MONTSERRAT, MIRANDA DE LA PORTELLA INTEGRAL CARRERAS-NICOLAU,CADE. PORTELLA GRAN, Via LAPÒNIA

28/03/15. Aquest dissabte quedem amb el Josep per a escalar a Montserrat, escollim dues vies què és poden enllaçar. Comencem per la via Carreras-Nicolau, a l’Agulla de les vuit, dos llargs de corda per una xemeneia amb un primer llarg combinat en lliure i Ae i un segon en lliure amb una entrada de V+ què ens porta al coll entre l’Agulla de les vuit i la Miranda de la Portella on muntem la R2. Des del coll seguim per la via CADE, sortim en flanqueig fins a l’esperó on trobem uns passatges d’Ae per sortir a una placa què ens porten a la R3 al peu d’un fissura. El darrer llarg sortim amb un passatge d’Ae i després anem a l’esquerra a buscar un díedre què ens porta al cim. Les dues vies estan equipades, nosaltres hem posat però un Camalot del 1 al primer llarg, un 0,75 al segon i un del 2 al quart, amb 10 cintes exprés farem.Fem un ràpel de 20m per la cara nord i anem a buscar una canal què ens porta a peu de via un curt ràpel per salvar un ressalt , en deixa al camí que resseguim fins a trobar la canal què ens porta a l’inici de la via Lapònia.Aquesta via ja s’ha convertit en una clàssica, amb un primer llarg espectacular. El segon per una placa tot i una aparença de ser més fàcil no val abaixar la guàrdia, trobem un desplom on fem A0 al mig. El tercer llarg segueix per placa a buscar l’esperó fins a un desplom què passem en Ae. El quart llarg de tràmit, fem un primer ressalt per sortir a unes rampes fàcils què ens porten a peu del darrer ressalt. El darrer llarg és curt, vertical i amb bons còdols. La via està totalment equipada, caldrà portar 17 cintes exprés.En resum una  aprofitada matinal, amb dues vies equipades i bona companyia.Des del cim de la Portella ens hem recreat una estona mirant les vistes de la regió de les Agulles. Per: Josep Santasusana i Joan Asín.ressenyesprimer llarg Carreras Nicolausegon llargseguim per la CADEpas d'Ae al darrer llargprimer llarg via Lapòniasortint a l'aresta primer llargarribant a la R2inicia tercer llargal desplom del tercer llarg Aea la R3darrer llargFOTOCIMS, MIRANDA I PORTELLA

Avenc gran de les alzines

Avenc Gran de les Alzines (-70 m) El Avenc Gran de les Alzines es una cavidad ubicada en el macizo del Garraf en el término municipal de Vallirana, tiene una profundidad de -70...

Fa temps que no vaig a fer cap avenc, més que res perquè últimament estic poc entrenat a l'esforç que exigeix remuntar verticals, malgrat això en Rafel i la Sónia...

Avenc Gran de les Alzines

L'Avenc Gran de les Alzines és una de les cavitats més conegudes de la zona del Garraf. Té una profunditat de 70 metres, encara que la part més interessant...

Cara Est de la Portella Petita.

Nosaltres hem fet la Via del Ràpel apurant les últimes llums d'una tarda curta baixant d'agulles.La Normal també l'hem fet i només hi resta un espit un xic abans...

Via Directa Miranda Fra Gari a la Codolosa

Feta avui despres de treballar , amb aquesta finalitzem gairebe totes les vies de la  Codolosa. Nomes resta alguna de dificil.Entrada entre les vies Germinal i...

Aresta del Violí a la Miranda de Sant Benet.

Molt guapa via en el seu grau, amb una pedra de primera divisió i un traçat súper xulo. Fins l'any 2013 es trobava equipada amb parabolts i és considerava una escalada de...

Charco Azul. El Risco. Gran Canaria

8 de desembre de 2023 Fent de turistes en familia per Gran Canaria, dediquem el dia a conèixer la part oest de l'illa, la més escarpada i espectacular, que compta...

Roque Nublo. Gran Canaria.

7 de desembre de 2023Les voltes de la vida m'han portat a visitar l'illa de Gran Canaria aquest desembre passat. Com no podia ser d'altra manera, aprofitem per visitar les...

Vies del llit , nature + miranda de fra gari

DIMECRES, 03 DE GENER Estem en plenes festes i entre apat i apat sempre és bo baixar els torrons. Per sort tenim proper a casa aquest sector que sempre ens salva una...

Queralt Xenia a la Miranda de Can Jorba.

Probablement ens trobem davant de la típica "via de col.col·leccionistes", malgrat un darrer llarg molt bo i algun tram esporàdic bonic la majoria de l'itinerari es...

Mirall Corcat a la Portella Blanca.

Diuen els entesos que és de les picants i amb caràcter de la contrada, a nosaltres ens ha semblat que està molt ben trobada amb tirades molt bones. Potser la primera i la...

Cova gran de sant valero

Cova Gran de Sant Valero en Formentera La Cova Gran de Sant Valero o Cova de Sant Valero se encuentra en la isla balear de Formentera al norte de la Punta de...

Cova Gran de Sant Valero

He tornat a Formentera per recórer les cavitats més importants de l'illa. Aquesta vegada no he vingut sol sinó que he programat una estada de quatre dies a...

Estellencs - Bosc Gran de Planícia

Fem una caminada agradable i sense complicacions pel terme d'Estellencs amb el límit de Banyalbufar. Sortim dels rentadors d'Estellencs pel camí Reial d'Estellencs a...

Esperó M.T.V. a la Roca Gran d'en Ferrús.

Per treure's el barret amb l'estil i saber fer de l'aperturista que ha obert aquesta via en solitari. Molt ben trobada i resolta: ens ha semblat una via ben guapa!.Alterna...