Posant llum a la foscor: vies del sector del túnel del santuari del lord

Per arribar-nos al santuari del Lord (Sant Llorenç de Morunys) hem de passar un túnel. Al marge sud hi ha un sector d’escalada on sempre es troben escaladors – de fet hi ha alguna presa ben sobada – però en canvi hi ha un cert embolic sobre la graduació i nom de les vies. Quan estava preparant aquesta entrada ja vaig trobar una web que ho ha intentat (clicar aquí). Tot ve perquè en el llibre SOLSONÈS,GUIA D’ESCALADES on hi ha una ressenya confosa.Ha estat un dia fred d’hivern però ens ha tocat el sol i hem escalat de meravella. La Carme Martínez portava unes galetes de xocolata i fruits secs que ens han donat les energies necessàries per tibar amunt i explorar les vies i saber-ne els noms.Si hi ha alguna errada en el croquis o en la descripció, si us plau, expliqueu als comentaris de sota... gràcies.M'ha quedat molt brut però no tinc ganes de tornar-lo a ferDescripció de les vies: Num. 1 ¿? - Num. 2 Pacagarce de 6c/6c+ - 6b: Les primers més situades a l’esquerra. A la part superior extraplomen de valent. Són les vies més llargues del sector (uns 20 metres). S’inicien en la mateixa carretera. Num. 3 Quitaté que masturbas (6a) – Num. 4 Bernat Cule (5b). La primera comparteix inici de la via amb la Pacagarce. Num. 5 Coquillo (V) Per una mena de canaleta dreta però amb força canto.Num. 6 Yuyu (5c/6a) – Num. 7 Xell (6a) – Num. 8 Lamita (5c) Les vies estan indicades amb el nom a peu de via. Num. 9 Via d’en Magi (V) – Num. 10 ¿? (IV+) Num. 11 ¿? (III+): Al terra hi ha pintat un III+ però no veig cap parabolt per daltNum. 12 – Num, 13 – Num. 14 (III- i II+)) : Vies curtes i de dificultat molt baixa amb només un parabolt per reunió i sense assegurances intermitges. Cal pujar dalt per veure-les la mini reunió. En algun esquema hem vist els noms de Pubilla putilla o no? (podría ser la núm. 13) i Comane (la núm. 14). Poder un dia d'aquest hauré d'anar a posar el nas...ACCÉS: Posem el comptaquilòmetres a zero en la rotonda de sortida de Sant Llorenç de Morunys i anem cap al Coll de Port. Al 1,5 km agafem el camí asfaltat al santuari del Lord.Al km 3 passem un túnel i aparquem a la sortida. Les vies estan a l'altre costat. Vinga a escalar que el món s'acaba.També us pot interessar:, ben properes, les vies llargues de:  El Jardi del Guillem: 4.0 - Dels filosofs  -  Desertors i Roca Sobirana:  L’Aresta Oest, la via de la Broca  Visites inesperades i l'Aresta dels Piteus.

Iaios, Placa de la LLum i 3 pollets (esquerra)

De nou pugem a Corbera, aquesta vegada ens ha acompanyat la Marta, la company del Jordi que encara no coneixia aquest magnífic recó del Bergadà i que com ja es habitual...

Placa de la Llum (Retrobada)

10-04-2024BergaSanta Maria de CorberaPlaca de la LlumVia : Placa de la Llum (Retrobada)Bon dia, cel clar, una mica de fresca matinal amb una suau brisa continental, perfecte....

Via IAIOS. SANTUARI DE CORBERA.

11/04/24. Amb el Remi Brescó anem al Santuari de Corbera (Berguedà), on segueixen obrint vies i un nou camí d'aproximació. Ara ja no cal rapelar per accedir a peu de les...

Repoquer de vies a les arenes

DISSABTE, 30 DE MARÇ Estem en plena Setmana Santa i procurem amortitzar les possibilitats de sortir a escalar els dies que podem, però el dijous varem fer molts...

Via del DIEDRE al Santuari de Corbera. Espinalbet

Diumenge 18 de febrer de 2024Per acabar d'arrodonir el dia i escalar la via que ens queda per fer, un cop acabada la via IAIUS, ens decantrem a la via del DIEDRE. Per...

Tuc de sarrahera desde boca sur túnel vielha

Tuc de Sarrahera El Tuc de Sarrahèra, Tuc de Sarraèra o Tuc de Sarrahera es una montaña que se encuentra en el sur de la comarca de la Vall d’Aran (Lleida), se eleva 2.645...

Matinal al santuari de corbera

DIMECRES, 21 DE FEBRER Anar a una zona d'escalada de moda te els seus perills, pot haver-hi saturació !!!. Això es el que ens ha passat avui. Nosaltres som dues cordades...

Via IAIUS al Santuari de Corbera. Espinalbet

Diumenge 18 de febrer de 2024En aquesta paret del Santuari de Corbera, els darrers messos s'han obert quatre vies i una d'elles, la més antiga, "restaurada", i tot això en poc...

Matinal al santuari de corbera

DIMECRES, 31 DE GENER Després d' algunes setmanes de retard el Visa vol tornar a tocar roca tot i estar encara convalescent, però sense forçar gaire la maquina, per...

Placa Llum - Retrobada

01-02-2024Berga Santuari de Corbera Placa de la Llum Via: Retrobada + Placa de la Llum Anem a fer aquesta via que, per a mi només creua o insereix un curt tram de...

Via alimera: santuari d'hivern a la codolosa

Inici de la via (a l'esquerra estan començant la via del DiedreTorna el temps de les boires i no podem deixar d'anar al santuari de la Codolosa. Sembla que no som els únics...

Primera esquiada per el sector de Porté

Aquesta darrera setmana ha deixat el Pirineu Oriental de color blanquet, això ha fet que passi a tenir una imatge més bonica i d'hivern, però no tot és tirar coets!,...

Via nil al santuari de corbera

DIMECRES, 10 DE GENERSom “animals” de costums i no podem evitar-ho. Aquest dimecres tot i saber que teníem una llevantada no ens resignem a quedar-nos a casa i...

Aresta de l'Isard. Sector trad

Roger ens fa arribar una foto amb 4 ratlles amb unes curtes vies que desconeixem. Sembla que la major part obertes per J. Marmolejo i una línia de Juan Gutiérrez (El lado...

Un parell de vies a la paret de la pluja. Odèn

AproximacióAvui, amb en Jordi Martínez, teníem la intenció d'anar a escalar la via "integral del señor Lopez" a la zona de l'embassament de la llosa del cavall. Sant...

Trio de vies a la pastereta

DIUMENGE, 03 DE DESEMBRE Aquest diumenge hem quedat amb la gent de Vilafranca de quedar-nos per Montserrat i cercar un lloc arrecerat i al Sol perquè les temperatures...

Cingles de vallcebre- sector la matella

DIUMENGE, 05 DE NOVEMBRE Avui sortim de casa amb un condicionant clar, fugir del vent de Ponent, i segons la meteo sembla que al interior seran mes fluixes les ventades...