Via Xumeneia Directa Vilarrubies-Vilaseca al Mollo Petit (Gros)

Via que ens ha agradat molt i que situem a l'esquerra de  l'Apia. Nosaltres em fet el primer llarg d'una variant que ens mena a la xemeneia central.Ahir Vilanova de Meia ens va deixar una mica trinxats!La trobem totalment restaurada amb parabolts i pitons de l'epoca que li donen molt ambient.Porteu friends al gust!Va a buscar la xemeneia extraplomada amb molta elegancia. Es veuen els tacs de fusta i burins anticsEs troba compartida amb alguna au rapinyaire i es ben bruta de tot tipus d'excrements i egagropil·les. Del tot recomanable, amb bona insolació per aquests matins d'hivern.Oberta per Toni Vilaseca i Rafel Vilarrubies al 1969-70, nomes amb pitons i alguna baga per llaçar.Ara es troba trepitgada per parabolts, com tantes altres.Fotos historiques per cortesia d'en Toni Vilaseca.

Via de L'Exiliat al Mollo del Mig

Quan vem fer l'aresta del Ninet al Mollo de la Mare de Deu ja vaig veure aquesta via.Tenint una sageta vaig preguntar als posibles operturistes i bingo!! A...

Via Cisco al Ninet. Mollo de la Mare de Deu

Fa uns mesos feiem la Cresta del Ninet però sense pujar aquesta bonica i altiva agulla.No teniem ni coneixement ni informació.Ara si amb un bon guia local i...

Via de la Sabina al Molló Petit (Gros)

Fot un dia ben rufol i fem rapidament aquesta elegant via. En Toni Vila-seca ens explicà per on va, però entrem un xic mes a l'esquerra per un esperonet molt maco.A...

Via Directa Miranda Fra Gari a la Codolosa

Feta avui despres de treballar , amb aquesta finalitzem gairebe totes les vies de la  Codolosa. Nomes resta alguna de dificil.Entrada entre les vies Germinal i...

*** La Noire (110m, 6a), Petit Dru, Vingrau

Dimecres, 18 d’octubre de 2023No m'ho esperava, dura i contundent, La Noire és com un glop de cafè, intensa i amarga. És difícil trobar ressenyes de Vingrau, però aquesta...

Via Paret Negra (Integral) al Mollo Gros

Despres de fer la bonica via Apia al Mollo Gros ens vem fixar mentre baixabem en aquest elegant itinerari.La trobarem molt facilament doncs es a la dreta de Apia. Tot just...

Pou i safareig petit de la Mare de Déu en El Bruc

El Pou i el safareig petit es a tocar a la llera del torrent de l’Illa, enmig dels horts a sota del veïnat del Bruc de la Parròquia en El Bruc. De fet esta format per el...

La Directa Carla

12-04-2023 Berguedà Malanyeu Paret del Davessó Via : La Directa Carla Avui tranquil·litat post-Setmana Santa, els companys encara estant de viatge amb les seves...

Puigmal i Petit de Segre

Distància: 14 km.Desnivell: 800 m+/1300 m-.Dificultat tècnica: ME, S2 (S3).Punt de sortida: estació Puigmal 2900.Durada total: 4.30 h. Des de l'aparcament de...

Amb esquís al Pic Petit de Segre

Distància: 8 km.Desnivell: 800 m.Dificultat: mitjana-baixa, S2-S3.Durada total: 4 h.Punt de sortida: estació Puigmal Err (aparcament cota 2000).Dia: 27 de...

La Pluja d'Idees i la Directa a La Cajoleta.

En allunyem de les multituds i ens endinsem pel, cada dia més trillat, Camí dels Francesos fins al cor de Montserrat per fer un parell de boniques vies a La Cajoleta:...

Pèlag Petit de Vilobí del Penedès

El Pèlag Petit està dins del Parc dels Talls de Vilobí del Penedès, s’accedeix pel carrer Talls. Tal com el seu nom indica, és de dimensions reduïdes. A l’entrada al...

La Directa al Pic d'Esquella.

Quan vas a fer una via amb poca informació i nules referències, tant pot ser un bou com una vaca. Per mi, la Directa al Pic d'Esquella és més bou que vaca i s'ha d'estar...

Via Directa Navarro a les Palestres d,Ampriu.

Despres de veure tota classe de bitxussss en plena natura i de patir amb molta por unes suposades bramades d,os passem una nit força tranquila a les pistes de Cerler.Al...

Gra de Fajol Petit

Curta matinal al pic de Gra de  Fajol Petit (o de Baix), al circ d'Ulldeter.És una circular amb pujada per la tartera/canal N-W del bloc muntanyós del Gra de ...

Crònica d’un petit descobriment

A quatre passes de Collbató, com aquell que diu, hi ha aquest indret sorprenent per inesperat: els gorgs de la riera de Guardiola. Entre els municipis de Sant Salvador de...

PARET DE LA FORMIGUERA Vies directa i Savina

Aquest dissabtes els col·legues del Vallès em diuen que vindran per Sant Llorenç, amb gent que no han fet massa roca. Anem a la paret de la Formiguera, el Quique...

**** Triple Directa (265+m, 6b+), el Doll, Montsec

Dimarts, 12 d’octubre de 2021L'aventura té lloc reservat als pilars del Doll, silenci i boira configuren un regne alçat de torres taronges. El seu mandat esdevé sever,...