Terra Ferma, 6b/MD+, 130 mts + Metallica 6b+/A1/MD+, 130 mts. Montroig, Pilar Sin Brillo

Quedo amb Salla per ajudar-lo a enllestir la seva croada col·leccionista de vies al Montroig. Escollim dos vies properes, de manera que podrem intentar-les al dia. Les dues ens han agradat força. Fem l'aproximació per baix, remuntant el camí que porta al refugi del xut. L'inici és clar passat uns gran sostres, per una canal amagada.Terra Ferma. Amb la marca Ballart ens esperàvem menys proteccions. Trobarem bolts de 8 mm. 4 a cada llarg, excepte al darrer que n'hi ha 3. Un bolt amb una xapa cutre a peu de via marca l'inici. Portem de tot, tascons, aliens, totems i cams fins al 3.5. La roca és diversa; trams tetris a vigilar, trams amb roca excel·lent i d'altres, pocs, amb calcari descompost.   L2 espectacular, llarg. Quan arribeu a la feixa on sembla que hi ha d'haver la reunió, seguiu 3 o 4 mts amunt i la trobareu a la feixa següent. L4 de sortida potent. Aire entre el 1er i 2on bolt, de manera que no val a caure si no es vol repicar al relleix, de manera que el grau és bastant obligat. Decidim rappelar i deixar els rappels muntats. Ḧem deixat la R4 i la R2 amb cordinos i mallons. En 2 rappels sereu abaix. Aprofiteu la R3 per fer córrer el nus avall, ja que us sobra corda.Metallica. De la factoria Marmolejo el registre canvia. Trobarem menys proteccions. Deixem el C3.5 i ens tornem a endur tot. L1 dur que es curra Salla. Entrada de V+ (dur) fins a la panxa A1. Pitó (compte que belluga, no estaria de més pegar-li 4  martellades) i pont de roca a l'entrada que us permetran posar un friend des d'on penjar un strep i anar  a xapar el segon pitó a la sortida de la panxa. D'aquí 2 spits i fora. L2 amb sortida  de V+ neta per serrar les dents. Reunió en un pont de roca en una feixa. L3 amb un pitó d'inici que marca una fissura a esquerra on cal tibar, i sortida cap a la vertical amb el pas de 6a (també dur) protegit per un spit. L4 de 6b+ amb dos panxes i un spit a cadascuna. El primer es xapa bé, però al segon s'hi ha d'arribar. A mi el grau em torna a semblar prou obligat. Sortida ja més fàcil, però per terreny tetris, a esquerra, fins llaçar una sabina (on hi ha un cinta camuflada i putrefacta que no hem tocat).Fotocim sota la lluna i cap abaix caminant abans que ens agafi el negre. En 15' som a peu de via i en 15' més al cotxe, tot just enfosquint-se.Ressenya extreta de la Guia del Montroig 2014 amb permís dels autorsTerraFerma. L1TerraFerma. Inici L2TerraFerma. L3TerraFerma. L4. Metallica. L1 a l'A1Metallica. L2Metallica. L3Metallica. L4Moonlight selfieZona on s'ubiquen les dues líniesLo Xist post-20-D

L'Àliga i la Talaia. Terra Alta. 100 cims.

30 de desembre de 2023Començava l'any 2023 en l'ascensió al Pic de l'Àguila, a la Ribera d'Ebre, i el tanco pujant a l'Àliga, un cim vehí de la Terra Alta. Passo de...

La viergen del pilar a collegats

DIMECRES, 04 D'OCTUBRE Comencem a preparar la sortida del dimecres i deixo que el Lluis esculli objectiu , mes que res per variar i no tenir que proposar jo la sortida com...

Els Picos de Urbión 2.229 mts. Sistema Ibèric

Dimecres 16 d'agost de 2023 Els Picos de Urbión constitueixen una de les serres més elevades del Sistema Ibèric espanyol i el seu cim és el Pico de Urbión, de 2.228...

Pou de cal Terra de Gelida

L’antiga masia de cal Terra va ser construït el 1633, segons la data gravada a la finestra central, aquest casal de planta rectangular, consta de planta, un pis i golfes, amb...

Via Terra de Vents als Plecs del Llibre.

Quan quedes amb un habitual de Sant Llorenç costa trobar una via on un pelacanyes com jo no acabi veient la padrina. Per sort avui el company s'apiada de mi i accedeix a...

12/02/23 Terra Alta. Serra de cavalls

Per poder assistir a la excursió és obligatori estar federat LLOC DE TROBADA: a les 6h30' a l'antiga UEC de Barcelona - Gran Via de les Corts Catalanes /  Muntaner...

Integral pilar martinez

DISSABTE, 15 D'OCTUBREEl dijous passat en Ramon va deixar al cotxe una jaqueta i cal tornar-la per aixó hem quedat en trobar-nos a Ca l'Anna per esmorzar i veure'ns.Avui...

La Gorra Frígia, via Pilar Martínez

Una nova matinal d'escalada a Montserrat, aquesta vegada a la Gorra Frígia, una de les roques més característiques del massís, que ja havíem pujat moltes...

La talaia de l'urgell: el pilar d'almenara

Teníem altres plans inicials però al final hem trobat un bon pla B per conèixer el nostre país i anar treballant la meva recuperació. Hem decidit pujar al Pilar d'Almenara,...

Camí natural de l'Algars. Terra Alta

8 de desembre del 2021Tram de l'etapa 10 del cami natural Matarranya-Algars, des del despoblat de Pinyeres fins a la N-420, prop de Caseres. Feta amb un cotxe alt (tampoc cal...

"Metálica". Pilar Sin Brillo. Montroig.

Bona via, directa, contundent, i amb poc "brillo". Els graus colladets i la protecció s'ha de treballar amb consciència.Quatre llarguets on flairarem l'estil de l'escalada amb...

Nova via. Pilar Oriental al Pic d'Esquella.

En una excursió a començaments d'estiu per la zona d'Envalira (Andorra) la meva mirada és perdia una i altra vegada en el Pic d'Esquella. Fruit d'aquesta atenta mirada i en...

PARET BUCÒLICA. Via TERRA DE DINOSAURES.

9/01/20. En aquests dies de boira a les planes, avui ens refugiem a la Paret Bucòlica què sempre és una bona opció. Quan aparquem el fred és intents, però al peu de via ja...

GORRO FRIGI Integral Pilar Martinez

D'aquesta cara del Gorro, només havia fet la GEDE. Aquesta via no sé si va buscant l'espai entre vies, doncs mentres vas pujant vas veien expansions pels costats. La via no...

Trail Montroig Extrem (24,5 km, 1850 m. d+)

Després d'un any d'aturada, enguany ha tornat amb força aquesta cursa del Mont-roig, amb un circuit renovat que ha incrementat el desnivell de la prova llarga fins als 1850...

Rabadá Navarro al Pilar de Cotatuero

LuichyPrimera escalada aquest racó tant espacial, si, espacial per que hi ha que ser un xic Marcià per fotre's aquí.No anem malament però el fet de no abaixar la guàrdia...

Castell d'Hostoles (602 m). Terra de nyerros.

IntroduccióSituat entre les Planes d'Hostoles i Sant Feliu de Pallarols, a tocar de la carretera, s'alça un turó amb les restes del Castell d'Hostoles. Des del cim del turó...

Innominata al Pilar sin Brillo.

M'acoplo, a última hora com a tercer de cordada, per anar al Montroig on els companys ja havien decidit l'objectiu: la Innominata al Pilar sin Brillo, més bona del que...

12/11/17 Terra Alta – Serra de Pàndols

LLOC DE TROBADA:  antiga UEC de Barcelona- Gran Via de les Corts Catalanes / c/ Muntaner (sortida amb autocar). Cal confirmar l’assistènciaHORA:   2/4 de 7 del...