Mirall Corcat a la Portella Blanca.

Diuen els entesos que és de les picants i amb caràcter de la contrada, a nosaltres ens ha semblat que està molt ben trobada amb tirades molt bones. Potser la primera i la quarta són un pèl més justes. Precisament aquesta quarta tirada compta a la Travessa dels Deus que algú comenta que la va trobar exposada. Nosaltres l'hem pogut assegurar posant un Alien blau a la sortida del bolt i més endavant semblava que també entraven coses. Variada amb díedre, placa fina, trams a bloc, placa de continuïtat...Accés: Des de Vilanova prendre la carretera en direcció al Pas Nou, la que puja a les parets. Passem la Roca dels Arcs i trobem una pista a ma esquerra senyalitzada " Portella Blanca". Aquest trencant es troba abans de l'Hostal Nou i davant d'una granja. Seguirem aquesta pista uns 9 quilometres on aparcarem a ma dreta ( 4 cotxes ).Si es disposa de tot terreny es pot acabar de fer la baixada final fins al coll de la Portella Blanca. Aproximació: Des de la Portella Blanca agafarem la canal que baixa cap al poble de Rúbies, seguint el G.R.. Baixem fins que som a l'alçada de la base de la paret ( 5') i aquí agafarem un corriol que ressegueix la base de l'espadat. La via arrenca un parell de metres a la dreta de la Cita a cegues. Díedre amb un parell de cordinos: un en una alzina i un altre en un bloc encastat.Horaris: Aproximació per dalt 20',via 3 hores i retorn al vehicle 20'. Si volem enllaçar amb una altre via de la mateixa paret conteu 15' de caminada.Material: Un joc de friends des de l'Alien blau al Camalot del 2. En alguna ressenya marca el 3 i repetir algun ferro petit/mitjà.Grau obligat: 6a/A1.Orientació: Sud oest, sol a partir de la una.Descens: La via acaba a pocs metres del camí de l'aproximació.Ressenyes: Joanasín,Luichy i lo Gall.Moltes gràcies!.

Cara Est de la Portella Petita.

Nosaltres hem fet la Via del Ràpel apurant les últimes llums d'una tarda curta baixant d'agulles.La Normal també l'hem fet i només hi resta un espit un xic abans...

Mirall Corcat al Peladet Oriental.

Estrenem l'any en el tranquil llogaret de Rúbies i aquesta bastant recent obertura al Peladet Oriental: la Mirall Corcat. Fent cas omís a la minsa plugeta matinal, que...

15 anys de... la Lapònia a la Portella Gran.

El anys següents a la seva obertura, la Lapònia al vessant oest de la Portella Gran de Montserrat, va convertir-se en una escalada ben freqüentada. Jo vaig fer la meva...

Via MIRALL CORCAT. PELADET ORIENTAL. RÚBIES.

3/07/23. Rúbies és un racó què destil·la tranquil·litat, avui amb el Ramir anem a fer la darrera via oberta al Peladet Oriental. Aquesta via va entre les vies Cita a...

Bages a la Portella Petita.

Seguint els passos de Copitos de roca fem aquesta agulla de la cara oest de la Portella Petita. El primer llarg és difícil fer-lo totalment en lliure, per la dificultat i la...

La Portella del Pinell. El Port. 100 cims

5 de novembre de 2022 Interessant proposta per descobrir una part del Port poc freqüentada però no per aixó menys atractiva. Entre el Mas de Barberans i la Sénia...

Bassa de La Portella d’Avinyó (Bages)

La Bassa de La Portella està a uns 100 metres al nord-est  de la gran masia en Avinyó. L’aigua que omple la Bassa prové del Torrent de La Portella. Té una longitud...

Sols la via normal de la portella inferior

En baixar de l'agulla Sense nom veiem que encara tenim temps per fer alguna altra escalada i anem a veure l'aresta est. Miro els blogs que diuen: El col.leccionista...

Via Laponia a la Portella Gran

Aquesta via s'ha anat convertint en una classica: dificultat assequible,equipament generós, tirades xules i l'exotisme de l'entrada per l'avenc en tenen la culpa. Preveure un...

La Senda de los Ángeles a la Portella Superior

Aquesta via s'ha fet famosa amb el nom de la Senda de los Ángeles, però en realitat és una combinació de diferents vies obertes prèviament. Crec que el canvi de nom va ser...

Estrany mirall llunar

DISSABTE, 30 DE SETEMBREAquest dissabte que no tinc company definit, començo la ronda de trucades per mirar de fer alguna escalada acceptable aquest cap de setmana, el diumenge...

Vall de la Portella en BTT

var Latitud_sortida = 42.071433; var Longitud_sortida = 1.870138; var Mapa_defecte = 'ICC'; var doc_track =...

Integral Senda dels Àngels a la Portella Gran

Les Portelles, el pas d’entrada natural a la Regió d’Agulles. La via Integral Senda dels Àngels a la Portella gran és un recorregut que combina diverses vies:...

Crònica cursa la portella 2016

CRÒNICA CURSA LA PORTELLA 2016 - 2a Cursa del Circuit Camp de TarragonaDiumenge 20 Març, arriba la 2a cursa del circuit camp de Tarragona i aquest cop cap a serres del mestral...

A la Portella del Forn (Andorra)

**Aquest és un bonic i clàssic itinerari circular que queda amanit amb el trempat descens de la Costa de Fontfreda cap a la vall de Rialb. I en realitat força segur a les...

Vandellòs per la Portella

Vandellos from Txaeska on Vimeo. Era la tercera vegada que pujava al Corral del Pinxo pel Coll de les Portes i la Portella. La segona va ser ja fa aproximadament uns 10 anys i...

A la GAM de la Portella Petita (Montserrat)

**Aquest dia enfilem a veure la posta del sol i la sortida de la lluna plena des d'aquesta bonica agulla ben encarada a ponent, de tan fàcil accés, i fàcil escalada....

Cursa de muntanya La Portella 2013.

Introducció:10-03-2013.- Avui he fet la primera cursa de muntanya de la temporada o potser puc dir de la meva vida.Havia fet algun duatló de muntanya, algunes curses de Btt i...