activitats per al primer semestre de 2024. Us recordem que per a participar en les activitats organitzades per 4000peus, cal estar federat....

Artà a Sóller. Tercera etapa Volta a Mallorca.

L'itinerari sencer de la Volta a Mallorca 2023 amb aquesta tercera etapa.Itinerari marcat amb el ciclocomputador Hammerhead Karo II.Altimetria del dia d'avui.Tercer i últim dia...

Gaspar de Portolà: Primer Governador de Califòrnia

SerradelMontsec.cat - Amb el topònim Serra del Montsec anomenem una única serralada, d'uns 50 quilòmetres de llarg, que en realitat es divideix en tres...

love climb de panticosa: via del molondro

Panticosa ha esdevingut una escola d’escalada còmoda i segura. Alguns diran que això no és escalar, que és turisme vertical però us puc dir que aquests dies he vist un...

Aproximació a l'illa de la tercera republica

Ahir el bon amic  Jordi Cebolla hem diu que mirant la cartografia del poble veu que entre els anys 1956 i l'any 1986 (i millor 1993) veu que ha aparegut una illa al mig del...

Montserrat Sur - Collbató, sector Primer Pis.

Un día curioso el domingo 02-02-2020, el día 33 del año y faltan 333 días para que termine. Junto com mi compañera Mar, que hacia que nos salíamos juntos a escalar, no...

Calendari primer quadrimestre 2020

Aquest és el calendari d’activitats del primer quadrimestre del 2020: 4000peus, AE Collbató, adverteix que els esports i activitats de muntanya comporten riscos. És per...

El meu primer concert.

Per molts de vosaltres, aquest post us semblarà una xorrada, però a mi em fa molta il.lusió ja que és el meu primer concert en família i, les primeres coses sempre són...

Via Nano a la Dent d'en Rossell.

Molt ben trobada,enllaça bones plaques i fissures de manera que només te n'adones de les feixes a les reunions.La via està equipada als trams més complicats d'assegurar...

Pic de la Creueta (2064 m). El primer dosmil.

IntroduccióSeguim amb les caminades de nivell infantil. Aquesta setmana, aprofitant el bon temps, hem pujat al Pic de la Creueta.Situat a l'extrem més occidental de la Serra...

Gouffre Berger, primer -1000.

Gouffre Berger, Premier –1000, Engins - Massif du Vercors - 1956 – 2016Serge Caillault - Speleo Magazine – 2016Un llibret de 36 pàgines (tres i mitja de publicitat) en...

40 anys del primer Makalu

La matinada del passat 23 de maig l'alpinista català Ferran Latorre assolia el cim del Makalu (8.481 m), el seu 12è vuit mil. Latorre ja està més a prop d'aconseguir el...