GR 331. Camí de Conquesta. Etapa 5. Olocau del Rei- Todolella

12 de febrer de 2024 Seguim descobrint el Camí de Conquesta. L'etapa 5 del GR 331 "De la Naranja a la Mola", fa de frontera natural amb Aragó i al llarg del seu trajecte es pot gaudir d'infinitat de grans masades i de la natura "aspra" que les envolta. Una etapa fortament antropitzada entre masos i molins del parc eòlic de la Todolella que són presents bona part del camí, però conservant l'essència dels Ports. La TodolellaEn ser una etapa relativament curta, de tant sols 12 km, optem per combinar les etapes 5 i 6 en una de sola, passant així la dificultat a moderada per l'acumulació de km. i de desnivell. Si es fan per separat es poden considerar com a fàcils.Aproximació: Al ser un recorregut lineal, cal fer una combinació de cotxes, deixant-ne un al principi i l'altre al final de cada etapa de l'itinerari. Dificultat: fàcil.Desnivell: 240m positius i 500m. negatius.Durada: Unes 3h 30'. 12 km.Itinerari: Sortim de la plaça de la preciosa esglèsia de Santa Maria del Pópulo d'Olocau del Rei, del S XIV, on trobem també els cartells indicadors de l'etapa 5 del Camí de Conquesta. Baixem fins al carrer Carretera d'Alcanyís i anem per l'esquerra cap a la sortida del poble. Dalt del turó de l'esquerra, testimoni del pas del temps, s'aixequen les restes del Castell d'Olocau, del segle XI. Un cop a la carretera CV-121, la creuem i prenem el camí que puja cap al cementiri, sense arribar-hi. Abans trenquem per la dreta i passem per davant d'un vell maset des d'on gaudim d'una preciosa panoràmica d'Olocau. Santa Maria del PópuloCastell d'OlocauOlocau del ReiSeguim l'assagador de l'ermita, un camí terrer i argilós que ens porta al pujador, encara empedrat, d'accés a l'ermita de de Santa Magdalena. Bon exemple de tipologia de Reconquesta, la seva construcció es remunta al S XIV, la més antiga de les ermites d'Olocau. En l'actualitat és al davant del traçat de la CV-121, i la seguirem en direcció nord-est, per l'assagador que va per l'esquerra de la carretera.Assagador empedrat de l'ermitaErmita de Santa MagdalenaCollet del Barranc de la TorretaAl final de la recta creuem la carretera i encarem el sender que baixa cap al Barranc de la Torreta, flanquejat per l'esquerra pel gran parc eòlic de la Todolella.Cap al fons de la vall i a l'esquerra veiem el Mas de la Torreta i la bancal del davant el bonic, i sec, pou del mas, fet de pedra en sec i completament colmatat, amb l'afegit de comptar amb una vella porta de ferro... molt surrealista. Al costat el vell safareig del mas  també cobert de vegetació. Barranc de la TorretaMas de la TorretaPou de la TorretaSafareig de la TorretaEl camí carreter remunta  ara cap al nord, circumval·lant el Pic de l'Arc, coronat per un gran aerogenerador, i ens situa al capdamunt de la carena que en direcció nord-est conforma el parc eòlic. De camí podem gaudir de la gran panoràmica cap al nord on destaca proper el Mas de Lecha i la Serra de Bordó. Per la dreta i cap al fons de la vall el Mas de l'Arc.Maset de l'ArcMas de la LechaSerra de BordóParc eòlic TodolellaMas de l'ArcAnem en direcció a un tossalet rocós més elevat, coronat també per molins, el Pitalaero. Al peus d'aquesta lloma i a la seva part esquerra veiem també el Mas de la Cova d'Alvaro. A la dreta del Pitalaero veiem un gran edifici, segurament de servei del parc eòlic, som a la cruïlla de Codalbre, i una rabera de vaques vénen encuriosides a veure'ns passar. Un indicador ens fa seguir l'ampla pista d'accés al parc uns metres cap al sud-est, per la dreta destaquen els Tossals dels Pinillos.El PitalaeroMas de la Cova d'AlvaroCodalbreTossals dels PinillosTrenquem per l'esquerra per una espectacular pista encimentada que davalla cap al Barranc de la Mola. De camí deixem a la dreta una gran bassa argilenca per recollir aigua per als ramats, quasi bé seca, i més avall encara un bonic abeurador que deixa anar l'agua sobrant a una petita bassa de reg. L'ametller de l'abeurador ja està completament florit tot i ser a principis de gener i estar a uns...

Menorca: camí de cavalls (sud de l'illa)

L'any passat vaig poder recórrer el Camí de cavalls, per la costa nord. Tenia clar que tornaria i faria la continuació que aquí us presento. Aquest cop hem vingut a fer una...

CAMÍ DE CAVALLS: etapa 1: DE MESQUIDA A ES GRAU

Ja hem fet tot el tomb de Camí de Cavalls però trobem a faltar la primera etapa de Maò a Es Grau, així que ens va semblar prou interessant refer aquest recorregut, però hem...

De Lloret a Blanes pel camí de ronda

Atractiva excursió seguint el camí de ronda del GR-92 que va de Lloret a Blanes. Es tracta d'un itinerari d'uns 11 km que es poden fer en 3.30 h i en el qual gaudim d'un...

Traure un camí de la uci: de castarne al faro

Castell de CastarnerEls companys de Castarné ens comenten que volen recuperar un antic camí i ens demanen la nostra col·laboració. En el meu diccionari personal ajudar -...

Via "el camí de Samper"

Ressenya dels VisasAvui m'he deixat enredar pel Jordi i hem anat a fer aquesta via que no m'ha agradat gens. Si voleu informació, la trobareu en l'enllaç de la ressenya...

Puig d'en Farineta i camí de sa Pineta

Powered by Wikiloc El Puig d’en Farineta, també denominat puig d’en Basset, assoleix una alçada de 324 m. i és ocupat pel mirador - refugi del Foment del Turisme de...

Salt de l'olla - camí ral

En aquesta ocasió hem vingut a la Vall d'en Bas amb una finalitat exclusivament fotogràfica, es a dir, res de llargues caminades ni de feixucs desnivells a superar. Després...

El camí del llorer

El camí del Llorer, anomenat equivocadament com a canal, és un traçat mig equipat que transcorre per l'interior de la canal de l'Artiga Baixa.El camí del Llorer és un...

Serrat del poll: via camí ral, sortint caminant

Entre els mesos de gener i juny està restringida l'escalada per nidificació d'ocells.Inici segon llargLa paret del Serrat del Poll deu estar de moda des de que es van...

Trekking mardi himal-machapuchare. etapa 5

15/10/23. Darrer dia de trekking, avui serà de baixada des del Low Camp 3050m a Sidhing 1850m. Arribem a mig dia on ens esperen uns tot terreny què ens portaran a...

Trekking mardi himal-machapuchare. etapa 4

14/10/23. Aquesta és l'etapa estrella del Trekking, ens espera un llarg dia. Sortim del High Camp 3580 i arribem al punt més alt 4200m, amb bones vistes al Machapuchare,...

Trekking mardi himal-machapuchare. etapa 3

13/10/23. Jornada curta del LOW CAMP (3050m) al HIGH CAMP (3580m). Seguim pel bosc espès, mica en mica l'anem deixant endarrere fins a Badal Danda, on ens trobem de cop unes...

Trekking mardi himal-machapuchare. etapa 2

12/10/23. La segona etapa és llarga, sortim de Deurali a 2232m i arribarem al Low Camp 3050m, passant per Forest Camp. Al matí ens trobem amb el Regal de veure l'Annapurna sud...

Trekking mardi himal-machapuchare. etapa 1

6/19/23. Marxem cap a l'aeroport ben carregats, quan arribem per facturar ens diuen què hi ha "overbooking", Turkish Airlines, no entenem res.....Un grup què anava al trekking...

Artà a Sóller. Tercera etapa Volta a Mallorca.

L'itinerari sencer de la Volta a Mallorca 2023 amb aquesta tercera etapa.Itinerari marcat amb el ciclocomputador Hammerhead Karo II.Altimetria del dia d'avui.Tercer i últim dia...

Vallfornés ... camí roca penjallops

... Vallfornés és d´aquells indrets que li tens carinyo dons és casa nostra. Ja de petits pujava en bicicleta a fer el banyet a Roc fíté i segueixo pujant a fer el banyet...

Tuixent tours: el camí del fiter

El Fiter és un coster que domina l’extrem est del poble de Tuixent. Actualment està repoblat de pins roigs però només fa uns 70 anys aquest indret era totalment conreat,...