*** Benito Romerales (180m, 6a), Penya Roc (Agulla del Pilar), Alacant

Dimecres, 27 de desembre de 2023Benito Romerales, la nostra porta d'entrada a unes parets de les que ben poca informació trobareu, Penya Roc. Terreny d'aventura on la incògnita és protagonista. L'única ressenya que duem és poc més que una línia mal traçada, per sort la fissura obliqua que creua l'Agulla del Pilar permet ubicar-la sense dubtar. Sacsegem el fred, la vall s'obre al matí i les parets es fan properes, els hi posem nom. El sol ens rep al peu de l'agulla, roca aspra i l'impuls d'escalar que desperta.Les inicials picades i un bolt solitari donen la pista dels primers passos, la resta intuïció i navegar. Placa ferma que mossega dits i fa pensar, sense fissures que ens guiïn descobrim camí des del tacte. Austera, respirem a fons abans de cada passa. L'escalada manté encara un aire d'altres temps, inconformisme vintage de metall que escasseja.Aquí la lògica s'amaga rere la subtilesa d'un calcari mereixedor de tota la confiança que li donem. Una pintoresca xemeneia ens retorna a sensacions conegudes i rubrica el segell clàssic de l'itinerari. És tan bo com tots els rumors afirmen. Amunt perfils que s'estilitzen, la muralla es converteix en esperons. Buit i cim van de la mà. Alçades que tornen a posar les parets de Penya Roc al nostre abast, solitud per descobrir.Notes d’interès vertical: Benito Romerales (ressenya BlocEmpotrat), estimulant clàssica amb vocació aventurera, però sensata en la resolució. Discreta, manté una elegància austera prescindint al màxim del metall, el que fa lluir encara més l’encert del recorregut. Caràcter espartà on compromís i estètica comparteixen escenari. La línia més accessible de l’indret i la millor opció per una primera visita a Penya Roc.Collita vuitantera, oberta per Salvador Guerola i Emili Perales el novembre del 85. Es tracta d’una via semi-equipada tendint al mínim, a les tirades trobem bolts ocasionals, escassos pitons i algun pont de roca ocasional. Gairebé totes les reunions són equipades amb un parell de bolts, excepte la R5 a muntar i la R2 que és d’un bolt amb argolla. De material necessitem catorze cintes, joc de tòtems/friends (de tòtem negre a C4) i tascons.Calcari de noblesa ruda que si per alguna cosa destaca és per un tacte que et deixa electritzat. Vertical, cantellut i amb una adherència en la que hi pots confiar. En general bona roca amb les incerteses pròpies del terreny clàssic, però sanejada pel pas de les cordades. Cal vigilar quan deixem les plaques i ens endinsem en xemeneia o gendarmes.Grau clàssic amb un plus, en aquesta paret no es regala res (V+/6a obligat). Els passos difícils es troben mínimament equipats, el punt picant el donen les plaques de navegació obligada. El compromís mitjà/alt, les plaques no són fàcils de llegir ni d’equipar, donen poques pistes, tan sols les descobreixes des de les distàncies curtes. Esperons i xemeneies més fàcils de protegir. Ens movem en terreny d’aventura que genera recels i alegries per igual. Orientació sud, sol d’hivern que acompanya.Traçat vertical, variat i de lògica absoluta, tot i que no l’aprecies fins que t’hi encares. Cerca la millor roca aprofitant al màxim el que la paret ens brinda perquè l’escalada flueixi amb la naturalitat d’una bona línia. Donada la dificultat de trobar bones ressenyes i les variants de la via val la pena detallar-ne els punts claus. La Benito Romerales comença amb dues primeres tirades de placa que cal llegir des de la calma i navegar. La línia recta serà sempre la darrera opció.Entrada potent al primer llarg, el més equipat de la via. Després d’un curt diedre trobem una reunió intermèdia al capdamunt d’un gendarme adossat a l’esquerra que no cal fer, un flanqueig aeri a la dreta (pont de roca) ens porta a la R1 (dos bolts vermells).El segon llarg és per temperar nervis, puja en direcció dos ponts de roca (cordino visible) i després va en lleugera diagonal a l’esquerra en busca d’una fissura poc evident per marxar després de nou cap a la dreta cap a la base d’una...

Via Merche a Penya Esquach (Panticosa)

Aquest estiu passat un dia de molt de vent (massa) i mal temps en alta muntanya, vem fer aquest bonic itinerari.Te molt bona roca amb unes formacions ben boniques....

Via ENANTYUM. PENYA NARIEDA OEST.

12/09/22. A la vessant oest de Narieda han obert una nova via, que s'obre pas a la banda dreta de paret  en inici al costat de la Ferrada. La via te dues parts...

*** Esportiva reincident, Penya Roja, la Riba

Dimecres, 27 de març de 2022Ens cal color, en el format que sigui i sense mesura, tot i que a vegades cal acotar-ne la intensitat. Tornem a la Riba, vers el record latent de...

Esperó Aliana, 6a+ (175 m), Penya Predicadera

Ves per on, aquesta sí que em deixa "indiferent". Escalada ultra-love-climbing en sentit literal i figurat. Tot i això, bona roca i una bonica línia. A gaudir de la companyia...

LLac i Puig de Son Fe ( Penya des Migdia)

Hora Inicio: 10:01 8 ene. 2022Hora Fin: 16:22 8 ene. 2022Distancia recorrida: 6,4 km (06:21)Tiempo en movimiento: 02:23Altura Mínima: -38 mAltura Máxima: 219 mGanancia...

Galisvian Rut, 6b+ (100 m), Penya Roia

Ja fa un cert temps que, en el sector de l'escalada, ens veiem a venir la massificació: olimpíades, programes de TV d'"aventura", postureig social... ens aboquen a sectors...

*** Esportiva amb solera, Penya Roja, la Riba

Diumenge, 7 de març de 2021Hi ha racons que passen de moda, víctimes d'una popularitat ja en desús i és en aquest oblit voluntari, quan recuperen un atractiu que no...

Escalant a Penya Ginesta.

Dissabte 31/10/2020.Ressenya de Penya Ginesta realitzada per Fernando.Des del divendres 30/10 a les sis del matí ens han prohibit sortir del municipi excepte per fer esport al...

De iniciación en Penya del Moro.

Agradable y divertida salida con amigos que comienzan con sus primeros pinitos en la roca. Blanka una buena amiga, que ya había probado la roca. Iskra mi primo "Donfurgoneton",...

Matinal en La Penya del Moro.

Primera piada del año, para aquellxs que pasáis de vez en cuando por este blog, feliz solsticio de invierno y buena entrada del año 2020 !!!Pues comenzamos bien el año, con...

15 anys de... Cassiopea a Penya Roc.

De les parets alicantines, jo només coneixia les més emblemàtiques i les de més renom (Ponoig, Puig Campana, Penyal d'Ifach, per dir-ne algunes) i em vaig quedar bocabadat...

A la penya telera no pugen les vaques

L'altre dia estant a Panticosa, vaig estar observant la Penya Telera i em vaig adonar que era un dels cims més destacats del Pirineu i que encara no hi havia pujat.Així que...

Obsessió per la penya foratata

La penya Foratata és una mola  que s'imposa damunt nostre com un vaixell de pedra que atrau fortament, obsessivament, als excursionistes el desig d'assolir el seu cim ....

MORRAL DE PENYA ROJA (TIVISSA). Via CASIQUIARE.

29/11/17. Quedem amb el Remi per anar al Morral de Penya Roja (Tivissa), jo no he escalat en aquesta zona i ho tenia pendent. El dia és fred i amb vent gelat, però a la paret...

GUADALEST. PENYA ALCALÀ. Via LA DIAGONAL.

20/02/17. Rebo un Wasap d’en Josep, el febrer volem anar a escalar a Alacant t’apuntes?... hi tant. Avui sortim cap a Alacant, el Josep Santasusana, Joan Brunet, Xacó, Xavi...

Garraf. penya segat de la falconera

14/02/17. Després d’uns dies rúfols avui anunciaven el mateix tarannà, però ha sortit un bon sol, un rampell i cap a Garraf, mar, sol i roca. Concentració,...

Ressenyes de Penya Senyal.

Després d'escalar el 50% de les vies d'aquest sector n'hem tret diverses conclusions:la roca no està massa pul.lida fins i tot és abrassiva en algunes rutes,la majoria de...

Garraf, penya segat de la falconera

19/03/16. El bar muntanya de Collbató avui és el cau d’un bon grapat d’escaladors dissertant sobre les possibilitats d’on podrem escalar avui. Fora però el plugim va...

Vertical al Penya Segat de la Falconera

Via discontinua i amb roca agraïda per autoassegurar-se però no de gran qualitat; De totes maneres si li sumem l’aproximació, el descens i l’entorn, ens...

Garraf, penya ginesta, esportiva.

10/02/16. Aquesta tarda posem rumb cap a Montserrat però enseguida donem la volta, està plovent i Montserrat està molt ennuvolat.  Com a consolació ens arribem a...

GARRAF, PENYA SEGAT FALCONERA, Via VERTICAL

3/01/16. El Penya segat de la Falconera, està plena de vies en estat  decadent mostra del què va ser, és difícil de identificar les línies, pitons, burins,...