MONTSERRAT. MIRANDA DE CAN JORBA. Via JOSEP MARIA ANDREVÍ

31/12/17. Darrer dia de l’any i com ja tenim costum amb el Jaume fem una matinal per acomiadar l’any. Quedem al Bar Muntanya de Collbató per esmorzar i decidir a on anem, al final ens decidim per anar a fer la via Josep Maria Andreví, a la Miranda de Can Jorba.Fa fred així què cal abrigar-se, mentre fem l’aproximació sentim caure pedres i descobrim unes cabres deambulant per sobre de les parets, no està demés de fer l’aproximació amb el cas posat, ho haurem de tenir en compte.La via té tres llargs de corda, per agafar el primer espit cal pujar per un arbre, seguim per un esperó i després per una fissura fins arribar a la R1, llarg mantingut en el V grau. El segon llarg surt a la dreta per pujar per un esperó fins un ressalt més vertical per entrar a la R2 a la dreta. El tercer llarg segueix l’esperó què va guanyant verticalitat a mida què anem pujant, abans d’arribar a la R3 trobem un altre ressalt vertical.DADESOberta : 2004Per: Albert i Òscar Masó.Equipament: pràcticament equipada amb espits i pitons.Material: 10 cintes exprés, semàfor aliens i algun friend mitja.Didicultat: V.Roca: Conglomerat.Descens: Per la via en ràpel.

Via Directa Miranda Fra Gari a la Codolosa

Feta avui despres de treballar , amb aquesta finalitzem gairebe totes les vies de la  Codolosa. Nomes resta alguna de dificil.Entrada entre les vies Germinal i...

Font-romeu i santa maria de bell-lloc

Seguim amb un febrer sec, amb poca pluja i poques nevades. Un gran misteri, més enllà dels canons de neu, és com s'ho fa Font-Romeu per tenir neu a pistes orientades a...

Aresta del Violí a la Miranda de Sant Benet.

Molt guapa via en el seu grau, amb una pedra de primera divisió i un traçat súper xulo. Fins l'any 2013 es trobava equipada amb parabolts i és considerava una escalada de...

Via Josep Miret (Via Nova) a Cala Ginesta.

El 17 de novembre de 1944 els nazis executaven el militant comunista català Josep Miret i Musté al camp d'extermini de Mauthausen.El 1937, Miret, compromès antifeixista, va...

Via josep baques i esteve al montmell

DISSABTE, 20 DE GENER Aquest primer mes de l'any esta farçit de compromisos familiars i tinc que adaptar els dies de sortida a les necessitats familiars, toca sortir els...

Divertimento: cresta-via josep baques i esteve

Segon llarg. Pas clauFa mols anys (2009) vaig fer la cresta-via Espolon Guerrero que segurament és l'escalada més clàssica de la muntanya de Montmell. Avui tornem per...

Vies del llit , nature + miranda de fra gari

DIMECRES, 03 DE GENER Estem en plenes festes i entre apat i apat sempre és bo baixar els torrons. Per sort tenim proper a casa aquest sector que sempre ens salva una...

Queralt Xenia a la Miranda de Can Jorba.

Probablement ens trobem davant de la típica "via de col.col·leccionistes", malgrat un darrer llarg molt bo i algun tram esporàdic bonic la majoria de l'itinerari es...

Mina – Font de les Hortes de Santa Maria d’Oló

La Font de les Hortes és situada al costat de la carretera local d’Oló a Sant Joan d’Oló, a la zona anomenada de les Hortes perquè antigament hi havia un bon...

Avui coneixerem : La Font  del Barri Vell de Santa Maria d’Oló

La Font d’avui esta adossada en la paret d’un edifici del Barri vell (o de dalt) a prop de l’església vella de Santa Maria d’Oló. Construïda d’obra amb similitud a...

Garcia Vidal a la Miranda de les Boigues

Deu ser un bon repte per a sisegradistes solvents,nosaltres que no gaudim d'aquesta condició també hem estat ben entretinguts mitant d'arribar al cim amb el nostre humil...

Via blava a la Miranda del Pas del Príncep.

Senzilla i bonica ascensió que requereix d'una ferma caminada. La roca és boníssima i hi ha ferro malgrat ser una grimpada de III/IV amb algún tram més trempat. Hem...

Inegral josep barbera

DIMECRES, 29 DE MARÇ DE 2023 Aquest dimecres, tal i com es diu en l'argot textil, “tinc mala peça al taler”. La setmana passada varem quedar en sortir el dimecres,...

La miranda d'espiells.

Descripció de la ruta; agradable caminada entre vinyes a tocar algunes de les caves emblemàtiques de la zona, i amb magnífiques vistes del massís de Montserrat. Partint des...

Via josep barceló al datil

DISSSABTE, 18 DE MARÇ DE 2023Aquesta setmana que no puc sortir el diumenge, he quedat amb en Ramon Barcelo per anar a una via que tenen oberta al Datil d'Agulles i que...