Via Centenari a La Punta d'en Serreta, La Mola de Sant Llorenç del Munt. 20-04-2023.

La cara oest de la Punta d'en Serreta per on va la via d'en Carles Olivella, la Centenari és a la cara sud, a sota.  La Punta d'en Serreta és coneguda per la via d'en Serreta al seu vessant sud-oest, una clàssica que mai ens cansem de repetir, però avui toca treure's una espina...ja fa molts anys amb el Pep Graells ens hi vam acostar però ni ho vam intentar al veure l'aire que hi havia entre xapes....fa dos anys amb el Sergi i el Jordi hi anem ben decidits, a l'anar tres ens repartim la via, el Sergi el primer llarg, jo el segon i el Jordi el tercer...tot anava be fins que superat el pas clau del diedre del tercer llarg el company no ho va veure clar i nosaltres erem congelats a la segona reunió, amb el que gairebé el vam aplaudir quan va decidir abandonar, ens faltaven deu metres....aquest mes de març d'enguany hi torno amb el Jordi Ceballos i ens costarà però en sortim per dalt, hi és que el Jordi té molts recursos i és molt tossut.Primer llarg que supera diferents panxetes fins a fer reunió sobre el desplom.APROXIMACIÓ Ens cal arribar-nos a Matadepera, deixem el cotxe al carrer Granera de la urbanització Cavall Bernat  en un marcat revolt a esquerra d'on veurem els pals indicadors del Parc. Pugem per la canal de les Bruixes, camí que també porta al sector d'esportiva de les Agonies, per fer cap a la pista de Can Pobla, d'allà per corriol mig perdut seguim el llom de la muntanya anant a buscar la segona cinglera que flanquegem per l'esquerra, mirant a Montserrat; passem pel Bolet de Can Poble i d'allà ja albirem el Cingle dels Cavalls i la Punta d'en Serreta;  la via és al vessant sud amb el que haurem de flanquejar la seva base fins a col.locar-nos sota uns balmats imponents, aquí ja veurem uns deu metres amunt el primer parabolt.Cal posar bagues llargues ja que la línia fa diferents ziga-zagues tot cercant el millor pas. Foto Jordi Ceballos.Primer llarg: Ens enfilem per terreny ajagut a buscar un gran còdol on xapem la primera assegurança, aquí ja comença a posar-se dret, som sota un petit balmat on trobem la seguent assegurança, ara toca fer un ballet tot cercant les millors preses, ens posarem d'empeus sobre un altre gran còdol i encara haurem de fer un altre pas aleatori fins poder xapar el tercer bolt, cal dir que la roca hi és prou sanejada, però l'aspecte és per posar-se nerviós.   Ara cal anar cap a l'esquerra, xapem un quart bolt que deixem força enrrera, aquest pas és de fe ja que no intuim la següent assegurança fins que no hem fet el pas;   les xapes ens porten ara a la dreta per tornar altre cop a l'esquerra fins situar-nos sota d'un gran bloc pissarrós, aquí comença a tibar de valent, costa posar-se d'empeus al bloc;  una vegada situats haurem de fer un flanqeuig a l'esquerra en el que ens ajudem de les cintes i fins i tot posem l'estrep per a poder fer ben posicionat el pas de flanqueig d'entrada a reunió, espectacular !Cal posar-se de peus sobre el gran bloc i aleshores amb A-0 fer el "divertit" pas d'entrada a reunió.Foto Jordi Ceballos.El Sergi Villar a la primera reunió en un primer intent i a sota reunió.Recuperant el primer llarg.Inici del segon llarg i apunt d'entrar al diedre.Segon llarg :La primera reunió és ben còmoda i preparada per a rapelar.   Ara surt el Jordi per terreny amable a controlar però, cap a la dreta, es situa sota un diedre, cal fer un pas finot per entrar-hi i després amb cura anar avançant pel diedre fins a que aquest es tanca i ens cal sortir per la paret de la dreta en un mur vertical amb bona presa, apreta i cal suar-lo ja que l'assegurança ens queda força a sota.  La via va ser oberta per baix completament i això explica que els passos siguin obligats.Els companys al diedre del segon llarg que acaba en un mur vertical.Començant el potent i estètic tercer llarg.Tercer llarg :La segona reunió torna a ser ben còmoda, torna a sortir el Jordi cap a la dreta i amunt, a trobar el mur vertical, aquí la roca és molt bona, amb bons forats, gent amb grau...

El Pati Vertical. Sant Fruitós de Bages.

Avui el temps era rúfol i no animava per anar a escalar a les parets, així que hem optat per anar al rocòdrom que fa poc s'ha obert en un polígon industrial de Sant Fruitós...

Pedró del Tubau des de Sant Jaume de Frontanya.

Ruta feta el 04/02/2024. Descripció de la ruta.El Pedró del Tubau, de 1.543 metres,  és el cim culminant dels Rasos del Tubau, petita serralada prepirenaica situada...

Integral d'en pitu i la nuri

DIMECRES, 10 D'ABRIL Aquest dimecres cal fer bondat, per obligacions familiars no convé marxar gaire lluny i tornar aviat a casa. Solució quedar-nos per Montserrat on...

Eroles, Sant Adrià i Claramunt

var Latitud_sortida = 42.173220; var Longitud_sortida = 0.816259; var Mapa_defecte = 'ICC'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Avenc d'en Pasant

Avui hem iniciat la temporada de sortides de tarda. Aquestes sortides, que realitzem quan el dia és prou llarg per fer una activitat a la tarda, són normalment...

Escletxa del moro  o cova de sant jeroni

Barranco de la Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni en Montserrat De nuevo una aventura Montserratina combinando diferentes actividades montañeras barranquismo, escalada y...

Pa Siempre a la Punta Trini Climb.

Aquests del Trini Climb la van ben encertar amb aquesta via. Es tracta d'una línia fissurada de dalt a baix, en general molt franca d'escalar si ens va el tema atlètic malgrat...

Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni

L'Escletxa del Moro és un indret singular de Montserat. Es tracta d'una cavitat dintre d'una gran fisura entre roques, al peu de la Paret de l'Aeri. Tot i que...

De la cala d'en torrent a la torre d'en rovira

Primera proposta excursionista a l’illa d'Eivissa. La verita era una mica – molt – escèptic pensant que no m’agradaria caminar per sa illa però la veritat és que la...

Aresta del Violí a la Miranda de Sant Benet.

Molt guapa via en el seu grau, amb una pedra de primera divisió i un traçat súper xulo. Fins l'any 2013 es trobava equipada amb parabolts i és considerava una escalada de...

GR3: Àger - Sant Esteve de la Sarga

Avui hem fet la que podríem considerar l'etapa reina d'aquesta temporada del GR. L'etapa d'avui ens ha portat a saltar el Montsec per un dels passos més alts,...

Gavà- La Carrerada- Sant Climent- Gavà.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Vertical.Altimetria del dia d'avui.La idea inicial d'avui era agafar la bicicleta (ja ho teníem tot preparat), però veient el vent fort...

Circular als Carcaixells d'en Dalmau

Avui anirem al Baix Empordà, al Massís de Cadiretes a la zona protegida dels Carcaixells d'en Dalmau. Ens trobem doncs en una zona molt peculiar a on afloren una seria...

Camí Ral de Sant Boi de Llobregat (289 m)

Dimarts 30 de gener de 2024MatinalHora de sortida: Vuit del matí.  Ubicació: Comarca del Baix Llobregat.  Temps aproximat: 3 h 15 min (6,5 km)  Desnivell:...

Puig d'en Farineta i camí de sa Pineta

Powered by Wikiloc El Puig d’en Farineta, també denominat puig d’en Basset, assoleix una alçada de 324 m. i és ocupat pel mirador - refugi del Foment del Turisme de...