Vies BARON ROJO-EL NOSTRE AMIC. SÓCOL NARIEDA OEST.

3/10/23. Com encara fa calor anem al Sòcol de la Narieda on encara tenim feina a fer. Avui farem dues vies què estan fetes per fer-les el mateix dia ja què comparteixen la baixada. Anem dues cordades, el Ramir i el Felip comencem per la via El Nostre Amic i amb la Isabel comencem per la via  Barón Rojo.Dos vies totalment equipades amb parabolts amb certa distància què li donen el seu punt. Bona roca i escalada atlètica a l'ombra fins a les dues més o menys.Vies recomanables.Per: Ramir Aparisi-Felip Linares, Isabel Notivoli-Joan Asín.DADESVies re-equipades 2022Per:Franc García, Marcel Lavaquiol, Òscar Fernàndez, Ramón Rubio, Miquel Garrell.Equipament: totalment equipades amb parabolts.Material: 12 cintes exprés, friends petits-mitjans opcional.Dificultat: 6a (via El nostre Amic). V+(via Barón Rojo). V+/A0 obligat.Orientació: oest.Roca: Calcari.Aproximació: A la carretera C-14 un cop passat Coll de Nargó i abans d'Organyà, trobem a la dreta la carretera què porta a Alinyà-Cambrils, un cop passat el pont agafem la carretera a l'esquerra direcció Fígols d'Organyà. Trobem un primer aparcament reservat a Bombers/Emergències, seguim i aparquem al següent a l'esquerra. Creuem la carretera i un corriol ens porta a un camí transversal, el seguim a l'esquerra i pugem a busca la paret, anem a la dreta fins a peu de via, noms pintats.Descens: En dos ràpels per la via Baron Rojo.BARON ROJOPrimer llarg, placa mantinguda de 45m amb assegurances distants.Segon llarg, trobarem trams atlètics i obligats en el V+.EL NOSTRE AMIC.Primer llarg, placa mantinguda en el V grau.Segon llarg, sortim a l'esquerra i pugem verticalment passatges atlètics  a l'entrada de la R2 l'hem de fer a l'esquerra (Cadena). Mantingut en el V+.Tercer llarg, placa en tendència a l'esquerra obligada 6a (V+/A0) seguim verticalment i entrem a un díedre per on pugem V+, al final anem a l'esquerra a buscar la R3 (R2 Barón Roja).VIA BARÓN ROJOprimer llargFelip i Ramic al primer llarg de la via El nostre Amicsegon llargVIA EL NOSTRE AMICprimer llargsegon llargtercer llargFOTOCIMFOTOCORDADES

Via Diedre Central al Sòcol del Montroig.

En Parce tot sol i en tres atacs obre aquesta via tota ella tipus "sendero limite" al Sòcol del Montroig.No en trobarem cap ferro homologat si no es perquè...

Repoquer de vies a les arenes

DISSABTE, 30 DE MARÇ Estem en plena Setmana Santa i procurem amortitzar les possibilitats de sortir a escalar els dies que podem, però el dijous varem fer molts...

Nova via. Diedre Central al Sòcol del Montroig.

Després de la bonica pluja d'aquest cap de setmana i que ho ha deixat tot nevat per sobre de 1200m. calia buscar una paret a cotes més baixes i llavors s'ha m'ha encès la...

Nova Via. Cresta Narieda a Narieda Sud.

Roca Narieda la tinc vista des de tots els angles però, ves per on, un dia va apareixer el que semblava havia de ser una cresta a prop del cantell entre la cara oest i la cara...

Redescobrint el nostre patrimoni

Al racó més al nord de la comarca del Baix Llobregat, trobem aquesta petita vil·la que té a les seves esquenes la imponent mola de la muntanya de Montserrat. Sí, ja ho heu...

Un parell de vies a la paret de la pluja. Odèn

AproximacióAvui, amb en Jordi Martínez, teníem la intenció d'anar a escalar la via "integral del señor Lopez" a la zona de l'embassament de la llosa del cavall. Sant...

16 de desembre, un tomb pel nostre patrimoni

Un tomb pel nostre patrimoni que es troba entre Collbató i la Vinya Nova. DIA:  16 de desembre del 2023 HORA:  8h 30 m. LLOC DE TROBADA:  Casinet CAL...

Indis de Ponent al Sòcol del Montroig.

El sol de Desembre sempre fa el ronso i li costa de sortir, però mica en mica ho va fent. Com de mica en mica, també vaig repetint vies al Sòcol del Montroig, avui, la ja...

Trio de vies a la pastereta

DIUMENGE, 03 DE DESEMBRE Aquest diumenge hem quedat amb la gent de Vilafranca de quedar-nos per Montserrat i cercar un lloc arrecerat i al Sol perquè les temperatures...

Via del Diluvi al Sócol del Montroig.

El penúltim llarg és molt ben parit i la primera tirada també és bona, a la resta de la via s'alternen trams xulos amb els rostolls i caminades de rigor. De molt bon...

Via del jaumet al sòcol del mont roig

DIMECRES, 22 DE NOVEMBRE Sortim de casa amb l' intenció d'anar a escalar a la Paret del Doll però arribem al Coll de la Font llonga i en el camí trobem la barrera...

Via CHARLYE 10. SÒCOL DE NARIEDA.

25/10/23. Teníem varies opcions i ens decidim per anar al Sòcol de Narieda a fer la nova via equipada. L'Agustí i el Juli què no ha escalant en aquest racó fan les vies...

Via de la Brownie a Narieda Oest.

Segueix la calor i segueix la búsqueda de l'ombra. Avui hem anat a Roca Narieda a fer un parell de vies del vessant oest, primer la Ja et val (feta fa just 9 anys... ja es...

Via " Mal pas" i vies 5 i 6 de l'esquerra .

Avui hem anat amb en Xavi Solà als graus de Collbató a fer la via Mal Pas que ell encara no havia fet.Jo  recordava haver-la escalat fa força anys i en tenia un...

Via BROWNIE. SÒCOL NARIEDA.

5/09/23. El Miquel Garrell hem va passar la Ressenya de la nova via oberta al Sòcol de la Roca Narieda. Un cop publicada ja s'ha repetit força vegades, avui hi anem amb la...

100 vies d’escalada sostenible a Catalunya

100 VIES D’ESCALADA SOSTENIBLE A CATALUNYA (juliol 2023-Editorial Prames) veu la llum en el 10è aniversari de La Cordada Centenària …Continua llegint →

Paret del pont. vies "Kulen Bajen" i "Pim Pam"

Aquest dimecres ens apropem a Alós de Balaguer per repetir la via "els misteris de lo Pepe gall" però al arribar a la font que hi ha a 1 km. sortint del poble ens trobem...

Poquer de vies a la paret del grau

DIUMENGE, 09 D'ABRIL DE 2023 Fa pocs dies buscant per les xarxes, vaig trobar dues vies que no tenia coneixement de la seva existencia a la Paret del Grau de Coll de...