Corriolejant per les Valls d'Aguilar

Productiu cap de setmana per corriolejar els fantàstics senders de les Valls d'Aguilar que, en aquesta època, es vesteix amb els millors colors. Ja n'hem parlat en piulades anteriors i, per tant, no cal estendre-s'hi gaire... breument, el primer dia vam fer el 8 de la Muntanyeta des de Noves; la primera pujada la vam encarar per la banda solana, per Miravall, i fins al cap de la Muntanyeta; en total 1000 m+ d'una tirada sempre per pistes en bon estat i pendents entre suau i moderats amb alguna breu excepció. La baixada, de les bones bones: 800 m-, a dalt per la banda solana, amb algun pas exigent però a baix per una obaga preciosa de roures. La següent pujada, per l'obaga amb alguns trams que collen de valent (en 3 km guanyem 400 m+), ens duen altra volta al cim de la Muntanyeta, però ara descendim cap a Miravall i després cap a Berén i Castellins per uns corriols unànimement qualificats d'espectaculars. En total 40 km i 1950 m+.I la 1a jornada en imatges:  El segon dia ens endinsem encara més a les Valls d'Aguilar fins a situar-nos-en al cor: sortim de Castellàs per ascendir per una bonica pista direcció a Solans on arribem per un bonic i fàcil sender. Des d'aquí pugem cap al Dolmen de Biscarbó amb unes rampes (100 m+) dures dures. Bona baixada pel Camí Vell fins a Junyent on reprenem la pujada fins a les Piques (1971 m); ascens amable fins als darrers 100 m+ que resulten duríssims, fins i tot tirant voltes maria per suavitzar el pendent salvatge d'uns 50 m+. El descens el fem si fa no fa per on hem pujat, però creuant la pista per un ràpid sender que ens torna a Junyent on enllestim la jornada tornant còmodament per l'asfalt fins a Castellàs. En total 1350 m+ i 30 km.

Matinal a les roques d'aguilar (les arenes)

DIMECRES, 24 D'ABRIL Avui hem quedat amb l' Angel i el Lluís per esmorzar junts i parlar de la propera escapada però a l' Angel se li ha complicat la feina i no podrà...

Corriolejant per les Valls d'Aguilar

Hivern per les valls del Cinca

Dies de fred i cel blauBaf de matí, cansament de tardaLlargues caminades, muntanyes blanques, paissatges extassiantsI menjars amb vi per celebrar qualsevol victòria, qualsevol...

Atractius ignots a les Valls d'Aguilar (II)

El Puigmal al fons i a la dreta la Tosa d'Alp Distància: 24 km.Desnivell: 1100 m.Dificultat tècnica: mitjana, puntualment alta.Punt de sortida: Noves de Segre.Durada...

L’Aqüeducte de can Valls de Sant Celoni

Per arribar-nos a l’Aqüeducte de Can Valls de Sant Celoni, en cal que en la rotonda de Sant Celoni  de la C-35, on hi ha el Centre Comercial “Altrium”, dirigir-nos tal...

Atractius ignots a les Valls d'Aguilar

Distància: 25 km.Desnivell: 1050 m.Dificultat: mitjana.Punt de sortida: Noves de Segre.Durada total: 3 h.Aquesta és una d'aquelles rutes que recomanaries a ulls clucs a...

Muntanyes i valls de la Bonaigua

En una excursió recent (vegeu aquest apunt) vaig visitar la valleta de Boscàs, a la Bonaigua, i va enamorar-me. Ara hi he tornat, a la tardor, en una excursió curta i molt...

BTT Volta per les valls de Camprodon

Camprodon, Font-Rubí, Molló, Espinavell, Collada Fonda, Llanars i CamprodonGeneral:Sortida amb bicicleta de muntanya per la zona de Camprodon. Ruta força suau...

Escalada a les Valls d’Àneu

Petites parets que són l'excusa per a conèixer a fons alguns racons pintorescs del Pallars Sobirà.Llegeix-ne més

De Valls a Igualada

Fem el Cister fàcil.Sortim de la estació de RENFE de Valls, capital de l'Alt Camp per començar la nostra particular ruta del Cister.Creuem caps de vinya i abans de arribar a...

Bisarurin i valls occidentals d'Aragó

La propera sortida familiar serà pel cap de setmana de Tots Sants, i com que són tres dies podem arribar-nos una mica més lluny. El que us proposem és anar fins a les valls...

Marxa de Resistència de les Valls d'Àneu

El 9 de Juny un parell de trempapics vam participar en la 4ª Marxa de Resistència de les Valls d'Àneu, per nosaltres la primera marxa d'aquestes característiques per terres...