**** Triple Directa (280m, 6b), Mascarat (Agulla Inferior), Alacant

Dimarts, 21 de novembre de 2023En el fred d'aquest matí totes les línies fugen amunt. Immersos com estem al fons del barranc no tenim altra opció que alçar la vista i topem amb una perspectiva capgirada on els ponts sustenten el cel. Queda clar que Mascarat té el seu propi horitzó. La sensació és contradictòria, un pressentiment fugaç de vertigen invers que crea nous camins.N'escollim el més selecte, la Triple Directa. Atrevida combinació de tres itineraris que condensen en una sola línia la millor verticalitat del barranc. Escalada de la vella escola que no se n'està de res, diligents alternem placa, diedre, fissura i desplom i en tots hi trobem gest exquisit i una intensitat que mossega. Equilibri sincer de força i una elegància brusca que neix de l'encert del traçat.Roca que fa treballar, com més amunt més salvatges les fissures. Bellesa nua que no necessita arguments pels qui entenen de clàssica. Indagant camí recuperem les alçades i amb elles el mar. Les vies aquí al Mascarat tenen un caràcter que m'agrada, exotisme llevantí que convenç.Notes d’interès vertical: Triple Directa (ressenya blog Nezkas), admirable combinació de tres itineraris amb nom propi a l’Agulla Inferior del Mascarat. La tria dels llargs es centra en bellesa, caràcter clàssic i dificultat compartida, el resultat, un conjunt que suma. Una via engrescadora que demana pols i seguretat en la navegació, emmarcada en un escenari que la fa diferent.La Triple Directa s’inicia amb els dos primers llargs de l’Aurora, la primera via que va escalar l’Agulla Inferior des de la base, segueix per la Botella-Montesinos, oberta als anys 70 per R Botella i J. Montesinos i acaba per la magnífica Boulder Terminal oberta als anys 80 per J. Motes, M. García, E. Barberá i E. López.Centrant-nos en la Triple Directa, és una via semi-equipada amb austeritat i diversitat de material, pitons vells i nous, ponts de roca, espits i bolts (alguns amb força rovell). Cal completar sempre les tirades i els dos darrers llargs són els més nets amb diferència, tot i que el poc material fixe que tenen queda compensat per una fissura d’escàndol. Diversitat de reunions (espits, bolts, càncams i algun pitó), no cal reforçar-ne cap. De material s’ha d’anar ben proveït, setze cintes, tricams i joc de tòtems/friends (de tòtem negre a C3) i repetir mitjans (C0.75 a C2). Estrep i tascons opcionals.Roca, calcari d’ampli ventall. Inici de tacte incert que ràpidament vira al gris on l’adherència és de bon gestionar. A la part superior de la via domini del taronja que com sempre demana precaució i acumula alguns passos polits. En el conjunt de la via, llevat de trams puntuals, la roca és bona i amb varietat de cantells, per norma les fissures són les qui porten la batuta.Grau clàssic i ben posat (6a+ obligat), tirades mantingudes i amb geni despert, totes tenen el punt de pebre. Compromís mitjà lligat a l’equipament que completa el caràcter ferm de l’escalada. La via comença pel vessant sud-oest de l’Agulla Inferior, però a la meitat del recorregut un flanqueig porta plenament cap a orientació oest, estarem a resguard del sol fins migdia.El traçat combina amb encert les millors tirades de tres vies de referència al Mascarat (fotografia blog Maniobras de Escapismo). Encetem l’escalada per les esveltes plaques de l’Aurora, fent una travessa en diagonal a l’esquerra per una petita vira (pitons i bolts/espits visibles). NO fer cas d’una línia de ponts de roca situada a l’esquerra de la vira que puja pel dret. Placa tècnica, vertical i amb passos que cal saber llegir, és intensa. R1, un espit, un càncam i un pitó.Segon llarg curt, on destaca una panxa de geni concentrat que cal prendre pel lloc correcte, el truc és anar a l’esquerra, però no us penseu que se li endolceix massa el caràcter. R2, dos espits gegants amb cadena de ràpel i un bolt. És possible enllaçar aquestes dues tirades en una de sola (55m). Deixem l’Aurora, en el tercer llarg ja tastem la Botella-Montesinos i el tarannà...

Via Directa Miranda Fra Gari a la Codolosa

Feta avui despres de treballar , amb aquesta finalitzem gairebe totes les vies de la  Codolosa. Nomes resta alguna de dificil.Entrada entre les vies Germinal i...

La Directa Carla

12-04-2023 Berguedà Malanyeu Paret del Davessó Via : La Directa Carla Avui tranquil·litat post-Setmana Santa, els companys encara estant de viatge amb les seves...

La Pluja d'Idees i la Directa a La Cajoleta.

En allunyem de les multituds i ens endinsem pel, cada dia més trillat, Camí dels Francesos fins al cor de Montserrat per fer un parell de boniques vies a La Cajoleta:...

La Directa al Pic d'Esquella.

Quan vas a fer una via amb poca informació i nules referències, tant pot ser un bou com una vaca. Per mi, la Directa al Pic d'Esquella és més bou que vaca i s'ha d'estar...

Via Directa Navarro a les Palestres d,Ampriu.

Despres de veure tota classe de bitxussss en plena natura i de patir amb molta por unes suposades bramades d,os passem una nit força tranquila a les pistes de Cerler.Al...

PARET DE LA FORMIGUERA Vies directa i Savina

Aquest dissabtes els col·legues del Vallès em diuen que vindran per Sant Llorenç, amb gent que no han fet massa roca. Anem a la paret de la Formiguera, el Quique...

**** Triple Directa (265+m, 6b+), el Doll, Montsec

Dimarts, 12 d’octubre de 2021L'aventura té lloc reservat als pilars del Doll, silenci i boira configuren un regne alçat de torres taronges. El seu mandat esdevé sever,...

Peña ezkaurri. directa esminu.

28/07/20. Marxem uns dies al Pirineu Aragonés i la primera parada és a Ansó. Quan arribem fa molta calor, mengem alguna cosa al Càmping de Zuriza i és impossible intentar...

Via Directa a la Trona.

Molt bona via d'artifo,de regalar-se possant friends que queden a caldo, amb ambient des del primer metre.De moment totes les que he fet a la Trona m'han semblat tallades amb el...

Via del diedre + entrada directa via giraud

DIUMENGE 28 DE JULIOLAquesta setmana tenim una sortida “mixta” amb la família. Amb això vull dir que podrem fer activitats que ens agraden a tots.Les perspectives pel cap...

Sessió triple a la Torre Xica.

Avui a Abella de la Conca sessió triple en molts aspectes: fent la fotosíntesi completa al solet d'hivern amb una temperatura perfecta, tranquilitat insultant tot i escalar...

Doble directa (toy dolls + ok pana)

DIMECRES, 07 DE NOVEMBREAbans del pont de Novembre, ja varem quedar amb el Juan Carlos per sortir el dimecres següent, (a ell li cal demanar festa a la feina), i quasi tenim...

Serrat del Coniller, via Directa de l'Avatar

20.04.18  Avui fa poc més de mig any que vam assolir el tossal més oriental del serrat del Coniller, per la via Liebe Clàudia, i ja tornem a ser aquí, al final del camp...

Via directa al Balandrau

Quan vaig tenir coneixement de la ruta directa al Balandrau —del jaçal de Costa Rubí al cim, pel barranc de les Llosardes—, de seguida vaig voler anar-hi. Vaig llegir els...

La Directa Estel a la Roca Gran de Ferrús.

Bona jornada d'escalada avui a la Roca Gran de Ferrús repetint la Directa Estel, feia tants anys que l'havia fet que ja no recordava lo bonica que és (Jul-03) i, si a més a...

DMM Dragon Cams II Friends – Triple Agarre

Los nuevo modelo de DMM Dragon Cam II viene la gran novedad de mejorar la superficie de los lóbulos para un agarre mayor a la roca. DMM es un fabricante de Gales que lleva 30...

Gran Paradiso. Directa a la paret NW

El cap de setmana anterior teníem possibilitat de marxar, i vam veure que al Gran Paradiso el temps i els condicions coincidien: bones!! Així que vam preparar l'escapada,...