Sant Llorenç del Munt - Punta del Mig - Via Punta del Mig - RESTAURADA - 29/01/2023

A la Punta del Mig a finals de l'any 1970 en Àngel Colomer, Francesc Alavedra, Francesc Galofré i en Pep Melo, varen obrir una via a la vessant Sud-Est, anomenada Punta del Mig igual que a la mateixa roca. Després varen obrir a la seva esquerra el Sostre dels Parents. En Pep Melo va ésser l'encarregat de fabricar les plaquetes. La Punta del Mig Durant molt anys aquesta via, va ésser lloc d'aprenentatge de l'escalada artificial pels escaladors del Vallés. Després  en Eduard Amat i Andreu Lozano varen obrir una via amb espits anomenada "No hi ha Kules" que la va creuar a la part alta de la primera tirada.Fa un parell d'anys, i vàrem anar amb l'intenció de repetir-la i vaig veure que una bona part dels burils no hi eren i és que els havien estat tallat, només en podíem veure algun a la part més alta, així que vàrem anar a l'Esquirol que sempre és bonic de repetir.  En Sergi començant la feina de restauracióAssegurant-lo amb un fred que pela. Des de feia temps que ens feia il·lusió recuperar aquesta via que estava totalment anul·lada i pensàvem que no era just quan molts ens hi havíem format. Si que hi ha l'altra via, però segurament aquesta no hi hauria de ser, doncs la creua totalment i algun tros coincideix uns metres.Aquest dissabte tornant de Montmell i mirant de trobar un lloc per anar el diumenge, va sortir la possibilitat d'anar a restaurar aquesta via. En Sergi que és molt hàbil amb el trepant i que li agrada molt Sant Llorenç ràpidament si va apuntar.En Sergi, ara si, al solet, amb el trepant a tope.  L'Ita apurant tot el que pot en lliure. Entrant a la reunió.La Montse  i jo pujant de segons en el primer llarg. (Foto Sergi Villar)Com han canviat el temps, abans pujàvem en artificial i ara podem pujar en lliure combinat amb algun pas d'Ao.  (Foto Sergi Villar)La Montse entrant a la 1ª reunió. (Foto Sergi Villar)En Sergi l'artista del primer llarg. Iniciant el segon llarg. (Foto Montse Miñano)Antigament aquest segon llarg es feia en artificial fins que es podia sortir en lliure, ara ha quedat pràcticament en lliure, tot i així podrem fer un pas Ao per superar el primer ressalt.Posant una baga a la savina. Passos drets i amb bona roca és el que ens trobarem en aquest segon llarg. Sortint de la via.Foto cim. Ressenya publicada en el Butlletí de l'UES nº 38 de març - abril de 1978, que per diferenciar de les altres vies li dèiem Via Sabadell, però el nom correcte és Via Punta del Mig. La ressenya de com ha quedat.Moltes gràcies Sergi per l'esforç fet en el primer llarg, i Montse per acompanyar-nos i fer-nos-ho passar tan bé.Aproximació: La Punta del Mig, està entre la Cova de les Gaites i l'Agulla de l'Esquirol. Per anar-hi, deixarem el cotxe al final del Carrer Cavall Bernat i després pujarem per un corriol que ens portarà fins a sota de la Cova de les Gaites, després només haurem d'anar una mica a la dreta i ja estarem a peu de via.La Via: aquest itinerari el fa especialment important a l'història de l'escalada del Vallés, especialment pels escaladors de Sabadell i Terrassa que vàrem iniciar-nos a l'escalada artificial en aquest itinerari. La via té dos llargs, que antigament es feien totalment en artificial i ara es pot forçar en lliure amb algun pas Ao. Hem respectat les poques assegurances velles que quedaven i que es podien aprofitar, També hem respectat els espits de la via No hi ha Kules.  Tot i així, hi ha algun pas que haurem d'"apretar".... Recomanable. 1er. llarg: 30 metres. V+/Ao  Començarem per un diedre fins una savina que, abans ens hi penjàvem i ara està totalment morta. Al costat hi hem posat un parabolt des d'aquí anirem a buscar un buril que hi ha en un bloc a la nostra esquerra, pas fi i amb roca a controlar. Tot seguit ens pujarem sobre el bloc i seguirem vertical amb escalada amb lliure fins sota d'una fissura. Per sortir de la fissura haurem de fer alguns passos d'Ao i tot seguit anirem a l'esquerra amb molt bona roca. La...

El Pati Vertical. Sant Fruitós de Bages.

Avui el temps era rúfol i no animava per anar a escalar a les parets, així que hem optat per anar al rocòdrom que fa poc s'ha obert en un polígon industrial de Sant Fruitós...

Pedró del Tubau des de Sant Jaume de Frontanya.

Ruta feta el 04/02/2024. Descripció de la ruta.El Pedró del Tubau, de 1.543 metres,  és el cim culminant dels Rasos del Tubau, petita serralada prepirenaica situada...

Eroles, Sant Adrià i Claramunt

var Latitud_sortida = 42.173220; var Longitud_sortida = 0.816259; var Mapa_defecte = 'ICC'; var Domini = new String(window.location.protocol +...

Escletxa del moro  o cova de sant jeroni

Barranco de la Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni en Montserrat De nuevo una aventura Montserratina combinando diferentes actividades montañeras barranquismo, escalada y...

Pa Siempre a la Punta Trini Climb.

Aquests del Trini Climb la van ben encertar amb aquesta via. Es tracta d'una línia fissurada de dalt a baix, en general molt franca d'escalar si ens va el tema atlètic malgrat...

Escletxa del Moro o Cova de Sant Jeroni

L'Escletxa del Moro és un indret singular de Montserat. Es tracta d'una cavitat dintre d'una gran fisura entre roques, al peu de la Paret de l'Aeri. Tot i que...

Aresta del Violí a la Miranda de Sant Benet.

Molt guapa via en el seu grau, amb una pedra de primera divisió i un traçat súper xulo. Fins l'any 2013 es trobava equipada amb parabolts i és considerava una escalada de...

GR3: Àger - Sant Esteve de la Sarga

Avui hem fet la que podríem considerar l'etapa reina d'aquesta temporada del GR. L'etapa d'avui ens ha portat a saltar el Montsec per un dels passos més alts,...

Gavà- La Carrerada- Sant Climent- Gavà.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Vertical.Altimetria del dia d'avui.La idea inicial d'avui era agafar la bicicleta (ja ho teníem tot preparat), però veient el vent fort...

Camí Ral de Sant Boi de Llobregat (289 m)

Dimarts 30 de gener de 2024MatinalHora de sortida: Vuit del matí.  Ubicació: Comarca del Baix Llobregat.  Temps aproximat: 3 h 15 min (6,5 km)  Desnivell:...

Pump track a sant pere de vilamajor

Ja tenim una nova instal.lació de Pumt track al Valles Oriental i molt aprop de casa meva ... a SANT PERE DE VILAMAJOR i més concretament a la urbanització de CAN...

Off road sant celoni a cardedeu

MOTOS: BMW F 650 GS / HONDA HRF 450 /YAMAHA T700 TENERÉCurt tram de conexió entre CArdedeu amb Sant Celoni amb dos trams interesant, un curt però tènic i un segón, la pista...

Off road vallgorguina a coll de sant benet

MOTOS: BMW F 650 GS /HOND HRF 450 /YAMAHA T700 TENEREPreciosa ruta circular fàcil sortint de Vallgoruina i trepitjant del MONTNEGRE !!!Sortim de Vallgorguina, i més...

Pui de lleràs per la carena de sant salvador

Ara fa uns mesos vàrem venir a pujar el Pui de Lleràs, en aquella ocasió ho fèiem des de La Terreta, vessant Noguera Ribagorçana i concretament des del poble...