Gavà- Martorell- Gavà pel camí de terra paral·lel al Riu Llobregat.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.Ahir va ser el primer dia que vaig sortir a entrenar una estona després d'haver passat deu dies confinat a casa, després de donar positiu de Covid uns dies enrere. Vaig fer quasi 40 kilòmetres plans per carretera, tot i trobar-me una mica cansat vaig recuperar sensacions.Avui ja he incrementat els kilòmetres, però no el desnivell (encara em costa una mica respirar). Surto de Gavà i pels Polígons Industrials arribo a Sant Boi on agafo la pista que puja paral·lela al riu Llobregat.Per pujar ho faig per la part esquerra (sentit ascendent), per baixar ho faig per l'altra part i així aconsegueixo fer una circular quasi sense passar pel mateix lloc. Vaig passant pobles com Sant Vicenç dels Horts, Molins de Rei, Sant Andreu de la Barca, un cop passo els Horts de Can Albereda arriba el tram de pujada més fort de la sortida d'avui, és molt curt, però força dret. Em deixa a l'antiga N-IIa i des d'aquí una petita baixada fins a arribar a Martorell, uns metres pels carrers de la població i arribo al Pont del Diable on faig una petita parada.Després de les fotos de rigor, continuo pel que és el camí de Sant Jaume des de Barcelona, ara em queda el riu Llobregat a la meva dreta (sentit descendent), la pista tota l'estona està en molt bones condicions per rodar amb la Gravel, però a l'arribar al Papiol, hi ha un petit tram estret on he de baixar uns metres de la bicicleta, un cop a la part baixa del riu ja continuo, tot i que el camí es força estret.Aquest camí dura molt poc i ben aviat ja arribo un altre cop a la pista ampla, passo per davant mateix d'un conegut hotel de Molins de Rei i passo al costat dels Aiguamolls de Molins de Rei. Al costat mateix de l'estació d'Aigües de Barcelona a sant Feliu travesso el riu Llobregat per un pont de formigó, a evitar quan baixa molta aigua.Surto a la mateixa pista de pujada d'aquest matí, s'acaba la pista i torno a sortir als Polígons Industrials de Sant Boi, només em queda continuar per la carretera per arribar a casa. Bones sensacions, però hem de començar a forçar una mica més la màquina, aquests dies m'han deixat una mica xafat.......Desnivell: 330 mts.Recorregut: 62, 4 Km.Horari: 2h, 54 m.Parc Agrícola del Baix Llobregat amb un camp de carxofes.Al fons podem veure Collserola tapat per la boira.La pujada la realitzaré per la part esquerra del riu Llobregat, al baixar per la part contrària.Hi ha trams que vaig al costat de l'autovia.Aquest és el tram amb la pujada més forta de tota la sortida.Baixada cap a Martorell.Entrant a Martorell.Pont del Diable.Orbea Terra, encara que no ho sembli, força bruta de pols de la pista.Agafant sensacions.Part superior del Pont del Diable.Al fons podem veure Montserrat.

Menorca: camí de cavalls (sud de l'illa)

L'any passat vaig poder recórrer el Camí de cavalls, per la costa nord. Tenia clar que tornaria i faria la continuació que aquí us presento. Aquest cop hem vingut a fer una...

De Lloret a Blanes pel camí de ronda

Atractiva excursió seguint el camí de ronda del GR-92 que va de Lloret a Blanes. Es tracta d'un itinerari d'uns 11 km que es poden fer en 3.30 h i en el qual gaudim d'un...

Traure un camí de la uci: de castarne al faro

Castell de CastarnerEls companys de Castarné ens comenten que volen recuperar un antic camí i ens demanen la nostra col·laboració. En el meu diccionari personal ajudar -...

Via "el camí de Samper"

Ressenya dels VisasAvui m'he deixat enredar pel Jordi i hem anat a fer aquesta via que no m'ha agradat gens. Si voleu informació, la trobareu en l'enllaç de la ressenya...

Puig d'en Farineta i camí de sa Pineta

Powered by Wikiloc El Puig d’en Farineta, també denominat puig d’en Basset, assoleix una alçada de 324 m. i és ocupat pel mirador - refugi del Foment del Turisme de...

Salt de l'olla - camí ral

En aquesta ocasió hem vingut a la Vall d'en Bas amb una finalitat exclusivament fotogràfica, es a dir, res de llargues caminades ni de feixucs desnivells a superar. Després...

L'Àliga i la Talaia. Terra Alta. 100 cims.

30 de desembre de 2023Començava l'any 2023 en l'ascensió al Pic de l'Àguila, a la Ribera d'Ebre, i el tanco pujant a l'Àliga, un cim vehí de la Terra Alta. Passo de...

El camí del llorer

El camí del Llorer, anomenat equivocadament com a canal, és un traçat mig equipat que transcorre per l'interior de la canal de l'Artiga Baixa.El camí del Llorer és un...

Serrat del poll: via camí ral, sortint caminant

Entre els mesos de gener i juny està restringida l'escalada per nidificació d'ocells.Inici segon llargLa paret del Serrat del Poll deu estar de moda des de que es van...

Vallfornés ... camí roca penjallops

... Vallfornés és d´aquells indrets que li tens carinyo dons és casa nostra. Ja de petits pujava en bicicleta a fer el banyet a Roc fíté i segueixo pujant a fer el banyet...

Tuixent tours: el camí del fiter

El Fiter és un coster que domina l’extrem est del poble de Tuixent. Actualment està repoblat de pins roigs però només fa uns 70 anys aquest indret era totalment conreat,...

Pou de cal Terra de Gelida

L’antiga masia de cal Terra va ser construït el 1633, segons la data gravada a la finestra central, aquest casal de planta rectangular, consta de planta, un pis i golfes, amb...

Cardedeu ... bon día, de cami a la feina !!!!

El HASHTAG #CAMIALAFEINA és un recull d´imatge i videos en el entorn de CArdedeu qualsevol día entre setmana de casa a la feina realitzat amb una BMW F650 GS ... camins,...

Font de l’inici del camí vell a Collbató en El Bruc

Aquesta Font es situada al costat del carrer de l’Església on hi ha un aparcament, que des d’allí s’inicia el camí vell del Bruc a Collbató. Es d’obra molt senzilla,...

La Serra de Tramuntana: Camí de S'Arxiduc

El Camí de S'Arxiduc es correspon amb una obra de pedra seca extraordinàriament ben treballada que l'arxiduc Lluís Salvador d'Àustria-Toscana (1847-1915) va manar...