15a CAMINADA DE LA FESTA MAJOR DE TUIXENT: LES FEUS DE MOLA

Un any més organitzant la Caminada de la Festa Major. I ja portem 15 edicions. Enguany l'indret triat ha estat les Feus de Mola perquè s'ha fet una adequació d'aquest indret que facilita molt visitar les Feus i volia donar-ho a conèixer. Enguany hem tornat a ser 35 excursionistes. Penseu que Tuixent és un poble petit que no arriba al centenar d'habitants i hem de competir amb el ball de nit. El jovent - lògicament - prefereixen la marxa nocturna que la marxa diurna. He d'agrair la col·laboració dels Xerpes de Tuixent que em van ajudar a l'organització i a tots els caminadors que van saber donar un to alegre a la caminada que va acabant essent un passeig festiu. FITXA TÈCNICA VALORACIÓ: Ruta molt interessant per descobrir les fonts mentideres de Les Feus de Mola. DIFICULTAT: Baixa. Per recórrer les diferents fonts hi ha trams amb cordes per facilitar el pas. TEMPS: LONGITUD: 11,23 km DESNIVELL: 360 metres Descripció de l'itinerari:La descripció la faró en distància (km) i no en temps ja que vam fer nombroses parades.Sortim de davant de l'ajuntament i anem per la carretera.0,7 km Agafem la pista que surt a l'esquerra i abans d'arribar a la granja del Cinca agafem el Gr.1,3 km Cruïlla de camins. Anem a l'esquerra pujant per la vall de Mola. 2,2 km Deixem el camí que puja als Planells de Sastró, agafem el camí de la Plana per la dreta. Passem la Palanca de la Plana sobre el riu. Seguim el camí que gira a l'esquerra abans del Cirerer de les Bruixes.3,1 km Sortim a la pista al coll de Mola. Deixem el camí de la Plana i seguim la pista a l'esquerra.4,1 km Planells de Sastró. Agafem el sender botànic fins el pont del Sastró. Seguim la pista amunt.5 km Deixem a l'esquerra la pista que puja a la Plana. 5,5 km k Font de l'Aigüeta. Deixem la pista i agafem un trencall a la dreta, planejant.5,7 km Mirador de les Tietes davant de la Feu petita. Aquí vam fer dos grups. Els que volien visitar la resta de Feus i els que restaven al mirador. Aviat hi ha una bifurcació a l'altre costat de la barrancada. Anem avall (marques blaves als arbres). Arribem a l'anomenada Feu de la Cascada. Oferim l'oportunitat de tornar cap al Mirador de les Tietes però la gent tria continuar i pujar per les cordes a cercar el circuit vermell. Un cop enllacem al circuit vermell anem a la dreta amunt i aviat davallem a buscar les dues boques de les Feus Grans. Tornem per dalt de la Feu Gran amb una pujada ferma, ajudada per una corda. Coordenades UTM Feu Gran: 31T  x=385087  y=46756256,3 km Tornem al Mirador de les Tietes. En Josep Badia ens fa una interessant explicació sobre el funcionament de les Feus de Mola. Continuem pel camí de baixada.6,8 km Forn del Ciment que queda a dos metres damunt de la pista però malgrat haver passat mil cops per aquí molts no ens havíem adonat fins fa poc. En Josep Badia ens fa una altra interessant explicació sobre el forn.7,7 km Planells de Sastró, Hi entrem per un altre tram del jardí botànic. Arribem a la font del Sastró. Agafem el camí que davalla riu avall.8,3 km Molí del Ciment, amb un plafó explicatiu i una font. Espai recuperat recentment.8,9 km A l'esquerra deixem el camí a la Plana per on hem passat a l'anada. Seguim el camí que ja hem fet.10,5 km Baixem de la Granja del Cinca i ara en lloc d'anar per la carretera, la creuem i agafem l'antic camí al poble de Tuixent.11,2 km Arribem a l'ajuntament, tancant la volta.Per obtenir el track:Powered by WikilocPer veure el vídeo de la Caminada de la productora Xerpes de Tuixent.

I Festa de Muntanya de Collbató

4000peus organitza la Primera Festa de Muntanya de Collbató, el proper dia 1 de juny. Hi esteu tots convidats!!!

Com estan enguany les feus de la mola

Les Feus són unes font mentideres, que no ragen sempre. Generalment entre el desglaç i les pluges mantingudes fan que drenin amb força. Sembla mentida que de sobte no ragin i...

Preparant la caminada popular de sunyer

La Laura Bea em diu que per Sant Isidori l'ajuntament de Sunyer vol organitzar una caminada popular mostrant les "meravelles" del terme. Vinga doncs, a la feina. Avui hem...

La Festa del Paca a l'Extrem.

Bon itinerari de placa amb una primera tirada de díedre xemeneia que l'hi dona un toc de varietat. El quart llarg ofereix un bon repte per la continuïtat dels...

Mola de Son Poquet i ermita de Maristel·la

Powered by Wikiloc Comencem a caminar a Esporles, concretament a la confluència del carrer Quarter amb el camí des Rafal.Camí des Rafal(WP-01) Esporles carrer Quarter -...

Cursa Festa Major, 33 participacions des del 1979

Cursa Festa Major, 44ª edició 9,6 km. 58-02 6-02 x km. 58 metres de desnivell positiu 502 de 531 arribats La cursa de la Festa Major de Sabadell va ser una de les...

Xv caminada popular collbato

4000PEUS Aquest 2023 es celebrarà la QUINZENA edició de la Caminada Popular Collbató, organitzada per 4000PEUS. Com cada any, us convidem a participar-hi en aquesta caminada...

Lassarell - La Mola - Els Camps Llargs

Powered by Wikiloc Des de Lassarell pugem pel camí Llarg a la contrada anomenada els Camps Llargs, entre les cases de la Mola i la Tossa del Llamp (594 m). Una zona de...

Les Roques Planes - La Mola - Lassarell

Powered by Wikiloc Des da la vall de Colonya (Pollença), pugem pel cingle de Sant Francesc cap a la muntanya de la Tossa del Llamp, passant per la cova Morella i les cases de...

Dia 12 de març, caminada de la dona

El diumenge dia 12 de març, l’Ajuntament organitza com cada any la caminada de la dona. 4000peus col·laborarà en l’organització de la caminada, i portarem una...

La Mola per corriols canals i ferrades

Dijous 12 gener 2023 Parc de Sant Llorenç de Munt. Camí dels Monjos, Canal Amagada (ferrada Lucky Txei ), Canal de l’elefant,  Les Castellasses de Can...

Pou Major de Santa Fe del Penedès

El Pou Major està situat en un costat de la confluència del Camí de l’Horta amb el Camí de la Casa Vermella de Santa Fe del Penedès. El Pou segons es creu és...

Cova de la mola de colldejou

Tot i que som al Baix Camp, Colldejou es troba envoltat de muntanyes, la Serra de Llaberia i la Serra de l'Argentera limiten el seu paisatge i entremig d'elles, la Mola de...

Cova de la Mola de Colldejou

La Cova de la Mola de Colldejou és una curiosa cavitat que travessa un cingle sota el cim de la Mola. L'entrada està a peu pla però a la sortida per l'altra...

Avui visitem: La Font del carrer Major de Canyelles

La Font del carrer Major, esta en aquest carrer i a sota de l’església de Santa Magdalena i el Castell de Canyelles. Es una Font feta de rocs petits en tota la seva...

Una caminada entre amics

Aquesta Jornada de l’Esport 2022, 4000peus decidírem contribuir-hi amb una caminada “entre amics”, tot donant un tomb pel voltants del poble. Després dels...

Xiv caminada popular collbato

4000PEUS Aquest 2022 es celebrarà la catorzena edició de la Caminada Popular Collbató, organitzada per 4000PEUS. Com cada any, us convidem a participar-hi en aquesta caminada...

Pedros d'albatarrec: caminada nocturna

Un any més fem la caminada nocturna al cim del Pedrós d'Albatàrrec malgrat estar en plena onada de calor però ha estat una caminada divertida amb un sopar ben ventilats al...

Avui coneixerem : La Font de la plaça Major de Balsareny (Bages)

La Font de la plaça Major esta situada en dita plaça en Balsareny. Us passo la seva historia: La font commemora la gesta de l’arribada d’aigua, a partir del...

13 de març, caminada popular de les dones

El proper diumenge 13 de març l’Ajuntament de Collbató organitza la Caminada Popular de les Dones, on esteu tots convidats. 4000peus col·laborarà en...

Portell i Pas des sa Mola – Serra des Teixos

Hora Inicio: 9:26 26 feb. 2022Hora Fin: 17:15 26 feb. 2022Distancia recorrida: 7,8 km (07:49)Tiempo en movimiento: 03:19Altura Mínima: 546 mAltura Máxima: 1258 mGanancia...