GUADALEST. PENYA ALCALÀ. Via LA DIAGONAL.

20/02/17. Rebo un Wasap d’en Josep, el febrer volem anar a escalar a Alacant t’apuntes?... hi tant. Avui sortim cap a Alacant, el Josep Santasusana, Joan Brunet, Xacó, Xavi Díez, Jaume Planell, Joan Asín, per estar-hi una setmana. Abans d’arribar a Benirdorm, parem a Gualadets una zona d’esportiva per tastar la roca Alacantina. Ens dividim en tres cordades i cap a la paret. Amb el Jaume escollim la versió clàssica i ens decantem cap a la via La diagonal, què com el seu nom indica, creua la paret de dreta a esquerra, entre un munt de línies i xapes. Per arribar-hi haurem d’anar al poble de Guadalest i seguir les indicacions de la piscina, aparcarem a les piscines al costat d’un abocador, just al peu de les parets.Nosaltres hem fet  la via amb cinc llarg de corda (curts). Primer llarg pugem un ressalt i anem en tendència a l’esquerra fins a fer la R1, passem per varies reunions agafem la de més a l’esquerra. El segon llarg puja bastant recte, anem pujant  per un munt de línies parabolts, al final pugem per una fins a un altre cornisa on fem la R2. El tercer anem en flanqueig a l’esquerra fins una canal on muntem la R3. El quart llarg segueix per l’esperó de l’esquerra fins a un forat on cal muntar la reunió. El cinquè llarg, cal sortir per un forat a l’a l’altre vessant i seguir pujant fins una bavaresa equipada amb parabolts abans d’arribar a la R5. El descens el fem amb dos ràpels des del cim.Via recomanable per a clàssics, amb els dos darrers llargs exòtics. Cal portar-hi friends, tascons.Els altres companys han estat tibant a les vies esportives, a algunes vies han tret les primeres xapes.Després d’aquest tastet amb bones vibracions ens arribem fins a Benidorm o serà el nostre camp base durant uns dies.Per: Jaume Planell, Joan Asín. primer llargprimer llargsegon llargsegon llargarribant a la R2tercer llarginici quart llargquart llargpassant pel forat per accedir a l'altre vessanta la R4a la Bavaresa abans d'arribar a la R5FOTOCIM

Via Merche a Penya Esquach (Panticosa)

Aquest estiu passat un dia de molt de vent (massa) i mal temps en alta muntanya, vem fer aquest bonic itinerari.Te molt bona roca amb unes formacions ben boniques....

Via ENANTYUM. PENYA NARIEDA OEST.

12/09/22. A la vessant oest de Narieda han obert una nova via, que s'obre pas a la banda dreta de paret  en inici al costat de la Ferrada. La via te dues parts...

*** Esportiva reincident, Penya Roja, la Riba

Dimecres, 27 de març de 2022Ens cal color, en el format que sigui i sense mesura, tot i que a vegades cal acotar-ne la intensitat. Tornem a la Riba, vers el record latent de...

Esperó Aliana, 6a+ (175 m), Penya Predicadera

Ves per on, aquesta sí que em deixa "indiferent". Escalada ultra-love-climbing en sentit literal i figurat. Tot i això, bona roca i una bonica línia. A gaudir de la companyia...

LLac i Puig de Son Fe ( Penya des Migdia)

Hora Inicio: 10:01 8 ene. 2022Hora Fin: 16:22 8 ene. 2022Distancia recorrida: 6,4 km (06:21)Tiempo en movimiento: 02:23Altura Mínima: -38 mAltura Máxima: 219 mGanancia...

Galisvian Rut, 6b+ (100 m), Penya Roia

Ja fa un cert temps que, en el sector de l'escalada, ens veiem a venir la massificació: olimpíades, programes de TV d'"aventura", postureig social... ens aboquen a sectors...

*** Esportiva amb solera, Penya Roja, la Riba

Diumenge, 7 de març de 2021Hi ha racons que passen de moda, víctimes d'una popularitat ja en desús i és en aquest oblit voluntari, quan recuperen un atractiu que no...

Escalant a Penya Ginesta.

Dissabte 31/10/2020.Ressenya de Penya Ginesta realitzada per Fernando.Des del divendres 30/10 a les sis del matí ens han prohibit sortir del municipi excepte per fer esport al...

De iniciación en Penya del Moro.

Agradable y divertida salida con amigos que comienzan con sus primeros pinitos en la roca. Blanka una buena amiga, que ya había probado la roca. Iskra mi primo "Donfurgoneton",...

Matinal en La Penya del Moro.

Primera piada del año, para aquellxs que pasáis de vez en cuando por este blog, feliz solsticio de invierno y buena entrada del año 2020 !!!Pues comenzamos bien el año, con...

15 anys de... Cassiopea a Penya Roc.

De les parets alicantines, jo només coneixia les més emblemàtiques i les de més renom (Ponoig, Puig Campana, Penyal d'Ifach, per dir-ne algunes) i em vaig quedar bocabadat...

A la penya telera no pugen les vaques

L'altre dia estant a Panticosa, vaig estar observant la Penya Telera i em vaig adonar que era un dels cims més destacats del Pirineu i que encara no hi havia pujat.Així que...

Obsessió per la penya foratata

La penya Foratata és una mola  que s'imposa damunt nostre com un vaixell de pedra que atrau fortament, obsessivament, als excursionistes el desig d'assolir el seu cim ....

MORRAL DE PENYA ROJA (TIVISSA). Via CASIQUIARE.

29/11/17. Quedem amb el Remi per anar al Morral de Penya Roja (Tivissa), jo no he escalat en aquesta zona i ho tenia pendent. El dia és fred i amb vent gelat, però a la paret...

Garraf. penya segat de la falconera

14/02/17. Després d’uns dies rúfols avui anunciaven el mateix tarannà, però ha sortit un bon sol, un rampell i cap a Garraf, mar, sol i roca. Concentració,...

Ressenyes de Penya Senyal.

Després d'escalar el 50% de les vies d'aquest sector n'hem tret diverses conclusions:la roca no està massa pul.lida fins i tot és abrassiva en algunes rutes,la majoria de...

Garraf, penya segat de la falconera

19/03/16. El bar muntanya de Collbató avui és el cau d’un bon grapat d’escaladors dissertant sobre les possibilitats d’on podrem escalar avui. Fora però el plugim va...

Vertical al Penya Segat de la Falconera

Via discontinua i amb roca agraïda per autoassegurar-se però no de gran qualitat; De totes maneres si li sumem l’aproximació, el descens i l’entorn, ens...

Garraf, penya ginesta, esportiva.

10/02/16. Aquesta tarda posem rumb cap a Montserrat però enseguida donem la volta, està plovent i Montserrat està molt ennuvolat.  Com a consolació ens arribem a...

GARRAF, PENYA SEGAT FALCONERA, Via VERTICAL

3/01/16. El Penya segat de la Falconera, està plena de vies en estat  decadent mostra del què va ser, és difícil de identificar les línies, pitons, burins,...

Garraf, penya ginesta

16/12/15. Avui acomiadem l’escalada de tarda dels dimecres fins el proper any. La intenció era fer esportiva, però al final com som tres hem fet una mena d’escalada...

La Penya Roja

Pas aferrat a la rocaExcursió matinal i familiar que transita per la finca pública de la Victòria, a la península d'Alcúdia, que separa les badies de Pollença i...

GARRAF, PENYA SEGAT, Via LA FALCONERA

9/04/15. Aquesta via va ser una de les primeres obertes en el Penya Segat del Garraf, per en Josep Sánchez i companys què en van obrir varies vies, portant l’escalada amb...

Sector Penya d'Alcalà a Guadalest.

A la recomanable Erotika (6a+).Molt bon sector!. Vies llargues, sobre molt bona roca, sense pul.lir, cara sud total, nul.la aproximació i equipament paternalista en general. Si...