Via D'EN POL. PARET DEL DEVESSÓ. MALANYEU.

13/12/23. El Josep Estruch (bloc Els Visas), va piular una nova via a Malanyeu de la factoria Antoni Alarcón i companys, a la dreta de la via Delia i com som tafaners de mena ja hi anem. Just quan vam acabar de fer-la el Ramir comenta què el Manel&Ita la van fer ahir, per poc no coincidim, je,je.Avui som quatre i farem dues cordades, el Ramir i el Felip aniran primer i després els seguirem amb la Isabel.La via té cinc llargs de corda amb un quart llarg de tràmit per una feixa, què podem allarga un més de III grau. La via s'obre pas enllaçant bones plaques, amb el peatge d'algun tram herbós, totalment equipada, tot i què algun friend pot anar bé per reduir algun allunyament. Plaques més compactes del què sembla on s'imposa una escalada combinada en lliure i A0/Ae, segons el nivell farem més o menys A0/Ae, trobarem una dificultat obligada de V+/Ae-A0. La via està molt tendra encara i a l'entrada de la R3 hi ha uns grans pams de terra inestables destinats a desapareix a.Una via ben trobada on li falta pas de cordades  i què guanyarà molt amb les repeticions.Per: Ramir Aparisi, Felip Linares - Isabel Notivoli, Joan Asín.DADESPrimera ascensió: 2023.Per: Antoni Alarcón, Jaume Prat, Joan Rovira.Equipament: totalment equipada amb parabolts, pitons, ponts de roca.Material: 15 cintes exprés, nosaltres hem posat totems blau,verd i vermell, estrep.Dificultat: obligada V+/Ae-A0.Orientació: sud.Roca: Calcari.Aproximació: Aparquem al costat de l'Escola, agafem la pista què baixa  direcció a les parets, la seguim deixem el trencall de l'esquerra marques PR i continuem per la pista fins abans d'arribar a una Masia on trobem un camí què surt a la dreta i què ens porta al torrent què creuem i pugem fins el peu de les Taules de la llei on comença la via.Descens: caminant de la R5 cap a la dreta est o trobem el camí de tornada, marques PR.Primer llarg, curt i contundent per una placa/esperó amb uns primers passos molt compactes A0 i després ja és deixa fer millor però mantingut V+.Segon llarg, un passamà ens deixa al peu d'una gran placa, comencem per una fissura en diagonal a l'esquerra per seguir les assegurances a plena placa, un totem vermell va bé en un allunyament, escalada combinada V+/Ae-A0 al gust, segons el nostre nivell.Tercer llarg, sortim a l'esquerra per un díedre-placa i després per placa amb roca a controlar (Ae-A0), fins entrar a una zona herbosa amb pams d'herba arrancats (precari) pugem per una fissura , totems verd i vermell, i entrem a l'esquerra a la R3.Quart llarg, sortim a la dreta per una placa-díedre amb uns passatges atlètics i despés per placa fins a un desplom què dona pas a una placa molt compacte Ae-A0 amb una sortida de V+ per arribar a la R4.Cinquè llarg, superem un gran bloc per entrar a una gran feixa herbosa, hem de flanquejar a la dreta fins a trobar un parabolt amb una P picada, on fem la R5.Sisè llarg, pugem per una placa i seguim per un díedre, un cop superat anem a buscar una placa (A0), amb una sortida en lliure per arribar a la R6.primer llargsegon llargtercer llargquart llargsisè llargFOTOCIM

Integral d'en pitu i la nuri

DIMECRES, 10 D'ABRIL Aquest dimecres cal fer bondat, per obligacions familiars no convé marxar gaire lluny i tornar aviat a casa. Solució quedar-nos per Montserrat on...

Via Xustiyou a la paret de la Ruïra

Desde fa mes de 30 anys que hi pujo per la pista de Fontalba a fer ski de muntanya o a escalar a la Dent d'en Rosell sempre em fixava en aquesta paret i no entenia com no hi...

Avenc d'en Pasant

Avui hem iniciat la temporada de sortides de tarda. Aquestes sortides, que realitzem quan el dia és prou llarg per fer una activitat a la tarda, són normalment...

Itziar a la Paret del Temps.

Després de la tempesta ve la calma i, després de la mona ve el mono. Així, que amb reserves suficients per passar una setmana, he anat a la tranquila paret del Temps a...

Via PA BA. PARET DEL DEVESSÓ. MALANYEU.

28/02/24. Després de fer la via Independència, encara ens dona temps de fer un altre via. Escollim la vai PA BA. La via té quatre llargs de corda, un primer per...

De la cala d'en torrent a la torre d'en rovira

Primera proposta excursionista a l’illa d'Eivissa. La verita era una mica – molt – escèptic pensant que no m’agradaria caminar per sa illa però la veritat és que la...

Via PAS D'ESTRÈS. PARET BUCÒLICA.

17/02/23. El dia què vàrem escalar amb la Cec va comentar què volia anar a la via Pas d'Etrès, avui hi anava amb el Manel i m'apunto. Via de caire esportiu amb molt bona...

Tarannà Domèstic a la Paret del Devessó

Aquest matí, mentre feia una escaladeta a la paret del Devessó a Malanyeu, he tingut la sensació de veure fotogrames encara per venir de la meva vida i, sense dubte, aquest...

Circular als Carcaixells d'en Dalmau

Avui anirem al Baix Empordà, al Massís de Cadiretes a la zona protegida dels Carcaixells d'en Dalmau. Ens trobem doncs en una zona molt peculiar a on afloren una seria...

Via dels Gallifantes a la Paret del Grau.

La via dels Gallifantes a Coll de Nargó és l'última proposta oberta a la paret del Grau, i abans no es massifiqui hem decidit anar-la a fer. De clientela no li'n faltarà,...

Verd de Jade a la Paret de Riu Lacó.

Aprofito aquest fantàstic matí de sol hivernal, en que les obligacions familiars donen un marge ben curt de temps, per repetir la Verd de Jade a Riu Lacó. La darrera que em...