Montserrat - Collbató - Paret de la Codolosa - Via: Avi Antonio - 09/01/2024

Sembla que per fi el temps vol canviar i venen uns dies de mal temps, així que avui encara que fa fred aprofitem per anar a la Paret de la Codolosa.A les 3/4 11, en l'aparcament, marcava 1º, però a la paret si estava molt bé. Aprofitarem per repetir la via: Avi Antonio que en tenim un bon record de quan la vàrem fer fa uns 3 anys.Us deixem la nostra ressenya.l'Ita en el primer llarg quasi arribant a la reunió.Mirant el segon llarg on es va fer neteja i es va fer caure uns blocs inestables. En aquest segon llarg em crida l'atenció que hi ha més terra que quan la vàrem fer per primer cop i tenia el seu sentit, ja que la via estava acabada d'obrir. En aquesta foto, feta a la segona reunió, podreu veure que la terra no té cap consistència doncs no té gens d'humitat, aquest fet fa que vagi baixant per la via. Esperem que amb les properes pluges per fi s'arregli una mica. Arribant a la segona reunió. Iniciant el tercer llarg. Aquest cop portàvem el C #2 i ha quedat perfecte en el forat que hi ha només sortir de la reunió. Altra cop em torno a mirar el 6a i no li veig manera de fer-ho. Aquest cop però, em surt amb un Ao. Hem millorat :-)Malgrat el fred avui hem pogut escalar molt bé Ens fem una foto al cim de record. Aproximació: Des de l'urbanització de Collbató pujarem per la drecera del Fra Garí fins que trobarem una trenca a ma dreta que ens porta al peu de la Paret de la Codolosa. La via comença a la dreta de l'Avi Trepador. 10 a 15 minuts. La Via: itinerari lògic i molt ben trobat, on s'ha fet una bona feina de neteja. L'equipament molt correcte on haurem de posar alguna assegurança flotant. Totalment recomanable.1er llarg: 25 metres III, IV, Vè. 2 parabolts.  Pugem verticals i ben aviat podrem posar una assegurança flotant en una fissura, després la dificultat va augmentant i en podrem posar una altra en un forat que ens permetrà anar a unes fissures que van en diagonal d'esquerra a dreta que ens portaran a la reunió.2on llarg: 30 metres. V+, Vè, V+. IV. Equipat amb parabolts.  Sortim per la dreta amb uns passos força difícils fins que anem un xic a l'esquerra i la dificultat baixa una mica, tot i així trobarem algun pas que ens ho haurem de mirar. Tot seguit la cosa es tomba una mica i la dificultat minva fins a la reunió. En aquest darrer tram més fàcil també podrem posar un Camelot a "tope".3er llarg: 25 metres. Vè, V+, 6a, pas Ae/Ao. IV, V+. Equipada amb parabolts i 1 pitó. Des de la reunió ja veurem que el primer parabolt està un xic distant i que en el desplom hi ha un pas llarg. Abans d'arribar el primer parabolt podrem posar un Camelot en un forat, i el pas que és llarg del desplom és fa prou bé gràcies a la bona pressa. Arribar al darrer parabolt d'aquest desplom, tot i que està junt, costa més, on podrem fer un pas Ae o Ao per sortir. Després anirem per terreny més fàcil fins que podrem posar un friend on abans hi havia un pitó. Ara ens queda un segon desplom a superar que està assegurat amb 2 parabolts. Nosaltres l'hem fet de dreta a esquerra, després de provar-ho per l'esquerra i no trobar-li la solució. Tot seguit ja arribem a la reunió.Descens: podeu baixar en ràpel per la mateixa via o caminant.Material: 8 cintes, Camelots 0,50, 0,75, i 1. Baga de reunions.1ª Ascensió: per Lluís Nadal, Albert A. i Dani.  any 2021. La 1ª Ascensió és d'en Lluís Nadal i de la seva filla Núria Nadal, porta el nom en record del pare del Lluís i de l'avi de la Núria. Felicitats per la feina feta!!.Apa a escalar que el mon s'acaba!!

Via Xustiyou a la paret de la Ruïra

Desde fa mes de 30 anys que hi pujo per la pista de Fontalba a fer ski de muntanya o a escalar a la Dent d'en Rosell sempre em fixava en aquesta paret i no entenia com no hi...

Itziar a la Paret del Temps.

Després de la tempesta ve la calma i, després de la mona ve el mono. Així, que amb reserves suficients per passar una setmana, he anat a la tranquila paret del Temps a...

Via PA BA. PARET DEL DEVESSÓ. MALANYEU.

28/02/24. Després de fer la via Independència, encara ens dona temps de fer un altre via. Escollim la vai PA BA. La via té quatre llargs de corda, un primer per...

Via PAS D'ESTRÈS. PARET BUCÒLICA.

17/02/23. El dia què vàrem escalar amb la Cec va comentar què volia anar a la via Pas d'Etrès, avui hi anava amb el Manel i m'apunto. Via de caire esportiu amb molt bona...